This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Φιλελεύθερος] Cobalt: συνέντευξη του επιχειρησιακού διευθυντή

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Φιλελεύθερος] Cobalt: συνέντευξη του επιχειρησιακού διευθυντή
Λευκωσία: Λέγεται Αντριου Ματάρ, είναι Αμερικανός πολίτης όμως μόνο για Αμερικανός δεν μοιάζει, αντίθετα είναι περισσότερο ένας 60άρης παγκόσμιος πολίτης. Με δύο (αμερικανικά) διπλώματα στην Αεροδιαστημική και τα Αεροπορικά Θέματα και ένα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Με 25ετή εμπειρία στην Boeing στην οποία διετέλεσε και εμποικός διευθυντής για την Κίνα, και την GE Aviation (την μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής κινητήρων και συστημάτων επιβατηγών και πολεμικών αεροσκαφών στον κόσμο – General Electric). Αργότερα εργάστηκε στην Thomson Airlines και τα τελευταία 12 χρόνια στο Civil Aviation Management Institute της Κίνας. Αναζητώντας στοιχεία για τον κ. Ματάρ, βρίσκουμε ότι ήταν ένας από τους κύριους παράγοντες της αεροπορικής ανάπτυξης της Κίνας, ώστε να ανταποκριθεί σωστά ο τομέας για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων στη χώρα.

Η μακρά του δράση στην Κίνα δεν μπορεί παρά να συνδυαστεί και με το γεγονός ότι ένας από τους μετόχους της Cobalt είναι κινεζική εταιρεία του τομέα της ανάπτυξης αεροπορικών τεχνολογιών (περιλαμβάνεται στο Fortune 500) της οποίας τελικός κύριος μέτοχος, σύμφωνα με τα στοιχεία μας, είναι η Λαϊκή Δημοκρατίας της Κίνας.

Βρέθηκε στην Κύπρο ως σύμβουλος κατά την διαδικασία ανάπτυξης της νέας κυπριακής αεροπορικής εταιρείας Cobalt και πρόσφατα -πριν ενάμιση μήνα περίπου- ανέλαβε επιχειρησιακά το πηδάλιο της, από την θέση του γενικού διευθυντή ή «υπόλογου διευθυντή» με όρους Πολιτικής Αεροπορίας.

Για αρχή 1.000 επιβάτες την ημέρα

Η Cobalt διαθέτει 12μελή διευθυντική ομάδα. Ο διευθυντής Πτητικών Επιχειρήσεων και ο τεχνικός διευθυντής Συντήρησης και Ποιότητας, είναι Βρετανοί. Ο διευθυντής Ασφάλειας της Cobalt είναι Αυστραλός. Ο αρχιπιλότος της εταιρείας είναι Κύπριος, το ίδιο και ο αρχιεκπαιδευτής πιλότος. Κύπριος είναι και ο διευθυντής Επιχειρήσεων Εδάφους αλλά και η εμπορική διευθυντής. Όλοι προέρχονται με μακρά πείρα από τις Κυπριακές Αερογραμμές. Και ο οικονομικός διευθυντής και ο διευθυντής Πληροφορικής και ο διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων, είναι επίσης Κύπριοι. Την ευθύνη συντήρησης των αεροσκαφών έχει η εταιρεία GAS, που είναι η πιστοποιημένη κάτω από τις απαιτήσεις της EASA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας Πτήσεων), εταιρεία που δημιούργησαν τα στελέχη συντήρησης των Κυπριακών Αερογραμμών.

-Σε μια περίοδο υψηλής ανεργίας στην Κύπρο, ένα από τα θετικά λειτουργίας μιας νέας κυπριακής αεροπορικής εταιρείας είναι και η προσφορά θέσεων εργασίας. Ιδιαίτερα στον αεροπορικό τομέα μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών. Πόσο προσωπικό εργοδοτεί σήμερα η Cobalt;

- Η Cobalt εργοδοτεί σήμερα 188 στελέχη που το αμέσως επόμενο διάστημα θα αυξηθούν σε 208. Από αυτούς οι 40 είναι κυβερνήτες και συγκυβερνήτες αεροπλάνων -προέρχονται κυρίως από τις Κυπριακές Αερογραμμές- και περίπου 120 αεροσυνοδοί. Είναι τα απαραίτητα πληρώματα για να καλύψουν πλήρως την πτητική δραστηριότητα για τέσσερα αεροσκάφη. Προγραμματίζουμε αύξηση του στόλου σε έξι αεροσκάφη, οπότε θα χρειαστούμε πρόσθετα ιπτάμενα πληρώματα. Επίσης, έμμεσα συνεισφέρουμε με θέσεις εργασίας και στους συνεργάτες μας.

-Στις 7 Σεπτεμβρίου η Cobalt συμπληρώνει τους πρώτους δύο μήνες πτητικού προγράμματος. Πόσες επιβατηγές πτήσεις έχετε πραγματοποιήσει; Πόσους επιβάτες έχετε μεταφέρει μέχρι τώρα; Ποια είναι η εικόνα των πρώτων εβδομάδων με την αγορά εισιτηρίων;

- Μέχρι σήμερα (31 Αυγούστου) έχουμε συμπληρώσει 420 πτήσεις. Έχουμε διαθέσει επίσης μέχρι σήμερα 77.000 εισιτήρια (μετ’ επιστροφής, δηλαδή 144.000 μιας διαδρομής) και από αυτά εξυπηρετήσαμε περίπου τις 42.000 επιβάτες και έχουμε να εξυπηρετήσουμε ακόμα 35.000 επιβάτες (μετ’ επιστροφής) τις επόμενες 2-3 εβδομάδες. Αυτοί είναι οι αριθμοί -και η εικόνα- μέχρι τώρα. Κατά μέσον όρο, πετούν μαζί μας περίπου 1.000 επιβάτες την ημέρα. -

Το ταξιδιωτικό κοινό ρωτά συχνά για το αν προγραμματίζετε και νέους προορισμούς στο πτητικό σας πρόγραμμα. Ποια είναι τα επιχειρησιακά σας σχέδια;

-Συχνή είναι η ερώτηση αν θα συνεχίσουμε την χειμερινή περίοδο τη σύνδεση με το Δουβλίνο. Ναι, θα την συνεχίσουμε, με τουλάχιστον δύο πτήσεις την εβδομάδα. Οι επόμενοι προορισμοί που προβλέπουμε να εντάξουμε στο πτητικό μας πρόγραμμα είναι το Μπέρμιχαμ, η Οδυσσός, το Τελ Αβίβ, κοιτάζουμε την Βηρυτό και την Τεχεράνη, το Κάιρο και άλλους προορισμούς εντός ΕΕ, που θα ανακοινώσουμε εντός Σεπτεμβρίου. Στον πιο μακροχρόνιο μας προγραμματισμό, δηλαδή σε ένα περίπου χρόνο, ο πρώτος μας στόχος είναι η Κίνα. Για την Κίνα αξιολογούμε και συζητούμε με εκεί τουριστικούς πράκτορες μια σειρά από προορισμούς, μεταξύ των οποίων η Σανγκάη και άλλες σημαντικές περιοχές, ιδιαίτερα στην ανατολή και στο κέντρο της χώρας. Η προσοχή μας στρέφεται και σε πτήσεις προς τις ΗΠΑ και την Αφρική.

-Προσδίδετε ιδιαίτερη σημασία στην Κίνα. Υπάρχει αξιόλογο ενδιαφέρον και αναμενόμενη αγορά για την Κύπρο από την Κίνα;

- Η Κίνα μού είναι μια γνωστή αεροπορική αγορά και σε επίπεδο κυβερνητικής πολιτικής και σε επίπεδο ιδιωτών. Πρόκειται για μια χώρα με πυκνό δίκτυο αεροδρομίων και κόσμου που ταξιδεύει. Θεωρώ ότι υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Η μια πτυχή είναι ο τουρισμός. Η Κύπρος σε αυτή την κατεύθυνση, είναι ακόμα ένας προορισμός με πολύ ενδιαφέρον, όπως είναι η Ελλάδα, οι Μαλβίδες κ.τ.λ. Η άλλη πτυχή είναι οι τελικοί προορισμοί και εννοώ απευθείας πτήσεις από την Κίνα προς την Κύπρο και από εδώ σε άλλους προορισμούς κυρίως στην Ευρώπη.

- Αυτό σημαίνει και μεγαλύτερα αεροπλάνα…

- Ναι, για τις πτήσεις από και προς Κίνα κοιτάζουμε ήδη για μεγαλύτερα αεροπλάνα μακρών διαδρομών. Εξετάζουμε ήδη τα δεδομένα για επιλογή μεταξύ των Airbus A340 και A350 και Boeing 787, αν θα προχωρήσουμε με την Boeing τότε θα ξεκινήσουμε με τα 777 και μετέπειτα θα πάμε στο 787 ώστε να έχουμε την κατάλληλη υποστήριξη από την Boeing.

-Ένα σημαντικό θέμα, που είναι και αντικείμενο συζήτησης σε πολλούς κύκλους, είναι η απόκτηση του δικού σας στόλου. Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας;

- Το πρόγραμμά μας προβλέπει ότι μέχρι την ερχόμενη άνοιξη θα διαθέτουμε έξι αεροσκάφη της οικογένειας AirbusA320 και το ερχόμενο καλοκαίρι θα αποκτήσουμε και αεροσκάφη AirbusA340, δύο ή τρία αυτό θα μπορώ να το πω μόλις ολοκληρωθούν οι μελέτες μας για την αγορά της Κίνας που βρίσκονται υπό εξέλιξη. Τα νέα αεροσκάφη είναι το ένα μέρος των προσθηκών για την ανάπτυξη της Clobalt.

-Ένα πρόβλημα που απασχόλησε πρόσφατα έντονα και την Πολιτική Αεροπορία και το Υπουργείο Μεταφορών και την κοινή γνώμη, ήταν αυτό των καθυστερήσεων στις πτήσεις σας. Θα πρέπει να έχετε σαφή εικόνα των αριθμών σε σχέση με τις καθυστερήσεις, τι λένε οι αριθμοί;

-Ασφαλώς έχουμε όλα τα λεπτομερή στοιχεία και αναλύσεις. Οι καθυστερήσεις για τεχνικούς λόγους είναι λιγότερο από 3%. Βέβαια αυτές οι καθυστερήσεις έφεραν και άλλες, λόγω της καθυστέρησης στις αφίξεις και αναχωρήσεις των πτήσεων που ακολουθούσαν. Πρόσθετα οι καθυστερήσεις μεγάλωναν λόγω της κίνησης στην εναέρια κυκλοφορία, που είναι ένας σημαντικός παράγοντας καθυστερήσεων, λόγω διαδικασιών σε αεροδρόμια κ.λπ. Έχουμε λεπτομερείς στατιστικές αναλύσεις γι’ αυτά τα θέματα. (Ο κ. Ματάρ μας δείχνει σειρά γραφικών παραστάσεων με αναλύσεις για τους χρόνους, τις αιτίες καθυστερήσεων, από τις οποίες φαίνεται ότι τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν μειωθεί κάθετα όλες οι καθυστερήσεις που οφείλονται σε παράγοντες οργάνωσης και εξυπηρέτησης των πτήσεων από την ίδια την εταιρεία.) Κάποιες από τις καθυστερήσεις οφείλονταν και στους καθιερωμένους αιφνιδιαστικούς ελέγχους που δέχθηκαν τα αεροπλάνα μας σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια - τους γνωστούς ελέγχους SAFA που καθιέρωσε η EASA. Είναι αναμενόμενο μια νέα αεροπορική εταιρεία να συγκεντρώνει στα πρώτα της στάδια την προσοχή για τέτοιους ελέγχους και είναι καλοδεχούμενοι. Φέρνουν καθυστερήσεις, έδειξαν όμως ότι είμαστε απόλυτα επαρκείς. Σε γενικές γραμμές, οι καθυστερήσεις μας για ένα στόλο τριών αεροσκαφών που διαθέταμε ήταν λίγο πάνω από το μέσο όρο, ήταν όμως πολύ πιο «ορατές», μεταξύ άλλων οι δύο κύριες περιπτώσεις καθυστερήσεων έγιναν Σαββατοκυρίακα.

-Η κοινή γνώμη έχει την εικόνα ότι το πρόβλημα ήταν περισσότερο στη διαχείριση των καθυστερήσεων...

- Η εικόνα που δώσαμε με τη διαχείριση του θέματος οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στα ιδιόμορφα «logistics», στις αερομεταφορές και τη διαθεσιμότητα κάποιων εξαρτημάτων στο αεροδρόμιο που τα χρειάζεσαι. Υπήρξε τέτοιο θέμα σε σχέση με τα ενοικιαζόμενα αεροπλάνα, όπου η διαχείριση δεν ήταν στα χέρια μας, χωρίς αυτό να το λέω ως δικαιολογία. Να σημειώσω ότι οι καθυστερήσεις για τεχνικούς λόγους με το δικό μας αεροσκάφος ήταν μηδαμινές και αυτό δείχνει ότι έχουμε πολύ καλό σύστημα διαχείρισης. Και επειδή θα ρωτήσετε γιατί δεν είχατε έγκαιρα τα δικά σας αεροπλάνα, σας απαντώ εκ των προτέρων ότι πρόκειται για σειρά σύνθετων λόγων, που η νέα διευθυντική ομάδα έχει ξεπεράσει.

-Η ενοικίαση αεροσκαφών με τα πληρώματά τους είναι ένα θέμα που συζητήθηκε αρκετά. Ήταν η πηγή του προβλήματος;

- Πρώτον, να σημειώσω ότι πρόκειται για ευρωπαϊκά αεροσκάφη που υπόκεινται στους ίδιους ελέγχους και λειτουργούν κάτω από τις κοινές διαδικασίες που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μεταξύ των λόγων που προχωρήσαμε στην ενοικίαση αεροσκαφών, που είναι αρκετά πιο δαπανηρή απ’ ό,τι η χρήση δικών μας αεροπλάνων, ήταν και η απροσδόκητα πολύ μεγάλη ανταπόκριση του κοινού στην πρώτη προσφορά θέσεων από την Cobalt. Ήταν φανταστική η ανταπόκριση του κοινού. Αλλά μάλλον μας ήρθε πολλή… Ενδεχομένως και η ταχύτητα που απαιτήθηκε για την εξασφάλιση των αεροσκαφών αυτών να μην επέτρεψε να γίνουν όλα όπως έπρεπε σε σχέση με την επάρκεια εξυπηρέτησης, αφού τέτοια συμβόλαια απαιτούν εξάμηνες διαδικασίες και διαπραγματεύσεις που όμως έγιναν σε ένα μήνα. Η νέα διεύθυνση, που ανέλαβε προ μηνός, έχει παρέμβει ουσιαστικά για να λυθούν αυτά τα θέματα. Τονίζω ακόμα μια φορά, επρόκειτο για διαχειριστικά προβλήματα και όχι προβλήματα ασφάλειας.

-Οι σχέσεις σας με το Υπουργείο Μεταφορών, την Αρχή Αδειοδότησης, την Πολιτική Αεροπορία είναι καλές; Δεχθήκατε αλλεπάλληλους ελέγχους και κληθήκατε να δώσετε στοιχεία και εξηγήσεις πρόσφατα. Ποια είναι η εικόνα που έχετε αφότου αναλάβατε;

-Οι σχέσεις μας με όλες τις Αρχές είναι πολύ καλές. Είναι πραγματικά με έκπληξη που διαπίστωσα ότι υπάρχουν άριστα καταρτισμένα και με πάθος για τα καθήκοντά τους στελέχη. Υπάρχει μια άριστη σχέση, ειλικρινής διάλογος και αισθάνομαι ότι τυγχάνω της στήριξής τους και υπάρχει αλληλοκατανόηση για όλα τα θέματα που εγείρονται. Αυτό δεν το βρίσκεις συχνά σε άλλες χώρες. Μια ευχάριστη διαπίστωσή μου, είναι το ότι το περιορισμένο μέγεθος των υπηρεσιών, επειδή πρόκειται για μικρή χώρα, επιτρέπει τον πιο αποτελεσματικό διάλογο, την άμεση επαφή. Σε αυτό το κλίμα και εμείς αντιλαμβανόμαστε τις πιέσεις προς εμάς και τον διάλογο για ικανοποίηση σε σχέση με τις απαιτήσεις που τίθενται. Είχα την ευκαιρία να έχω συναντήσεις μαζί τους και είναι πολύ καλοί επαγγελματίες. Με ικανοποίηση διαπιστώνω και ότι είχαμε άμεση ανταπόκριση σε δικά μας αιτήματα, όπως η εγγραφή αεροσκαφών.

- Ένα σημαντικό κομμάτι των εργασιών σας εξαρτάται από το επίπεδο υπηρεσιών και τις σχέσεις σας με τον διαχειριστή του αεροδρομίου που αποτελεί τη βάση σας. Ποια είναι η εικόνα που έχετε σε αυτό τον τομέα;

-Οι υποδομές του αεροδρομίου είναι ικανοποιητικές και παραγωγικές για αυτό το επίπεδο, παρά την αισθητά αυξημένη κίνηση. Πιστεύω ότι θα χρειαστούν πρόσθετες υποδομές, κυρίως στον τομέα ενίσχυσης των τελωνειακών υπηρεσιών, των ελέγχων, της διαχείρισης αποσκευών, των καταστημάτων κ.τ.λ. Το λέω αυτό κυρίως γιατί έχω εικόνα της αναμενόμενης κίνησης από την Κίνα και οι Κινέζοι τουρίστες θέλουν καταστήματα και Mall’s. Όσον αφορά στις σχέσεις μας, πρέπει να πω ότι βρήκαμε εξαιρετικούς επαγγελματίες και πλήρη στήριξη ιδιαίτερα στις πιο σύνθετες καταστάσεις που απαιτούσαν εξυπηρέτηση επιβατών μας στο αεροδρόμιο. Με λίγα λόγια, έκαναν ό,τι μπορούσαν. Μας βλέπουν ως την κυπριακή αεροπορική εταιρεία, την εταιρεία που τα αεροπλάνα της φέρουν την κυπριακή σημαία και αυτό είναι πολύ ευχάριστο. Επειδή δεν με ρωτήσατε, να μου επιτρέψετε να προσθέσω μόνος μου την άριστη συνεργασία και στήριξη που έχουμε από τον ΚΟΤ. Αυτό είναι και θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και ωφέλιμο για όλους, ειδικά σε σχέση με την ανάπτυξη της κινεζικής αγοράς. Ανταλλάζουμε ιδέες και εξετάζουμε τις λεπτομέρειες σε σχέση με την Κίνα, ώστε να είμαστε απόλυτα έτοιμοι. Για παράδειγμα, μόνο αναφέρω ότι ήδη μας βοηθούν για λύσεις στο θέμα της βίζας που αποτελεί ένα από τα προβλήματα. Συναγερμός αν καθυστερήσουμε μισή ώρα

- Με τη διαχείριση των επιβατών και την εξυπηρέτησή τους έχετε λάβει πρόσθετα μέτρα;

- Προσθέτουμε στελέχη ειδικά για την εξυπηρέτηση επιβατών στα αεροδρόμια, ενισχύουμε το προσωπικό στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης εδάφους και εισάγουμε εσωτερικό διατμηματικό σύστημα διαχείρισης. Ενισχύουμε και αναβαθμίζουμε το εμπορικό τμήμα για την εξυπηρέτηση των πελατών μας. Επίσης, προχωρούμε στην αναβάθμιση όλων των υπηρεσιών μας σε σχέση με την αναμενόμενη σημαντική αύξηση του όγκου πτητικών επιχειρήσεων για το 2017 και 2018. Αναβαθμίζουμε σημαντικά και όλο το σύστημα πληροφορικής τόσο το ενδοεπιχειρισιακό όσο και σε σχέση με την εξυπηρέτηση των επιβατών. Πρόσθετα, έχουμε εισαγάγει και λειτουργεί πλέον 24 ώρες το 24ωρο, σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης, επικοινωνίας και διαχείρισης σε κάθε περίπτωση που μπορεί να τύχει καθυστέρηση πέραν των 30 λεπτών σε πτήση. Ενεργοποιούνται αμέσως όλα τα εμπλεκόμενα τμήματα και ετοιμάζουν λύσεις για κάθε ενδεχόμενη εξέλιξη, ώστε να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες. Επίσης, εισαγάγαμε διαδικασίες για έγκαιρη ενημέρωση επιβατών αλλά και αποζημιώσεων σε περιπτώσεις που έχουμε ευθύνη για ταλαιπωρία επιβάτη. Θεωρώ ότι πρόκειται για δραστικά και αποτελεσματικά μέτρα, που απαντούν και τις μεγαλύτερες προκλήσεις.

Στα γραφεία της Cobalt

Σε μια βόλτα στα κεντρικά γραφεία της Cobalt στη Λάρνακα, σε μια από τις αίθουσες εκπαίδευσης, αντικρίσαμε τον καπετάνιο Κόλιν Μπούτεμπεργκ, έναν από τους διακεκριμένους παγκόσμια, πρωτοπόρους στο τομέα της ανάπτυξης και διαχείρισης των σχέσεων μεταξύ πληρώματος στα αεροπλάνα. Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι ένας τομέας που θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός στον τομέα της αεροπορικής ασφάλειας, στον οποίον τα τελευταία χρόνια προσδίδεται πολύ σημασία. Ο καπετάνιος Κόλιν Μπούτεμπεργκ θεωρείται ως ένας από τους ειδικούς που έχουν φέρει σημαντική ανάπτυξη στα θέματα διαχείρισης σχέσεων μεταξύ των πληρωμάτων της καμπίνας διακυβέρνησης στα αεροσκάφη, σύμβουλος της Πολιτικής Αεροπορίας της Βρετανίας και με αρκετές βραβεύσεις και περγαμηνές από παγκόσμιους οργανισμούς ασφάλειας πτήσεων και αεροδιαστημικής. Στην αίθουσα εκπαίδευσης της Cobalt εκπαίδευε κυβερνήτες της εταιρείας που είναι εκπαιδευτές των υπόλοιπων πληρωμάτων της εταιρείας. «Ναι, φέρνουμε τους αποδεδειγμένα καλύτερους εκπαιδευτές και δίνουμε σημασία στις εξελιγμένες μεθόδους που αφορούν στην ασφάλεια», μας σχολιάζει αμέσως ο αρχιπιλότος της Cobalt, γνωστός μας από τις Κυπριακές Αερογραμμές, καπετάνιος Πέτρος Σουπουρής. «Αναβαθμίζουμε σημαντικά και με πρωτοποριακό τρόπο την εκπαίδευση του προσωπικού μας σε όλα τα επίπεδα», συμπληρώνει ο επιχειρησιακός διευθυντής της εταιρείας.

Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης
08-09-2016, 06:33 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024