Forum
[Πρώτο Θέμα] Η ιταλική σημαία κατακτά την ελληνική ακτοπλοΐα - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [Πρώτο Θέμα] Η ιταλική σημαία κατακτά την ελληνική ακτοπλοΐα (/showthread.php?tid=8969)



[Πρώτο Θέμα] Η ιταλική σημαία κατακτά την ελληνική ακτοπλοΐα - AlexNik - 22-11-2012

Η αδράνεια της πολιτικής ηγεσίας να αντιμετωπίσει στη ρίζα το πρόβλημα ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας στην ακτοπλοΐα οδήγησε την ΑΝΕΚ να ναυλώσει πλοίο ιταλικών συμφερόντων υπό ιταλική σημαία, το «Coraggio», το οποίο ανήκει στη ναυτιλιακή εταιρεία Grandi Navi Veloci του Αλντο Γκριμάλντι με έδρα τη Γένοβα, ώστε να μειώσει το κόστος λειτουργίας του στόλου της.

Το πλοίο δρομολογεί στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία στη θέση του «Κρήτη Ι», το οποίο θα ναυλωθεί σε εταιρεία του εξωτερικού.

Το 2012 στην Αδριατική είναι δρομολογημένα μόνο έξι πλοία υπό ελληνική σημαία, έναντι 27 που ήταν πριν από 10 χρόνια. Τα πλοία υπό ιταλική σημαία έχουν λιγότερο πλήρωμα ενώ οι ασφαλιστικές τους επιδοτήσεις επιδοτούνται από το κράτος.

Η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού ήταν η πρώτη ναυτεργατική ένωση που αντέδρασε:

«Η ναύλωση και η δρομολόγηση πλοίων από Ελληνες πλοιοκτήτες στη γραμμή της Αδριατικής με ιταλική σημαία και μικτό πλήρωμα (Ελληνες και Ιταλούς) συνιστά μια σοβαρή εξέλιξη που εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τους Ελληνες ναυτεργάτες, τις θέσεις εργασίας και τα θεσπισμένα και συγκροτημένα δικαιώματά τους. Την αρχή έκανε η ΑΝΕΚ.

Η ανωτέρω εταιρεία δεν έχει ως τώρα (20/11/2012) κανενός είδους διαπραγμάτευση με την ΠΝΟ και τα κλαδικά Ναυτεργατικά Σωματεία, επίσης, όπως προκύπτει από την αρμόδια υπηρεσία του ΝΑΤ, δεν έχει καταθέσει αίτηση στο ΝΑΤ για την ασφάλιση των Ελλήνων Ναυτικών που εργάζονται στο πλοίο ‘‘Coraggio’’.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνέχεια της κίνησης Γκριμάλντι, ο οποίος έχει ήδη δρομολογήσει στην ίδια γραμμή δύο πλοία ιταλικής σημαίας (Ε/Γ – Ο/Γ «Sorrento» και «Florencia») τα οποία έχουν πολύ μικρότερο αριθμό στην οργανική τους σύνθεση σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ελληνικά και μικρότερο κόστος σε ό,τι αφορά τους μισθούς των απασχολούμενων ναυτικών» και προσθέτει:

«Είναι βέβαιο ότι το παράδειγμα της ανωτέρω εταιρείας θα το ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική».

«Αδιαφορία και απάθεια»

«Χωρίς να αμφισβητείται η στρατηγική ικανότητα του συγκεκριμένου Ιταλού επιχειρηματία Εμανουέλ Γκριμάλντι, ο οποίος κυριαρχεί στην Αδριατική με πλοία υπό ιταλική σημαία, θα ήταν άδικο αν παραγνωριζόταν η σημαντική παρουσία του ιταλικού κράτους στην προώθηση του δόγματος μεταφοράς φορτίων από τις οδικές μεταφορές στη θάλασσα με την υιοθέτηση κινήτρων προς τους οδικούς μεταφορείς για να τοποθετούν τα φορτηγά τους σε πλοία αντί να φράζουν με αυτά τους πανέμορφους ιταλικούς αυτοκινητόδρομους», επεσήμανε στο protothema.gr ένας από τους καλά γνωρίζοντες τον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ελλάδα, με βαθιές γνώσεις σε οικονομικά θέματα, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του «για προσωπικούς λόγους», όπως μας τόνισε και συνέχισε:

«Θα κουραστεί πολύ κάποιος αναζητώντας αντίστοιχες παρεμβάσεις του Ελληνικού Δημοσίου στο παρελθόν και καλύτερα να μην μπει στον κόπο για το ορατό μέλλον. Ο ρόλος του Δημοσίου ιστορικά έχει εξαντληθεί σε διάφορες στάσεις, όλες μεταξύ αδιαφορίας και απάθειας», προσθέτοντας:

«Η απόκτηση από τον Γκριμάλντι πλοίων με διπλάσια χωρητικότητα σε φορτηγά από τους ανταγωνιστές του στην Αδριατική αποτελεί κατά τη γνώμη μας κίνηση ρουά ματ, διότι με τη δυνατότητα να μειώσει τα κόμιστρα κυρίως για τα φορτηγά, αλλά και για τους επιβάτες στο μισό, λόγω οικονομιών κλίμακος, θα είναι σύντομα σε θέση να φέρει τον ανταγωνισμό σε επίπεδο που κανένας άλλος δεν θα μπορεί να παίξει. Το αν και με ποιον τρόπο θα επιλέξει να παίξει αυτό το χαρτί είναι άγνωστο. Το μόνο ζήτημα που μπορεί κάποιος να διερωτηθεί είναι αν μια επιθετική τιμολογιακή πολιτική δύναται να θεωρηθεί ως κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.

Η επίτευξη οικονομιών κλίμακος όμως, ως αποτέλεσμα συγκεκριμένης επενδυτικής συμπεριφοράς, δύσκολα θα μπορέσει να θεωρηθεί ως κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης από τη στιγμή που δεν υπάρχουν υπερκέρδη».