This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Capital.gr] Χωρίς τέλος το θρίλερ της ΝΕΛ

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Capital.gr] Χωρίς τέλος το θρίλερ της ΝΕΛ
Του Χάρη Φλουδόπουλου

Ένα νέο θρίλερ βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες ημέρες γύρω από την πολύπαθη και de facto χρεοκοπημένη ναυτιλιακή ΝΕΛ. Συγκεκριμένα όπως αναφέρουν πληροφορίες εκδόθηκε εντολή κατάσχεσης εξαιτίας χρεών της ΝΕΛ σε προμηθευτή της για ένα από τα πλέον γνωστά πλοία της εταιρείας, το περίφημο Αίολος Κεντέρης, το οποίο βρίσκεται στην Αγκούστα της Σικελίας.

Το πλοίο σημειώνεται ότι έχει ναυλωθεί σε τρίτη εταιρεία η οποία για να το λειτουργήσει πραγματοποιεί εργασίες επισκευής. Ωστόσο μόλις ο πιστωτής της ΝΕΛ αντελήφθη ότι το πλοίο βρισκόταν στη Σικελία προχώρησε στην έκδοση διαταγής πληρωμής, για οφειλή που όπως υποστηρίζει φτάνει τις 260.000 euro;. Ωστόσο η πλευρά της ΝΕΛ αμφισβητεί το ύψος της οφειλής, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι ο συγκεκριμένος πιστωτής είναι και οφειλέτης, ο οποίος μάλιστα στο πλαίσιο του σχέδιο εξυγίανσης είχε λάβει κάποια χρήματα συμφωνώντας να διαγραφεί μέρος του χρέους.

Σημειώνεται ότι η ΝΕΛ έχει τα χέρια της απόφαση προστασίας για τα πάγιά της στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης που έχει εγκριθεί. Την υπόθεση όπως αναφέρουν πληροφορίες την χειρίζεται ο ναυλωτής του πλοίου, ο οποίος, μετά την ολοκλήρωση των επισκευαστικών εργασιών που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, σκοπεύει να δρομολογήσει το πλοίο, που θα συνδέει καθημερινά την Αγκούστα της Σικελίας με τη Μάλτα.

Το πλοίο Αίολος Κεντέρης αποτέλεσε το παρελθόν case study για τη ναυτιλία καθώς όταν ναυπηγήθηκε ήταν ένα από τα πλέον σύγχρονα και γρήγορα πλοία, όντας ταυτόχρονα και εξαιρετικά ενεργοβόρο. Σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία μάλιστα οι τιμές του πετρελαίου είχαν εκτιναχθεί πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι, το πλοίο σε πλήρη ταχύτητα κατανάλωνε 6,5 τόνους πετρέλαιο την ώρα. Εκτός όμως από την υψηλή κατανάλωση αμέσως μόλις ξεκίνησε τα δρομολόγια αντιμετώπισε σοβαρά τεχνικά προβλήματα. Μάλιστα για το θέμα των μηχανικών προβλημάτων η ΝΕΛ είχε βρεθεί σε διαμάχη με τον Γάλλο κατασκευαστή, εξασφαλίζοντας μάλιστα αποζημίωση όχι μόνο για το πλοίο αλλά και για διαφυγόντα κέρδη. Σημειώνεται ότι πλέον στο πλοίο οι μηχανές έχουν αντικατασταθεί από άλλες λιγότερο ενεργοβόρες.

Ωστόσο η αποζημίωση των Γάλλων δε στάθηκε αρκετή για να διατηρήσει στη ζωή τη ναυτιλιακή, η οποία αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα θύματα της κρίσης που έπληξε την επιβατηγό ναυτιλία τα προηγούμενα χρόνια οδηγώντας και άλλες εταιρείες σε αδιέξοδο. Μάλιστα η ΝΕΛ η αντιμετώπισε σοβαρά οικονομικά προβλήματα είχε ζητήσει την αναδιάρθρωση του χρέους της ωστόσο το σχέδιο διάσωσης αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με αποτέλεσμα η εταιρεία να μην μπορεί να εξασφαλίσει τα απαραίτητα κεφάλαια κίνησης για τη λειτουργία της.

Αποτέλεσμα η ΝΕΛ να κηρυχθεί έκπτωτη από τις άγονες γραμμές που εξυπηρετούσε στο βόρειο Αιγαίο, οι οποίες πέρασαν μετά από διαγωνισμό σε υγιείς ακτοπλοϊκές. Πάντως το γεγονός ότι η εταιρεία προσπαθεί να αξιοποιήσει τα πάγια της δείχνει ότι υπάρχει μια κινητικότητα η οποία πάντως μέχρι στιγμής περιορίζεται σε 'bare boat charters' δηλαδή ναυλώσεις πλοίων σε τρίτους χωρίς να υπάρχουν σχέδια για δρομολογήσεις σε ελεύθερες γραμμές.
12-09-2016, 04:48 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024