This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Πρώτο Θέμα] Σκάει "βόμβα" με τα νησιά στις άγονες γραμμές

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Πρώτο Θέμα] Σκάει "βόμβα" με τα νησιά στις άγονες γραμμές
Άντε να βρεις 1,2 δισ. (!) με την Τρόικα!

Μηνάς Τσαμόπουλος

Με βραδυφλεγή βόμβα στα χέρια της κυβέρνησης μοιάζει το θέμα των άγονων γραμμών. Η κακή οικονομική κατάσταση του κράτους και το δυσοίωνο μέλλον που βυθίζει τη χώρα στο οικονομικό χάος θέτουν σε κίνδυνο τη συγκοινωνιακή κάλυψη της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας μελετάει περικοπές στις άγονες γραμμές προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός του υπουργείου στη δημοσιονομική συγκυρία. Παράλληλα, άμεσος είναι ο κίνδυνος της πτώχευσης ολόκληρου του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας, όπως επισημαίνουν κύκλοι της ακτοπλοΐας.

Η επιβατηγός ναυτιλία καταγράφει ζημίες αυξανόμενες κατ’ έτος (2009-215 εκατ. ευρώ, 2010-345 εκατ. ευρώ, το 2011 αναμένεται κακή χρονιά).

Στην περίπτωση αυτή το κράτος θα κληθεί εκ του υστερήματος του μνημονίου και τον υπό διαμόρφωση προϋπολογισμό του 2012 να επιδοτήσει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με 1,2 δισ. ευρώ!

Η βόμβα με τις άγονες γραμμές θα σκάσει στα τέλη Οκτωβρίου και το θέμα απασχολεί έντονα αυτές τις ημέρες τόσο τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη όσο και τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.

Οι γραμμές που θα περικοπούν θα είναι προς νησιά τα οποία μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλα μεγαλύτερα νησιά, ενώ θα αραιώσουν οι συνδέσεις με τον Πειραιά.

Οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2010-2011 λήγουν στις 31 Οκτωβρίου, ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί για τη νέα περίοδο 2011-2012.

Συνολικά 35 άγονες γραμμές είναι στον αέρα, εκ των οποίων οι 22 αφορούν στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και οι υπόλοιπες 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Ελλοχεύει ο κίνδυνος για ένα κονδύλι ύψους μόλις 14 εκατ. ευρώ να μείνουν νησιά χωρίς πλοία τον χειμώνα.

Οι οριστικές αποφάσεις για το ύψος περικοπών στις άγονες γραμμές αναμένεται να ληφθούν τις επόμενες ημέρες εν όψει και της κατάρτισης του Προϋπολογισμού για το 2012.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις τις αναγκάζουν να μη δείχνουν ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές, αφού είναι αμφίβολο το πότε ακριβώς θα τα εισπράξουν τα χρήματα από το κράτος. Την ίδια ώρα θα πρέπει να πληρώνουν πετρέλαια, πληρώματα και όλα τα έξοδα, βάζοντας λεφτά από τα ταμεία τους που ήδη αιμορραγούν.

Οι μεγαλύτερες ζημιές στην ιστορία

«Η οικονομική εικόνα των ακτοπλοϊκών εταιριών είναι ιδιαίτερα κακή, καθώς παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες ζημιές στην ιστορία τους. Οι δημοσιονομικές προσαρμογές στην Ελλάδα επηρεάζουν την ακτοπλοϊκή αγορά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά», επισημαίνει η ετήσια έρευνα της XRTC.

-Στρατηγικές ανανέωσης των στόλων δεν μπορούν να υπάρξουν στην παρούσα φάση.

-Ο αυξανόμενα άκριτος ανταγωνισμός στις γραμμές-φιλέτα περιόρισε σημαντικά τα έσοδα και επομένως τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών και αποτελούν απειλή για τη βιωσιμότητα των εταιρειών και της αγοράς.

-Έκτακτα γεωπολιτικά γεγονότα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου έδειξαν τα υψηλά επίπεδα αντανακλαστικών των ακτοπλοϊκών εταιρειών και της πολιτικής ηγεσίας.

-Πιο αναγκαίες από ποτέ είναι οι συγχωνεύσεις και συνεργασίες στην εσωτερική αγορά, οι οποίες θα επιτρέψουν τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας.

-Η μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων στις τιμές των εισιτηρίων αποτελεί ένα θετικό βήμα προς την ορθότερη λειτουργία του κλάδου.

-Το κόστος των καυσίμων εξακολουθεί να αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για τον κλάδο οδηγώντας σε αποδρομολόγηση πλοίων.

-Η δομή, η οργάνωση και η γενικότερη φιλοσοφία του συστήματος των άγονων γραμμών δεν έχει επιφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα με αρκετές γραμμές να μην καλύπτονται με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.

-Η διάσπαση του ανθρώπινου δυναμικού του πρώην υπουργείου Ναυτιλίας μεταξύ του ΥΘΥΝΑΛ και του ΥΠΡΟΠΟ έχει δημιουργήσει σύγχυση στην αγορά και δεν αποτελεί βιώσιμο σύστημα.


«Η αβεβαιότητα στην οποία είχαμε κάνει αναφορά πριν από έναν χρόνο όχι μόνο δεν έχει περιοριστεί, αλλά μάλλον έχει επιδεινωθεί σε βαθμό που όποιες σε βάθος αναλύσεις και αν γίνουν το σίγουρο είναι ότι δεν θα μας οδηγήσουν σε συμπεράσματα που θα μας δώσουν μία κατεύθυνση για το πώς θα πρέπει να κινηθεί ο κλάδος της ακτοπλοΐας με σχετική ασφάλεια στο άμεσο μέλλον», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC κ. Γιώργος Ξηραδάκης.

«Η επιδείνωση του κλίματος αβεβαιότητας οφείλεται σε μια σειρά εξωγενών παραγόντων που επικρατούν σε εθνικό, περιφερειακό, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σε εθνικό επίπεδο η οικονομική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας συνεχίζει να δημιουργεί σειρά προβλημάτων στους ακτοπλόους τα οποία οφείλονται μεταξύ άλλων: (α) στη μείωση της ζήτησης που είναι αποτέλεσμα της περιοριστικής εισοδηματικής πολιτικής που έχει επιφέρει σημαντική μείωση των εισοδημάτων των νοικοκυριών. (β)

Στην έλλειψη στρατηγικής διεύθυνσης από μεριάς της πολιτικής ηγεσίας σε θέματα ακτοπλοΐας που έχει οδηγήσει σε απόγνωση αρκετές εταιρείες και ειδικά τις εταιρείες που εμπλέκονται στην προσφορά υπηρεσιών άγονων γραμμών. (γ) Στις κοινωνικές αναταραχές που έχουν αρνητικές συνέπειες και οι οποίες περιόρισαν τις φαινομενικά θετικές εξελίξεις που αναμένονταν για το φετινό καλοκαίρι από τον τουρισμό καθώς και (δ) στον πιστωτικό κίνδυνο που προέρχεται από τις απαιτήσεις προς τους πελάτες των ακτοπλοϊκών εταιριών, αρκετοί από τους οποίους αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες λόγω των οικονομικών συνθηκών.


''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
24-09-2011, 12:13 AM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [KykladesNews] Aκτοπλοΐα: Οι προσφορές για άγονες γραμμές Konstantinos 0 1.221 28-09-2012, 08:29 PM
Last Post: Konstantinos
  [iEfimerida] Πειραιάς – νησιά Αιγαίου με πλοία και γραμμές εταιρειών από ... Τουρκία; Konstantinos 0 1.185 03-06-2012, 07:13 PM
Last Post: Konstantinos
  [Ναυτεμπορική] Ακτοπλοΐα: Τρεις υπουργοί αναζητούν λύση για τις άγονες γραμμές meganium 0 1.147 20-04-2012, 12:09 PM
Last Post: meganium
  [Kykladesnews.gr] To 2012 φέρνει επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές meganium 0 1.302 30-12-2011, 02:16 PM
Last Post: meganium
  [E-Go.gr] Μεγάλο ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές meganium 0 1.280 22-12-2011, 01:54 PM
Last Post: meganium
  [Ελευθεροτυπία] Πλοίο μέχρι τον Μάρτιο στις άγονες Konstantinos 0 1.303 20-10-2011, 08:05 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024