[Voria] Μετρό Θεσσαλονίκης: Πιέζει ο εργολάβος για αμαξοστάσιο
της Άννης Καρολίδου
Επιταχύνει ο ανάδοχος τις κατασκευαστικές εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης, πιέζοντας ταυτόχρονα για την πλήρη απελευθέρωση της περιοχής του αμαξοστασίου από τις τελευταίες εγκαταστάσεις του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, αλλά και για την έγκριση της μεταφοράς των ΤΒΜ στο σταθμό «Νέα Ελβετία».
«Επί τρία χρόνια πιέζουμε Δήμο Θεσσαλονίκης και την Αττικό Μετρό, για να απομακρυνθεί ο ΣΜΑ από την περιοχή του αμαξοστασίου . Η άδεια από την Πολεοδομία για τη μεταφορά του ΣΜΑ είχε βγει στις 15 Απριλίου, στις 26 Ιουνίου εγκρίθηκε από την Αττικό Μετρό και στις 27 Ιουλίου στάλθηκε στον ανάδοχο. Έχουμε στείλει επιστολή και ζητάμε μέχρι τις 7 Αυγούστου να έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση και να έχει γίνει η μεταφορά του υποσταθμού της ΔΕΗ, για να προχωρήσουμε με τις πασσαλοπήξεις», δήλωσε στη Voria.gr ο επικεφαλής της κοινοπραξίας ΑΙΑSA για το έργο, Μιχαήλ Σίμας.
Εν τω μεταξύ, ο ανάδοχος έχει βάλει δύο πασαλάδικα να εργάζονται προκειμένου να μπορέσει να συνεχιστεί η αρχαιολογική έρευνα, παρότι τελικά, κουρεύτηκε το κόστος των εργασιών μεταφοράς του ΣΜΑ, στις 50.000 ευρώ, από 600.000 στις οποίες αρχικά είχε υπολογιστεί και, τις 350.000 ευρώ στις οποίες είχε μειωθεί. Να σημειωθεί ότι από την περιοχή του αμαξοστασίου, το 80% της έκτασης είναι ελεύθερο.
Τα αγκάθια
Τα σημεία- θέματα στα οποία ...κολλάει ακόμη το έργο της βασικής γραμμής του Μετρό, έχουν περιοριστεί σε τρία: Είναι η γνωστή υπόθεση των αρχαιοτήτων στο σταθμό «Βενιζέλου», είναι ο σταθμός «Βούλγαρη» με τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις και, το άλλο ζήτημα που συζητείται την τελευταία διετία, αυτό δηλαδή της μεταφοράς των ΤΒΜ ( μετροπόντικες) στο χώρο της «Νέας Ελβετίας», από το σταθμό «Ανάληψη» όπου βρίσκονται για μήνες σταθμευμένοι, ώστε να συνεχιστεί η διάνοιξη των σηράγγων από ανατολικά προς δυτικά, αυτή τη φορά. Το αίτημα έχει υποβληθεί στην Αττικό Μετρό Α.Ε. και αναμένεται η έγκρισή του.
Στο φούλ οι εργασίες κατασκευής
Τα γεγονότα επιβεβαιώνουν προηγούμενο δημοσίευμα της Voria.gr, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτική 15νθημερη άδεια που είχε δοθεί στους εργαζομένους στα κατασκευαστικά, στα μέσα Ιουλίου, συνδέονταν με την οργάνωση των εργασιών στα νέα εργοτάξια που άνοιγαν.
Πράγματι, στις 22 Ιουλίου ξανάπιασαν όλοι κανονικά δουλειά, ενώ οι εργασίες είναι στο φούλ σε «Πατρίκιο», «Ανάληψη» και «Παπάφειο». Συνεχώς έρχονται και πρόσθετα μηχανήματα στο έργο, κυρίως πασαλάδικα, ενώ υπεργολαβικά τα σκυροδέματα έχουν δοθεί στην Λαρσινός Α.Ε. Επίσης, εξετάζονται οι προσφορές και άλλων εταιρειών που ενδιαφέρονται να μπούνε υπεργολαβικά στο έργο.
Σε ό,τι αφορά τους απασχολούμενος στο έργο, πλην αυτών στα σκάμματα της Αρχαιολογίας, εργάζονται συνολικά περί τα 450 άτομα, μαζί με τους μηχανικούς και το διοικητικό προσωπικό. Στα τέλη Ιουνίου, είχαν προσληφθεί με ατομικές συμβάσεις, περί τα 45 άτομα στο κατασκευαστικό τμήμα.
Σε αυτή τη φάση, στο ανατολικό τμήμα, διαφραγματικοί τοίχοι κατασκευάζονται σε «Πατρίκιο» και «Παπάφειο», ενώ στην «Ανάληψη» συνεχίζει το jet grouting για τη στερέωση των εδαφών, παράλληλα με την κατασκευή των διαφραγματικών.
Στο δυτικό τμήμα, θα αρχίσει το επόμενο διάστημα η εκσκαφή στη Διακλάδωση Δημοκρατίας, ενώ στη «Δημοκρατίας» σιδερώνεται η πλάκα στο επίπεδο -1. Στη Βενιζέλου, υπάρχει η γνωστή εμπλοκή για τα αρχαιολογικά ευρήματα, ενώ στην «Αγία Σοφίας», προετοιμάζεται η αλλαγή στη κυκλοφορία για τις 15 Αυγούστου, έτσι που οι εργασίες, από το βόρειο τμήμα της οδού, να συνεχιστούν στο νότιο. Επιπλέον, συνεχίζονται οι εργασίες στο «Συντριβάνι», με την εκσκαφή στο επίπεδο -2.
Το έργο της βασικής γραμμής, έχει περάσει εδώ και λίγους μήνες, μαζί με την ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, στην ευθύνη του ΄Ακτωρα, ο οποίος εμμένει στις οικονομικές του αξιώσεις, που συνεχώς αυξάνονται, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, o ανάδοχος, λόγω καθυστερήσεων που δεν οφείλονται σε αυτόν, προσθέτει νέες απαιτήσεις στις ήδη υπάρχουσες.
|