This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 3.11 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Λευκωσία: αλλαγή σελίδας

panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#1
Λευκωσία: αλλαγή σελίδας
Από τον περασμένο Ιούλιο, οι συγκοινωνίες στην Κύπρο έχουν περάσει σε μια φάση εκσυγχρονισμού που κρίθηκε απαραίτητος για να μπορέσει η Μεγαλόνησος να αποκτήσει Ευρωπαϊκού επιπέδου συγκοινωνίες. Παρότι οι υποδομές σε οδικό δίκτυο που διαθέτει όλο το ελεύθερο τμήμα της Κύπρου είναι εφάμιλλες των υπολοίπων Ευρωπαϊκών χωρών, οι συγκοινωνίες μέχρι πρόσφατα ήταν υποτυπώδεις, τα λεωφορεία στην πλειοψηφία τους ήταν πολύ παλιά (κάποια κυκλοφορούσαν από πριν την εισβολή) και, παρότι τα περισσότερα τύγχαναν καλής συντήρησης από τους οδηγούς-ιδιοκτήτες τους, δεν μπορούσαν πια να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις. Η χρήση του Ι.Χ. είχε γίνει ανάγκη καθώς τα λεωφορεία απευθύνονταν κυρίως σε ηλικιωμένους και μαθητές, και πρώτη η Λευκωσία άρχισε να βιώνει τα πρώτα σημάδια κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Το περασμένο καλοκαίρι η ιδιωτική εταιρεία "Λεωφορεία Λευκωσίας Λτδ." που είχε την ευθύνη των αστικών λεωφορείων της πόλης αλλά και αρκετών επαρχιακών και υπεραστικών λεωφορείων έδωσε την θέση της στον Οργανισμό Συγκοινωνιών Επαρχίας Λευκωσίας (Ο.Σ.Ε.Λ.) Λτδ., μια κοινοπραξία όπου συμμετέχουν και ιδιώτες και η Κυπριακή Δημοκρατία, αλλά και οι Δήμοι της ευρύτερης περιοχής της Κυπριακής πρωτεύουσας. Ανάλογες εταιρείες με παρόμοια δομή δημιουργήθηκαν στην Λεμεσό, την Λάρνακα, την Πάφο και την επαρχία Αμμοχώστου.

Το πρώτο σημαντικό βήμα ήταν η απόκτηση νέων λεωφορείων. Για όλη την Κύπρο μέχρι το 2012 θα έρθουν 1.200 περίπου νέα λεωφορεία. Στην Λευκωσία ήδη κυκλοφορούν πάνω από 150 νέα Mercedes-Benz Citaro 2ης γενιάς, μήκους 12 μέτρων, με κινητήρες Euro V, με 2 πόρτες επιβατών, πλήρη προσβασιμότητα για Α.Μ.Ε.Α. και κλιματισμό. Ο χρωματισμός τους είναι σκέτο γαλάζιο, καθώς καθιερώθηκε χρωματικός κώδικας γαλάζιο για τα αστικά λεωφορεία και λευκό για τα υπεραστικά και τα λεγόμενα "αγροτικά" (που συνδέουν τις πόλεις με τα χωριά), κάτι που θα ισχύσει για όλες τις πόλεις. Αρχικά τα παλιά λεωφορεία συνέχισαν να κυκλοφορούν καθώς τα πρώτα καινούρια διατέθηκαν για την ενίσχυση του δικτύου. Σταδιακά όμως, καθώς φτάνουν νέα λεωφορεία στην πόλη, τα παλιά αποσύρονται. Κάποιοι ιδιοκτήτες είχαν όμως ήδη αγοράσει με δική τους πρωτοβουλία νέα λεωφορεία (π.χ. ήδη υπήρχε ένα Citaro ίδιο ακριβώς με αυτά που έρχονται τώρα, καθώς και ένα αστικό Setra), τα οποία θα παραμείνουν σε υπηρεσία, ενταγμένα πλέον στον νέο φορέα, εφόσον ανταποκρίνονται στις νέες προδιαγραφές.

Παράλληλα, έγινε πλήρης αναδιοργάνωση του δικτύου των αστικών λεωφορειακών γραμμών ώστε να καλύπτονται όλες οι περιοχές της πόλης αλλά και να υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές. Αν σκεφτούμε ότι το βόρειο τμήμα της πόλης είναι κατεχόμενο, η ανάπτυξή της έχει την ιδιαιτερότητα ότι η πόλη επεκτάθηκε λίγο προς τα ανατολικά και δυτικά, αλλά αρκετά προς τα νότια. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην ύπαρξη γραμμών που να συνδέουν τα προάστια μεταξύ τους χωρίς όμως να διέρχονται από το κέντρο, ώστε να αποφεύγουν τις πιο κορεσμένες κυκλοφοριακά περιοχές. Υπάρχουν επίσης γραμμές από το κέντρο προς τα προάστια, που ξεκινούν από ειδικά διαμορφωμένους "σταθμούς" λεωφορείων (αφετηρίες) χωροθετημένες έξω από τα τείχη της παλιάς πόλης σε κομβικά σημεία, και συγκεκριμένα η Πλατεία Σολωμού, η Λεωφ. Μακαρίου και η οδός Αρεδιού, καθώς επίσης και στο Γενικό Νοσοκομείο της πόλης. Το ιστορικό κέντρο της Λευκωσίας είναι ως επί το πλείστον πεζοδρομημένο και ακατάλληλο για την κυκλοφορία μεγάλων λεωφορείων. Η αρίθμηση των γραμμών έχει γίνει με τριψήφιους αριθμούς, και οι γραμμές από το κέντρο προς τα προάστια έχουν πρώτο ψηφίο το 1, ενώ αυτές που συνδέουν τα προάστια μεταξύ τους ξεκινούν από 2.

Το δίκτυο γραμμών σήμερα έχει ως εξής:

Γραμμές από το κέντρο προς τα προάστια
100 Σταθμός Αρεδιού - Σταθμός Μακαρίου - Πλατεία Σολωμού (περιφερειακή γραμμή του κέντρου που ενώνει τους 3 σταθμούς λεωφορείων μεταξύ τους)
106 ΚΥΣΑΤΣ - Πανεπιστήμιο Κύπρου - Πλατεία Σολωμού
107 Βι.Πε. Ιδαλίου / Δαλίκο - Σταθμός Γεν. Νοσοκομείου
110 Πάνω Λακατάμεια - Συνοικισμός Άσπρες - Πλατεία Σολωμού
112 Κώστα Μιαούλι / Τσέρι - Πλατεία Σολωμού
115 Δημαρχείο Λακατάμειας - Πλατεία Σολωμού
116 Συνοικισμός Στρόβολος 3 - Πλατεία Σολωμού
119 Ουρανού - Κωνσταντινουπόλεως - Πλατεία Σολωμού
123 Ισοκράτους - Σταθμός Μακαρίου - Πλατεία Σολωμού
126 Αλ. Παναγούλη - Σταθμός Μακαρίου - Πλατεία Σολωμού
127 Λεωφ. Ελευθερίας / Ανθούπολη - Πλατεία Σολωμού
140 Μελπωμένης / Αγλαντζιά - Πλατεία Σολωμού
148 Βασιλέως Παύλου - Καϊμακλί - Πλατεία Σολωμού
150 Πανεπιστήμιο Κύπρου - Πλατύ Αγλαντζιάς - Πλατεία Σολωμού
157 Σταθμός Αρεδίου - Ανάγια - Δευτερά - Πλατεία Σολωμού
158 Σταθμός Κρυονερίου - Σταθμός Γεν. Νοσοκομείου - Πλατεία Σολωμού
160 Γέρι - Σταθμός Γενικού Νοσοκομείου - Πλατεία Σολωμού

Γραμμές μεταξύ προαστίων
200 Σταθμός Αρεδίου – Σταθμός Μακαρίου – Γεν. Νοσοκομείο – Στ. Γεν. Νοσοκομείου
211 Σταθμός Μακαρίου – Σπύρου Κυπριανού – Στ. Γεν. Νοσοκομείου
213 Σμύρνης / Καϊμακλί – ΣΟΠΑΖ – Πανεπιστήμιο Κύπρου – Στ. Γεν. Νοσοκομείου – Πλατεία Σολωμού
214 Σταθμός Μακαρίου – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας – Πανεπιστήμιο Κύπρου
215 ΣΟΠΑΖ – Καϊμακλί – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας – Σταθμός Μακαρίου
250 Σταθμός Μακαρίου – Κοκκινοτριμιθιά – Παλιομέτοχο – Άγιοι Τριμιθιάς
259 Σταθμός Μακαρίου – Πανεπιστήμιο Κύπρου – Γέρι
270 Σταθμός Κρυονερίου – Στ. Γεν. Νοσοκομείου – Σταθμός Μακαρίου

Αυτές οι γραμμές λειτουργούν κατά την διάρκεια της ημέρας, από νωρίς το πρωϊ μέχρι περίπου τις 7:00 το απόγευμα, με συχνότητες ανά 10-45 λεπτά ανάλογα την γραμμή και την ώρα. Κατόπιν, αναλαμβάνουν οι βραδυνές-νυχτερινές γραμμές που λειτουργούν ως τις 3:00 τα ξημερώματα για την Λευκωσία. Οι γραμμές των βραδυνών-νυχτερινών έχουν ως πρώτο ψηφίο το 3:

302 Λυθροδόντας – Μαθιάτης – Αγία Βαρβάρα – Σταθμός Κρυονερίου – Γενικό Νοσοκομείο – Πλατεία Σολωμού – Σταθμός Μακαρίου
304 Ανθούπολη – Πλατεία Σολωμού – Γενικό Νοσοκομείο
306 Σταθμός Αρεδίου – Σταθμός Μακαρίου – Πλατ. Σολωμού – Γεν. Νοσοκομείο
308 Τσέρι – Γεν. Νοσοκομείο – Πλατ. Σολωμού – Σταθμός Μακαρίου
312 Λύμπια – Σταθμός Κρυονερίου – Γεν. Νοσοκομείο – Λεωφ. Μακαρίου – Πλατεία Σολωμού – Σταθμός Μακαρίου
314 Γέρι – Πανεπιστήμιο Κύπρου – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας – 28ης Οκτωβρίου – Σταθμός Μακαρίου

Όσον αφορά τα εισιτήρια, έχουν καθιερωθεί εισιτήρια μονής διαδρομής (που είναι και τα ακριβότερα σε σχέση με την ισχύ τους), που κοστίζουν € 1. Το ημερήσιο εισιτήριο, που ισχύει από την έκδοσή του για όλη την υπόλοιπη ημέρα και στα νυχτερινά λεωφορεία μέχρι το ξημέρωμα της επομένης, κάνει € 2. Επίσης, υπάρχουν εβδομαδιαία και μηνιαία εισιτήρια αξίας € 10 και € 30 αντίστοιχα.

Ο Ο.Σ.Ε.Λ. έχει δημιουργήσει και μια αρκετά ενημερωμένη ιστοσελίδα στο διαδίκτυο (www.osel.com.cy) στην οποία υπάρχουν αναλυτικές πληροφορίες για όλα τα δρομολόγια, με ωράρια, χάρτες (κάθε γραμμής μεμονωμένα αλλά και όλου του δικτύου) και διάφορες άλλες πληροφορίες.

(This post was last modified: 29-11-2010, 12:34 PM by panos81.)
29-11-2010, 12:30 PM
Find Reply
ELBO O405GN Offline
Made in Greece
**



Posts: 355
Joined: 20-11-2009
#2
RE: Λευκωσία: αλλαγή σελίδας
Καλή αρχή.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση
Επαναφορά εδώ και τώρα κομμένων δρομολογίων του ΟΣΕ (ιδίως στην Πελοπόννησο).
30 Ιανουαρίου εορτάζουμε τον άγιο Ρέππα, προστάτη των ΚΤΕΛ και των αυτοκινητοδρόμων στην Πελοπόννησο.
20-12-2010, 09:13 PM
Find Reply
panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#3
RE: Λευκωσία: αλλαγή σελίδας
Τις μέρες αυτές θα κυκλοφορήσουν και τα 70 πρώτα King Long της Λεμεσού αλλά και τα πρώτα 15 Mercedes-Benz Citaro της Πάφου. Σταδιακά συνεχίζονται οι παραδόσεις νέων λεωφορείων, με σκοπό το 2012 να μην υπάρχει κανένα παλιό λεωφορείο στα αστικά δίκτυα και τις υπεραστικές γραμμές και το 2013 ούτε στις αγροτικές γραμμές.
21-12-2010, 04:27 PM
Find Reply
Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#4
RE: Λευκωσία: αλλαγή σελίδας
Μπραβο πολυ καλη αρχη στη Κυπρο.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
22-12-2010, 05:58 PM
Website Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024