This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[In.gr] Προς επέκταση ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Πάτρας

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[In.gr] Προς επέκταση ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Πάτρας
Αθήνα
Ο ΟΣΕ θα αναλάβει τον συντονισμό των δράσεων για την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας, ο οποίος εξυπηρετεί καθημερινά 8.000 επιβάτες και αποτελεί μία από τις πλέον δυναμικές γραμμές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Παράλληλα, η ΕΡΓΟΣΕ ωριμάζει τις μελέτες για την μετατροπή των γραμμών εύρους ενός μέτρου σε κανονικές στο τμήμα του δικτύου από την Πάτρα έως την Καλαμάτα, ενώ αναζητεί οικονομικό τρόπο για τη σύνδεση της υπό κατασκευή νέας γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κιάτο - Αγιά με την τρίτη πόλη της χώρας.

Παρ' όλο που ο προαστιακός της Πάτρας κινείται σε ράγες, οι οποίες κατασκευάστηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού της πόλης. Μάλιστα, αποτελεί αίτημα της τοπικής κοινωνίας η επέκταση των δρομολογίων και προς Δυσμάς.

Έτσι, σε σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα, αποφασίστηκε ο ΟΣΕ να δημοπρατήσει την δημιουργία σταθμών και Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στο τμήμα Πάτρα - Κάτω Αχαγιά.

Η μελέτη εκπονήθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Πατρέων και περιλαμβάνει την δημιουργία 11 στάσεων σε Σιδηροδρομικό Σταθμό Αγίου Ανδρέα, ΔΕΥΑΠ, Ανθεία, Ιτιές, Παραλία, Τσαούση, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσό και Κάτω Αχαΐα.

Παράλληλα, θα τοποθετηθούν περί τα 35 ΑΣΙΔ. Το έργο θα στοιχίσει περίπου 5 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας, με στόχο να ολοκληρωθεί έως το 2015, όταν και λήγει η περίοδος επιλεξιμότητας των δαπανών. Επίσης, προγραμματίζεται και η επέκταση του προαστιακού προς Ανατολάς με δημιουργία στάσης στα Αραχωβίτικα.

Στο μεταξύ, η ΕΡΓΟΣΕ ρίχνει 7 εκατ. ευρώ για την ωρίμανση των μελετών για την κανονικοποίηση της γραμμής από την Πάτρα έως την Καλαμάτα. Προς οριστική μελέτη οδεύει το βόρειο τμήμα της γραμμής Πάτρα- Πύργος - Κατάκολο, ενώ σε λιγότερο ώριμο στάδιο βρίσκεται το τμήμα Αλφειός - Καλαμάτα.

Ειδικότερα, το πρώτο τμήμα έχει «σπάσει» σε δύο μελετητικά αντικείμενα: Το Πάτρα - Καβάσιλα προϋπολογισμού 2,9 εκατ. ευρώ και το Καβάσιλα-Πύργος - Ολυμπία - Κατάκολο, προϋπολογισμού 2,2 εκατ. ευρώ. Επίσης, μελετάται το λιγότερο ώριμο τμήμα Αλφειός - Κυπαρισσία - Καλαμάτα, προϋπολογισμού 1,8 εκατ. ευρώ. Οι εν λόγω μελέτες χρηματοδοτούνται κατά 50% από την Ευρώπη και 50% από εθνικούς πόρους.

Στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ σημειώνουν την ανησυχία τους για τις ιδιαίτερα μεγάλες εκπτώσεις που δίνουν οι υποψήφιοι μελετητές, εκφράζοντας την ανησυχία τους για την ποιότητα της δουλειάς που καλούνται να παραδώσουν. Το τμήμα Πάτρα - Καλαμάτα έχει ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, κάτι που του δίνει αυξημένες δυνατότητες να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από τα κοινοτικά ταμεία στο μέλλον.

Επίσης, η ΕΡΓΟΣΕ προσπαθεί να βρει έναν οικονομικό τρόπο για να φτάσει η νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων στην Πάτρα. Η υφιστάμενη μελέτη για την σύνδεση Αγιάς - Πάτρας προβλέπει διπλή γραμμή με υπογειοποίηση σε βάθος 18 μέτρων, η οποία εκτιμάται ότι θα κοστίσει 500 εκατ. ευρώ, ποσό που είναι αδύνατον να δοθεί.

Έτσι, η εταιρία αλλάζει τον σχεδιασμό αναζητώντας μία καλύτερη και πιο οικονομική λύση, όπως να το διατηρηθεί η χάραξη της υφιστάμενης γραμμής, η οποία θα μπορούσε να μετατραπεί σε μεικτού εύρους και να φτάσει έτσι στο λιμάνι της πόλης. Ωστόσο, δεν υπάρξει ακόμη κάποια απόφαση.
22-08-2013, 10:52 AM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΕΡΓΟΣΕ [Euro2Day] Σιδηρόδρομος: Διχάζει η γραμμή της Πάτρας AlexNik 0 1.303 26-02-2014, 05:52 PM
Last Post: AlexNik
  [iEfimerida] Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος θα φτάσει μέχρι Λαύριο Konstantinos 0 1.636 08-06-2013, 01:29 AM
Last Post: Konstantinos
  [Ypodomes.com] Προαστιακός Πάτρας: Επεκτείνεται προς Βορρά και Νότο Nikolas A. 0 1.441 21-12-2012, 11:30 AM
Last Post: Nikolas A.
  [TheBest] Στο επίκεντρο ο προαστιακός Πάτρας στη συνάντηση Χρυσόγελου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ AlexNik 0 1.404 11-09-2012, 11:07 AM
Last Post: AlexNik
  [Pelop.gr] Πάτρα: Προς επέκταση ο Προαστιακός AlexNik 0 1.490 17-06-2012, 10:27 PM
Last Post: AlexNik
  [Ypodomes.com] Προαστιακός Πάτρας: νέο σήριαλ... με τις νέες στάσεις στην Αγυιά Konstantinos 1 2.053 08-06-2012, 04:24 PM
Last Post: AlexNik
  [Newskosmos.com] Προαστιακός για την ΒΙ.ΠΕ Πάτρας meganium 0 1.564 11-03-2012, 01:33 PM
Last Post: meganium
  [Ypodomes.com] Προαστιακός Πάτρας: επεκτείνεται μέχρι τα Βραχνέικα από την 1η Μάη meganium 0 1.450 07-02-2012, 02:37 PM
Last Post: meganium
  [The Best] Προαστιακός Πάτρας: προ των πυλών οι αυξήσεις στα εισιτήρια Konstantinos 0 1.546 01-12-2011, 11:06 PM
Last Post: Konstantinos
  [TheBest] Επέκταση δρομολογίων Προαστιακού Πάτρας και εκπτώσεις στον Οδοντωτό AlexNik 0 1.872 14-04-2011, 12:21 PM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024