This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 2.17 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Agelioforos.gr] Φρένο στη λαθρεπιβίβαση ή αύξηση της τιμής των εισιτηρίων

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Agelioforos.gr] Φρένο στη λαθρεπιβίβαση ή αύξηση της τιμής των εισιτηρίων
Τους λαθρεπιβάτες των αστικών συγκοινωνιών βάζει στο στόχαστρο το υπουργείο Μεταφορών, προσπαθώντας να περισώσει τις τιμές των εισιτηρίων, ώστε να μην αυξηθούν, όπως προβλέπει το μνημόνιο, ή έστω να αυξηθούν όσο λιγότερο γίνεται.

Ετσι, προχωρά σε αναδιάταξη του μηχανισμού ελέγχων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής. Αμεσος στόχος είναι να έχει περιοριστεί η λαθρεπιβίβαση κατά 50% μέχρι το τέλος του 2012. Ο περιορισμός της λαθρεπιβίβασης θα λειτουργήσει ως ισοδύναμο μέτρο απέναντι στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

Στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν περιθώρια μείωσης του φαινομένου, καθώς η εισιτηριοδιαφυγή κυμαίνεται σε ποσοστό περίπου 20%. Σε απόλυτους αριθμούς, περίπου 100.000 επιβάτες μετακινούνται ημερησίως με τα λεωφορεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο!

Από την μπροστινή πόρτα

Στον ΟΑΣΘ, σε πρώτη φάση, το βάρος ρίχνεται σε ένα απλό και εύκολα εφαρμόσιμο μέτρο. Πρόκειται για την υποχρεωτική επιβίβαση μόνο από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων, ώστε ο οδηγός να ελέγχει αν ο επιβάτης ακυρώνει εισιτήριο ή αν διαθέτει κάρτα απεριορίστων διαδρομών.

Οπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, «ήδη σε 21 λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες έχουν πληρότητα μικρότερη του 25%, ως επί το πλείστον αυτές που εκτελούν δρομολόγια στα χωριά, γύρω από τη Θεσσαλονίκη, οι επιβάτες επιβιβάζονται μόνο από την μπροστινή πόρτα του λεωφορείου, ενώ από τις άλλες δύο γίνεται μόνον αποβίβαση. Θα υπάρξει προοδευτική γενίκευση της επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα, αφού από την 1η Οκτωβρίου το μέτρο θα ισχύει σε ακόμα 14 γραμμές, οι οποίες έχουν πληρότητα μικρότερη του 30%».

Ετσι, από την 1η Οκτωβρίου το μέτρο θα ισχύει συνολικά σε 35 λεωφορειακές γραμμές, δηλαδή περίπου στο 50% των γραμμών του ΟΑΣΘ. «Στις 21 λεωφορειακές γραμμές που ισχύει ήδη το μέτρο, διαπιστώθηκε αύξηση των εσόδων σε ποσοστό 12%», σημειώνει ο κ. Στεφανίδης.

Οι ελεγκτές

Οπως είναι επόμενο, ο έλεγχος εισιτηρίων από τους ειδικούς ελεγκτές του ΟΑΣΘ θα μειωθεί σημαντικά στις 35 λεωφορειακές γραμμές, αφού το ρόλο αυτό θα παίζει ουσιαστικά ο οδηγός. Ετσι, η δύναμη των περίπου 80 ελεγκτών του Οργανισμού θα διατεθεί σχεδόν εξολοκλήρου στις υπόλοιπες γραμμές, στις οποίες και θα υπάρξει εντατικοποίηση ελέγχων. Στις υπόλοιπες γραμμές του ΟΑΣΘ δηλαδή θα είναι σαν να διπλασιάστηκαν οι ελεγκτές.

Στο μεταξύ, «αγκάθι» για τον ΟΑΣΘ αποτελεί η παραχώρηση των ακυρωμένων εισιτηρίων από τον έναν επιβάτη στον άλλο. Κι αυτό, καθώς πολλές φορές με ένα εισιτήριο μεταφέρονται στον προορισμό τους δύο ή και περισσότεροι επιβάτες, με αποτέλεσμα ο ΟΑΣΘ να μετρά σημαντική απώλεια εσόδων.

«Εξετάζουμε τρόπους για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Μια λύση θα ήταν, για παράδειγμα, να σκίζεται το εισιτήριο. Σε κάθε περίπτωση ψάχνουμε για τις ενδεδειγμένες λύσεις και μέσα στο Νοέμβριο θα καταθέσουμε τις προτάσεις μας στο υπουργείο», υπογραμμίζει ο κ. Στεφανίδης.

Το υπουργείο προσανατολίζεται πάντως στη δωρεάν παροχή στον επιβάτη ενός εισιτηρίου για κάθε δέκα ίδιας αξίας ακυρωμένα εισιτήρια που θα επιστρέφει.

Σε κάθε περίπτωση, το τοπίο θα ξεκαθαρίσει έως τις 30 Νοεμβρίου. Εως την ημερομηνία εκείνη θα πρέπει να «κλειδώσει» και το ποσοστό της αύξησης στην τιμή των εισιτηρίων.
(This post was last modified: 18-09-2012, 03:05 PM by AlexNik.)
18-09-2012, 03:04 PM
Website Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024