This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Airbus A320

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
Airbus A320
Το Airbus A320 είναι ένα επιβατικό αεροσκάφος μέσων αποστάσεων και στενής ατράκτου. Κατασκευαστής είναι η Airbus Industrie. Είναι ο βασικός ανταγωνιστής του Boeing 737 και είναι το πιο δημοφιλές πολιτικός αεροσκάφος της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής και της κατασκευάστριας εταιρείας.

[Image: americaa320214laxn621va.jpg]
A320 της Virgin America.

Το αεροσκάφος

Το πρόγραμμα για την κατασκευή του A320 ξεκίνησε το 1982. Η Airbus, μετά την αρχική αποδοχή του A300 διαπίστωσε ότι η αγορά των τοπικών και μέσης απόστασης πτήσεων αποτελούσε χώρο όπου κυριαρχούσε η αμερικανική Boeing, με αεροσκάφη τα οποία είχαν σχεδιαστεί στα μέσα της δεκαετίας του 1960. Οι μηχανικοί της ευρωπαϊκής εταιρείας γνώριζαν ότι η νέα - για την εποχή - τεχνολογία των υπολογιστών και των συνθετικών πλαστικών θα επέφερε πολύ καλύτερες επιδόσεις, τόσο στον κρίσιμο τομέα του βάρους, όσο και στους τομείς της κατασκευής και εργονομίας για τους πιλότους.
Έτσι, τον Μάρτιο του 1982, έθεσαν τους στόχους για το νέο αεροσκάφος. Πρώτον, το Ά320 θα ήταν τεχνολογικά 2 γενιές πιο προηγμένο από τους βασικούς του (τότε) ανταγωνιστές, το Boeing 727 και το Boeing 737. Για το λόγο αυτό, επιλέχθηκε και αναπτύχθηκε ένα ηλεκτρονικό σύστημα πτήσης (fly-by-wire), στο οποίο οι υδραυλικοί μηχανισμοί των επιφανειών χειρισμού θέτονταν υπό τον έλεγχο μιας σειράς υπολογιστών, οι οποίοι έπαιρναν εντολές από ένα απλό πλευρικό χειριστήριο στο πιλοτήριο του αεροπλάνου. Έτσι, οι υπολογιστές μπορούσαν να προγραμματιστούν ώστε να βοηθούν αποτελεσματικά τους πιλότους κατά την διάρκεια των ελιγμών, αν και ουσιαστικά απέκοπταν κάθε επαφή του πιλότου με τις επιφάνειες ελέγχου. Η δεύτερη καινοτομία που αναπτύχθηκε ήταν το πρώτο πλήρως γυάλινο πιλοτήριο σε πολιτικό αεροσκάφος. Οι παλιοί αναλογικοί δείκτες και τα μεικτά συστήματα ηλεκτρονικής απεικόνισης και αναλογικών δεικτών παραμερίζονταν, και 6 πολυχρηστικές οθόνες (MFD) πήραν την θέση τους. Οι οθόνες αυτές είναι πλήρως προγραμματιζόμενες ώστε οι πιλότοι να μπορούν να βλέπουν με απλές κινήσεις όλα τα συστήματα και τις πληροφορίες των οργάνων του αεροσκάφους συγκεντρωμένα, όπου εκείνοι επιθυμούν.
Με αυτές τις καινοτομίες, και με τις πρώτες παραγγελίες για αεροσκάφη να έχουν πραγματοποιηθεί από την Air France, η πρώτη πτήση του αεροσκάφους έλαβε χώρα στις 22 Φεβρουαρίου 1987, χωρίς προβλήματα. Χαρακτηριστικό του πόσο καλοσχεδιασμένο ήταν το αεροσκάφος, παρά τις πάμπολλες καινοτομίες που εισήχθησαν, είναι ότι το αεροπλάνο έκανε την πρώτη του εμπορική πτήση μόλις 2 μήνες αργότερα.
Αντίθετα από το Α300, οι καινοτομίες και η αυξημένη απόδοση που προσέφερε το Α320 προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον πολλών αεροπορικών εταιρειών, κι έτσι το Α320 σύντομα ανταγωνιζόταν σε πωλήσεις τους καταξιωμένους ανταγωνιστές του, τοποθετώντας από τότε την Airbus ως μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες αεροναυπηγικής παγκοσμίως. Ακόμα και σήμερα, 20 χρόνια μετά, το Α320 παραμένει το πιο δημοφιλές προϊόν της εταιρείας, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του (μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2008 να ανέρχονται σε 3489, με 1827 από αυτά να έχουν ήδη παραδοθεί, και με 30 Α320 να ολοκληρώνεται κάθε μήνα στα εργοστάσια της εταιρείας. Είναι άλλωστε το πρώτο αεροσκάφος (μαζί με τα άλλα της οικογένειας Α32x) ευρωπαϊκής κατασκευής που σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου και αποτελεί το κύριο σώμα των στόλων πτήσεων εσωτερικού πολλών αεροπορικών εταιρειών (ενδεικτικα: Northwest, United, US Airways, Air Canada, Virgin America κ.α.)
Η αρχική έκδοση Α320-100 αντικαταστάθηκε εντός ενός χρόνου με την έκδοση Α320-200, με αυξημένο μέγιστο βάρος απογείωσης, μεγαλύτερη ακτίνα ενεργείας και ακροπτέρυγίδια. To A320-200 μπορεί να μεταφέρει ένα μέγιστο 179 επιβατών, αλλά τις πιο σύνηθεις διαρρυθμίσεις να φιλοξενούν 150 επιβάτες.

[Image: aircraftpartseng.jpg]
Περιγραφή των μερών ενός A320

Πρόωση

Το Α320-100 είχε ως αποκλειστικό πάροχο κινητήρων την κοινοπραξία CFM και τον δημοφιλή κινητήρα τους, τον CFM56, έκδοση -5A1, με ώση από 110-120 kN (25-27 klbf). Η εισαγωγή του Α320 σήμαινε την ύπαρξη ακόμα ενός ενός εναλλακτικού κινητήρα, του IAE V2500, με ώση 113 kN (25 klbf).
Αργότερη εξέλιξη των κινητήρων, και τον κανόνων του ICAO για την μείωση του θορύβου προερχόμενου από αεροπλάνα, είχαν ως αποτέλεσμα την τοποθέτηση των κινητήρων CFM56-5A3 και στη συνέχεια των CFM-565B4. Οι τελευταίοι χρησιμοποιούνται σήμερα στο 44% των A320. Η αντίστοιχη εξέλιξη των V2500 είχε ως αποτέλεσμα τις εκδόσεις V2500-A1 και την V2527-A5, που κατέχουν το υπόλοιπο 56% των πωλήσεων. Οι κινητήρες αυτοί δίνουν τη δυνατότητα στο αεροσκάφος να πετάξει με μέγιστη ταχύτητα 900 km/h (487 κόμβους ή Mach 0.82), ενώ η σύνηθης χρησιμοποιούμενη (οικονομική) ταχύτητα ανέρχεται στα 840 km/h (454 κόμβους ή Mach 0.78).

[Image: turbine28syrianair29.jpg]
Κινητήρας IAE V2500 ενός A320 της Syriana

Παραλλαγές

A320
A320-100 - Πρώτη έκδοση με κινητήρες CFM-56A1
A320-200 - Δεύτερη και κύρια έκδοση με κινητήρες CFM56 ή IAE V2500, που αποτελεί και την τωρινή έκδοση. Προσφέρει αυξημένες δυνατότητες σε σχέση με το A320-100.

Η οικογένεια Α32x

Airbus A320 της British Airways.
Το βασικό μοντέλο του Α320 επιμηκύνθηκε για να δημιουργηθεί το αδελφό μοντέλο A321 και συρρικνώθηκε για τα μοντέλα A319 και A318. Οι μετατροπές έγιναν διατηρώντας όσο το δυνατόν περισσότερο τις ομοιότητες με το πατρικό μοντέλο, ώστε σε συνδιασμό με το απαράλλακτο θάλαμο διακυβέρνησης να είναι δυνατή η ταχεία μεταπήδηση πιλότων από το ένα αεροσκάφος στο άλλο χωρίς ιδιαίτερη ενδιάμεση μετεκπαίδευση.
Η Airbus πόνταρε σε αυτήν την στρατηγική γνωρίζοντας ότι τα κόστη μετεκπαίδευσης πιλότων για διαφόρους τύπους αεροσκαφών κοστίζουν ακριβά στις αεροπορικές εταιρείες. Μειώνοντας δραστικά την ανάγκη για αυτήν, η κατασκευάστρια ελπίζει ότι τα μοντέλα όλης της οικογένειας (που ξεκινούν από την εξυπηρέτηση της κατηγορίας των τοπικών πτήσεων μέχρι transcontinental) θα γίνουν πιο ελκυστικά στους υποψήφιους αγοραστές.
Η λογική αυτή έχει επεκταθεί σε μεγάλο βαθμό και σε όλα τα μετέπειτα αεροσκάφη της, ωστόσο για η μεταπήδηση από Α320 σε εμφανώς μεγαλύτερα αεροσκάφη όπως το A330 αναγκαστικά περνάει από μια εκτενέστερη εκπαίδευση απ'ό,τι σε μια "ενδο-οικογενειακή" μεταπήδηση.

[Image: americaa320cabin.jpg]
Άποψη του θαλάμου επιβατών ενός A320 της Virgin America.

Παραδόσεις

Μέχρι το τέλος του Δεκέμβριου 2007, οι εξής παραδόσεις αεροσκαφών είχαν ολοκληρωθεί:

2007:190, 2006:164, 2005:121, 2004:101, 2003:119, 2002:116, 2001:119, 2000:101, 1999:101, 1998:80, 1997:58, 1996:38

1995:34, 1994:48, 1993:71, 1992:111, 1991:119, 1990:58, 1989:58, 1988:16.


Στην Ελλάδα, οι χρήστες Airbus A320 είναι η Hellas Jet, η Olympic Air και η Aegean Airlines, η οποία παρείγγηλε 19+8 αεροσκάφη A320 και A321 το 2007. Τον Σεπτέμβριο του 2007, ακόμα 6 αεροσκάφη παραγγέλθηκαν από την εταιρεία. Οι παραδόσεις των αεροσκαφών ξεκίνησαν από τον Φεβρουάριο του 2007 και ολοκληρώθηκαν το 2009.

Συμβάντα

Πτήση 296Q της Air France: Λίγο μετά την ένταξη σε υπηρεσία στην εταιρεία, το Airbus A320-111 κατέπεσε σε δασική περιοχή, λίγο έξω από το αεροδρόμιο Mulhouse-Habsheim στη Γαλλία κατά τη διάρκεια αεροπορικής επίδειξης. Από τους 136 επιβαίνοντες, 3 έχασαν τη ζωή τους.
Πτήση 605 της Indian Airlines: Το αεροσκάφος κατέπεσε έπειτα από λάθος χειρισμό των πιλότων οι οποίοι ακολούθησαν ένα λανθασμένο προφίλ καθόδου κατά την προσγείωση τους στο αεροδρόμιο του Μπάνκγαλορ. Από τους 146 επιβαίνοντες, 92 σκοτώθηκαν.
Πτήση 148 της Air Inter: Το αεροσκάφος κατέπεσε σε ορεινή περιοχή έξω από το Στρασβούργο, προκαλόντας τον θάνατο 87 από τους 96 επιβαίνοντες του. Η αιτία της πτώσης θεωρήθηκε να είναι πιθανή βλάβη του αυτόματου πιλότου και ταυτόχρονα κακή εκτίμηση - από πλευράς των πιλότων - της κατάστασης του αεροπλάνου.
Πτήση 2904 της Lufthansa: Το A320 της εταιρείας προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Βαρσοβίας με πολύ υψηλή ταχύτητα, με ουραίο άνεμο και με άσχημες καιρικές συνθήκες. Κατά συνέπεια, δεν πρόλαβε να σταματήσει εντός των ορίων του διαδρόμου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 2 άνθρωποι.
Πτήση 072 της Gulf Air: Το αεροσκάφος κατέπεσε στην θάλασσα έξω από το Μπαχρεϊν, όταν οι πιλότοι έχασαν την αίσθηση του χώρου, οδηγόντας το σε καθοδηγούμενη πτήση στο έδαφος. Όλοι οι 143 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν.
Πτήση 967 της Armavia: Το Airbus A320-211 έπεσε στην θάλασσα μετά από λάθος χειρισμό των πιλότων, οι οποίοι, μέσα σε δυσχερέστατες δυσμενείς συνθήκες, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την προσέγγιση στο ρωσικό αεροδρόμιο του Σότσι. Όλοι οι 113 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν.
Πτήση 3054 της TAM: Το αεροσκάφος γλίστρησε σε μεγάλο μήκος του διαδρόμου, το οποίο σε συνδυασμό με 2 μικρότερες μηχανικές βλάβες οδήγησε το αεροσκάφος να φύγει εκτός των ορίων του διαδρόμου και να συγκρουστεί με κτίριο εκτός του αεροδρομίου. 187 επιβαίνοντες του αεροπλάνου και 12 άτομα στο έδαφος σκοτώθηκαν σε αυτό το ατύχημα.
(σημείωση: Μόνο συμβάντα κατά την οποία υπήρξε απώλεια ζωών αναφέρονται)
Επίσης, στις 2 Ιουλίου 2000, κατά τη διάρκεια αεροπειρατείας σε αεροσκάφος της Royal Jordanian, ο αεροπειρατής σκοτώθηκε από τις δυνάμεις ασφαλείας της Ιορδανίας, στο αεροδρόμιο του Αμμάν εντός του αεροσκάφους.

Πηγή πληροφοριών/Wikipedia
http://www.google.gr/url?sa=t&source=web...oc-0g_3b4g
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
04-08-2011, 09:50 PM
Website Find Reply
panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#2
RE: Airbus A320
Και η Astra Airlines έχει ένα Α320.
09-11-2014, 11:35 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024