This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ελευθεροτυπία] ΟΑΣΑ: κόβει μισθούς, έξοδα και ανασαίνει

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
Post: #1
[Ελευθεροτυπία] ΟΑΣΑ: κόβει μισθούς, έξοδα και ανασαίνει
ΟΑΣΑ Η δραματική πτώση του κόστους μισθοδοσίας και των λοιπών λειτουργικών εξόδων οδηγεί σε βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του ομίλου ΟΑΣΑ.

Έτσι, στο δεκάμηνο του 2012 ο συντελεστής ανάκτησης κόστους (έσοδα κομίστρων / λειτουργικές δαπάνες) εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο 56%, έναντι 50% το δωδεκάμηνο του 2011.

Ο συντελεστής ανάκτησης κόστους αποτελεί έναν από τους κυριότερους επιχειρησιακούς δείκτες.Τα τελευταία 18 χρόνια, το μικρότερο ποσοστό σημειώθηκε τη διετία 1996-1997 (34%), αλλά και το 2010 (37%). Με άλλα λόγια, τα έσοδα από τα κόμιστρα μπορούσαν να καλύψουν μόλις το 1/3 των λειτουργικών δαπανών των συγκοινωνιακών φορέων, με αποτέλεσμα τη διεύρυνση της «μαύρης τρύπας».

Στον αντίποδα, το μεγαλύτερο ποσοστό ανάκτησης κόστους σημειώθηκε τη διετία 2001-02 (52%), το οποίο έχει να κάνει με τα εγκαίνια της λειτουργίας του Μετρό της Αθήνας. Επίσης, το 2011 (50%), απόρροια της επίδρασης του νομοσχεδίου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών και της επίδρασης του Μνημονίου.

Σε απόλυτα νούμερα, στο δεκάμηνο του 2012 οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού των Οδικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία - τρόλεϊ) διαμορφώθηκαν σε 164,1 εκατ. ευρώ, έναντι 208,7 εκατ. το δεκάμηνο του 2011, παρουσιάζοντας μείωση 21,37%.

Αντίστοιχα, στις Σταθερές Συγκοινωνίες (Μετρό, Τραμ, Ηλεκτρικός) οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού έφτασαν τα 83,2 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας μείωση 19,15% σε σχέση με το 2011. Στη μείωση των λειτουργικών δαπανών των συγκοινωνιακών φορέων, πέρα από τις δαπάνες προσωπικού, συνετέλεσαν και η συρρίκνωση του κόστους για ενοίκια, επισκευές και συντηρήσεις.

Η εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, η οποία πρέπει να συνδυαστεί με την προσέλκυση νέων επιβατών, έχει σημαίνοντα ρόλο. Κι αυτό διότι ο όμιλος ΟΑΣΑ εκτιμάται ότι δημιουργεί στο σύνολο των δραστηριοτήτων του περίπου 40.000 θέσεις εργασίας.

Με οικονομικούς όρους, οι άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις (που αντιπροσωπεύουν τις οικονομικές επιπτώσεις από τη λειτουργία των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών), καθώς και οι πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις (που αντιπροσωπεύουν τις οικονομικές επιπτώσεις στο ευρύτερο οικονομικό και παραγωγικό δυναμικό της Αττικής), υπολογίζονται σε 2,1 δισ. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο 1% του ΑΕΠ της χώρας.
11-03-2013 09:25 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply

Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
ΟΑΣΑ [Kathimerini] Τα έσοδα του ΟΑΣΑ δεν καλύπτουν τα έξοδα Nikolas A. 0 479 10-07-2017 04:14 PM
Last Post: Nikolas A.

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.6.18, © 2002-2017 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2017