This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[kalimera-arkadia.gr] Σχέδια για τουριστική διαδρομή στην Πελοπόννησο!

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[kalimera-arkadia.gr] Σχέδια για τουριστική διαδρομή στην Πελοπόννησο!
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι φίλοι του σιδηροδρόμου οργάνωσαν το Σάββατο μία συμβολική σιδηροδρομική βόλτα στην Πελοπόννησο. Μετά από επτά χρόνια διακοπής, το τρένο ξανασφύριξε στους Χράνους και για το λόγο αυτό υπήρξε μεγάλη συγκίνηση στο χωριό. Οι κάτοικοι των Χράνων βγήκαν στου δρόμο για να υποδεχθούν το τρένο το οποίο είχαν νοσταλγήσει και ήθελαν πως και πώς να το ξαναδούν!

Όπως εξήγησε στο kalimera-arkadia.gr, ο Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Λευτέρης Μαρούσης, το δρομολόγιο ξεκίνησε από τον Πύργο και μέσω Ζευγολατιού, πήγε στους Χράνους και μέσω Τριπόλεως κατέληξε στην Κορινθο. Το ταξίδι είχε ένα χαρακτήρα εκδρομικό και τουριστικό και σηματοδότησε την αρχή μίας προσπάθειας για την αξιοποίηση του δικτύου της Πελοποννήσου.

Υπέρ της λειτουργίας μίας τουριστικής σιδηροδρομικής διαδρομής, τάσσεται ο δήμαρχος Μεγαλόπολης, Τάκης Μπούρας ο οποίος έχει ζητήσει μία διαδρομή από τους Χράνους προς την Αγία Θεοδώρα! Παράλληλα, ο δήμαρχος διαφώνησε με το ξεπούλημα του σιδηρόδρομου σε ξένους επενδυτές.

Οι φίλοι του σιδηροδρόμου και ο Αρκάς Πρόεδρος του Συλλόγου Σπύρος Νικολόπουλος υπογράμμισε ότι υπάρχουν χιλιάδες τουρίστες που θέλουν να κάνουν αυτή τη διαδρομή και επισήμανε την αναγκαιότητα να λειτουργήσει σιδηρόδρομος ειδικά από τη στιγμή που ξεκίνησε η λειτουργία των αυτοκινητόδρομων με τα πανάκριβα διόδια.

http://youtu.be/kXUrvMAj-UQ
03-09-2012, 01:00 AM
Website Find Reply
AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#2
[ΤΡΑΙΝΟΣΕ] Θεματική εκδρομή Πελοποννήσου
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πραγματοποίησε το Σάββατο 1η Σεπτεμβρίου 2012, θεματική εκδρομή με Τραίνο στο δίκτυο της Πελοποννήσου, με τη συμμετοχή του συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου. Η αμαξοστοιχία αναχώρησε με 56 επιβάτες από τον Πύργο διασχίζοντας το Καλόνερο, το Ζευγολατιό, την Τρίπολη, το Άργος και με τελικό προορισμό την Κόρινθο. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής πραγματοποιήθηκαν δύο προγραμματισμένες στάσεις στους Χράνους και στο Παρθένι Αρκαδίας όπου οργανωθήκαν εκδηλώσεις σε συνεργασία με τοπικούς πολιτιστικούς φορείς.

Η διαδρομή παρουσιάζει μεγάλο φυσικό κάλλος και σε συνδυασμό με τα σπάνια τεχνικά σιδηροδρομικά έργα υποδομής (γέφυρες, σήραγγες κλπ),η ταξιδιωτική αυτή εμπειρία έχει εξαιρετικό χαρακτήρα. Το δρομολόγιο παρουσίασε μεγάλη επιτυχία που συνδύαζε εκδρομικό σιδηροδρομικό ταξίδι και ομορφιά τοπίου.

Η δραστηριότητα αυτή εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο προσπαθειών και συντονισμού υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ για τη στήριξη και δημιουργία Τουριστικών Σιδηροδρομικών Διαδρομών, οι οποίες λαμβάνουν χαρακτήρα εκδρομικό αλλά και πολιτιστικό. Το δρομολόγιο παρουσίασε πληρότητα και οι επιβάτες δήλωσαν έμπρακτα την αγάπη τους για το Σιδηρόδρομο, ο οποίος είναι φορέας πολιτισμού, οικολογίας, ασφάλειας και κοινωνικής προσφοράς.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής οι επιβάτες είχαν τη δυνατότητα να τραβήξουν φωτογραφίες τη σπάνια φυσική ομορφιά και τα τεχνικά ιστορικά έργα του σιδηροδρόμου που δίνουν στο ταξίδι αυτό ένα ιδιαίτερο θεματικό πλαίσιο.
04-09-2012, 02:58 PM
Website Find Reply
AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#3
[Τα Νέα] Σχέδιο για τουριστικό τρένο στον Μοριά
Αμαξοστοιχία με φίλους του σιδηροδρόμου κινήθηκε στο ξεχασμένο δίκτυο της Πελοποννήσου σε μια διαδρομή αναψυχής με… απρόοπτα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Αυτό το ταξίδι δεν είχε την πίεση του χρόνου. Το πρώτο σφύριγμα ακούστηκε πρωί στον Πύργο Ηλείας. Οι ντιζελάμαξες έσυραν τα βαγόνια ώς την αρκαδική γη, ξαπόστασαν σε ορεινά χωριά και πέρασαν από σταθμούς που απογύμνωσαν οι πλιατσικολόγοι. Σίγησαν νύχτα, στην Κόρινθο. Επειτα από σχεδόν δύο χρόνια αδράνειας, η σιδηροδρομική γραμμή V στην Πελοπόννησο επαναλειτούργησε σε ένα ταξίδι-προσομοίωση πιθανής τουριστικής αξιοποίησής της.

Ηταν Ιανουάριος του 2011 όταν ο ΟΣΕ στο πλαίσιο περικοπών ανέστειλε τη λειτουργία του μετρικού δικτύου στην Πελοπόννησο. Μετά ξεκίνησαν οι λεηλασίες. Πρώτα κλάπηκαν μπαταρίες από τα συστήματα φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων. Σειρά είχαν οι σιδηροτροχιές, τα καλώδια και οι πόρτες των συρμών. Ξεχασμένο στα χωράφια το προς εκποίηση τροχαίο υλικό, ήταν εύκολη λεία για τους θηρευτές μετάλλου. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε επιχειρήσει πριν από λίγο καιρό να κινήσει υπηρεσιακή αμαξοστοιχία σε κάποια κομμάτια της διαδρομής, τα αγριόχορτα όμως που είχαν ζώσει τις ράγες δεν το επέτρεψαν. Τον περασμένο Σεπτέμβρη, εκπρόσωποι εταιρείας που ειδικεύεται στη λειτουργία εγκαταλειμμένων δικτύων στη Γερμανία βρέθηκαν στην Καλαμάτα και παρουσίασαν προτάσεις αξιοποίησης. Ωσπου το Σάββατο, αφού καθαρίστηκε το μεγαλύτερο κομμάτι του δικτύου από ιδιώτη εργολάβο, μια αμαξοστοιχία περπάτησε ξανά στις ράγες.

Ηταν μια θεματική εκδρομή στο πλαίσιο προσπάθειας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δημιουργία τουριστικών σιδηροδρομικών διαδρομών. Αντίστοιχα δίκτυα λειτουργούν σήμερα στα Καλάβρυτα (ένα από τα έξι πιο διάσημα τρένα του κόσμου μαζί με τις γραμμές στο Ρίο Γκράντε, στη Γη του Πυρός, στην Ινδία, στην Ερυθραία και στην Ελβετία), στο Πήλιο και στη διαδρομή Κατάκολο - αρχαία Ολυμπία όπου επιβιβάζονται κυρίως ταξιδιώτες κρουαζιερόπλοιων. Το εκδρομικό τρενάκι του Πηλίου, γνωστό και ως «Μουντζούρης», λειτουργεί από το Πάσχα μέχρι τον Οκτώβρη. Κινείται με 20 χλμ. την ώρα και οι υπεύθυνοι αναφέρουν ότι υπάρχει σχετική πληρότητα στα δρομολόγιά του. Ο τουριστικός σιδηρόδρομος πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του '50 στις ΗΠΑ από πρωτοβουλίες φίλων των τρένων που ήθελαν να διασώσουν μη εμπορικές γραμμές. Σήμερα είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος στην Ευρώπη.

ΓΡΑΜΜΗ V. Το ταξίδι στον Μοριά ξεκίνησε από τον Πύργο, πάτησε πάνω σε γεφύρια και πέρασε από τη λίμνη Καϊάφα, τον Ισαρη, το Παρθένι, τον Αχλαδόκαμπο. Χρησιμοποιήθηκαν δύο μηχανές (η μία είχε ανακαινιστεί πριν από τρία χρόνια αλλά δεν είχε κινηθεί ξανά) και δύο βαγόνια. Οι 56 επιβάτες ήταν στην πλειονότητά τους μέλη του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Αθήνας.

Ο Στρατής Σταυρουλάκης ήταν ένας από αυτούς. «Νιώσαμε μεγάλη ικανοποίηση που λειτούργησε η γραμμή. Σε χώρες όπως η Ελβετία και η Γερμανία ο σιδηροδρομικός τουρισμός είναι διαδεδομένος και πρέπει και εμείς να τον αναδείξουμε», λέει.

Αν και αυτό ήταν το πρώτο ταξίδι στη γραμμή V μέσα σε δύο χρόνια, οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου εδώ και μήνες διασχίζουν μέρη της με ποδηλατοδρεζίνες (σιδηροδρομικά ποδήλατα). Πέρα από τη βόλτα τους είναι και άτυποι φύλακες του δικτύου. Επιτηρούν για κλοπές και στρεβλώσεις και επικοινωνούν με τους αρμοδίους.
08-09-2012, 01:00 PM
Website Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024