This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 2.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ημερησια] Επέκταση και 2 νέες γραμμές του μετρό

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Ημερησια] Επέκταση και 2 νέες γραμμές του μετρό
Του Κασσιανού Τζέλη

Μ ετρό σε Ίλιον, Καματερό, Κυψέλη, Γαλάτσι, Παγκράτι, Καισαριανή, Βύρωνα και Υμηττό θα ανακοινώσουν, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Δημήτρης Ρέππας και ο Γιάννης Μαγκριώτης στις αρχές Νοεμβρίου. Πρόκειται για μια επέκταση και δυο νέες γραμμές του μετρό της Αθήνας, που θα χρηματοδοτηθούν από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ. Συγκεκριμένα, αναμένεται να ανακοινωθούν:

Η εκπόνηση της οριστικής μελέτης και η δημοπράτηση μέσα στο 2011 του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής 4 που θα ξεκινάει από τον σταθμό Πανεπιστήμιο, θα κινείται βόρεια προς την πλατεία Εξαρχείων, μετά στη πλατεία των Δικαστηρίων και στην πλατεία της Κυψέλης και από εκεί θα κινείται προς το Γαλάτσι και το Άλσος Βεΐκου.Δεν αποκλείεται να προστεθεί στον σχεδιασμό ένας ακόμη σταθμός στον Ευαγγελισμό με τη νέα γραμμή να κινείται παράλληλα με την γραμμή 2 για περίπου ένα χιλιόμετρο, έτσι ώστε η νέα γραμμή να έχει μήκος 8 χλμ.

Κόστος
Το κόστος αυτής της επέκτασης είναι περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών είναι σε θέση να προκηρύξει άμεσα τις οριστικές μελέτες του έργου, η δημοπράτηση να ξεκινήσει μέσα στο 2011 και οι εργασίες μέσα στο 2012, καλώς εχόντων των πραγμάτων.

[Image: assets_LARGE_t_942_30940787.JPG]Μελλοντικά και με βάση τον μέχρι τώρα σχεδιασμό, η γραμμή προβλέπεται να επεκταθεί προς Ζωγράφου, Γουδή, Ψυχικό, Φιλοθέη και Μαρούσι.
Εξετάζεται η επέκτασή του κι από το Γαλάτσι προς την Καλογρέζα και το Ηράκλειο ή προς τον Περισσό. Επίσης εξετάζεται μελλοντικά η επέκταση από το Μαρούσι προς Πεύκη και Λυκόβρυση.

Η νέα επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό από την Ανθούπολη, όπου θα φτάσει μέσα στον επόμενο χρόνο έως το Ίλιον και το Καματερό, μέσω της οδού Θηβών. Η επέκταση θα έχει δυο σταθμούς. Το μεγάλο πρόβλημα αυτής της επέκτασης είναι τα «δύσκολα» εδάφη που υπάρχουν σε όλη την γύρω περιοχή και ειδικότερα αμέσως μετά τον μελλοντικό σταθμό της Ανθούπολης.

Η νέα γραμμή που θα ξεκινάει από τον Ευαγγελισμό και θα κινείται ανατολικά προς τα σύνορα Παγκρατίου και Καισαριανής (Φιλολάου) κι από εκεί προς τον Βύρωνα και τον Υμηττό. Συνολικά πρόκειται να κατασκευαστούν 4 νέοι σταθμοί.

Για τα δυο αυτά έργα, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν καν προμελέτες κι όλα πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή.

Πράγμα που σημαίνει ότι πολύ δύσκολα μέσα στα επόμενα τουλάχιστον δυο χρόνια θα μπορέσει να υπάρξει οποιοδήποτε ενδεχόμενο δημοπράτησης.

Από εκεί και πέρα, τον Δεκέμβρη θα ξεκινήσει τελικά η λειτουργία του νέου σταθμού στην Αγία Παρασκευή ύστερα από χρόνια καθυστέρησης. Αυτή τη στιγμή έχουν ξεκινήσει οι απαραίτητες δοκιμές. Οι υπόλοιπες επεκτάσεις που είναι αυτή τη στιγμή σε φάση κατασκευής εξαρτώνται από την... Siemens.

Εγκαταστάσεις
Η Siemens έχει αναλάβει την υλοποίηση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων των γραμμών. Ωστόσο μετά τη δικαστική εμπλοκή της εταιρείας και το πολιτικό θέμα που προέκυψε η σύμβαση ουδέποτε υπογράφηκε και γι' αυτό το λόγο έχουν καθυστερήσει οι εργασίες των επεκτάσεων.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ζήτησε από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής να εξετάσει το ζήτημα και να ανάψει το πράσινο φως είτε για την υπογραφή των συμβάσεων είτε για την επαναπροκύρυξη του αντικειμένου που έχει αναλάβει η γερμανική εταιρεία.

Καλά πληροφορημένες πηγές πάντως θεωρούν δεδομένο ότι η Επιτροπή θα δώσει την έγκρισή της, ώστε να υπογραφούν οι συμβάσεις και να προχωρήσουν τα έργα και με αυτόν τον τρόπο δεν θα «χρεωθεί» η ηγεσία του υπουργείου το οποιοδήποτε, ενδεχόμενο πολιτικό κόστος, αφού θα πρόκειται για μια διακομματική απόφαση της Βουλής.

Σε αυτή τη περίπτωση οι επεκτάσεις από Αγιο Δημήτριο μέχρι Ελληνικό, από Αγιο Αντώνιο έως Περιστέρι και Ανθούπολη κι από Αιγάλεω μέχρι Χαϊδάρι θα μπορούν να παραδοθούν μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2011, εκτός απρόοπτου, φυσικά.

Διαγωνισμοί
Εν τω μεταξύ, πηγές της Αττικό Μετρό ανέφεραν ότι είναι πλέον πολύ πιθανό να ξεκινήσει στις αρχές της νέας χρονιάς η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την επέκταση του Μετρό από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά μέσω Αγ. Βαρβάρας, Κορυδαλλού, Νίκαιας και Κερατσινίου που έχει μπλοκαριστεί από προσφυγές διαφόρων εταιρειών στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ο Δημήτρης Ρέππας και ο Γιάννης Μαγκριώτης θα καλέσουν τους παραχωρησιούχους των μεγάλων οδικών έργων, προκειμένου να ξεκινήσει η συζήτηση για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης.

Τα βασικά σημεία αυτής της επαναδιαπραγμάτευσης φαίνεται ότι είναι η μείωση του ποσοστού που εισπράττει μεσοσταθμικά το ελληνικό δημόσιο (περίπου το 70%) από τα διόδια, έτσι ώστε το τέλος να είναι πιο φτηνό για τους χρήστες και η αλλαγή φυσικού αντικειμένου που προβλέπεται στις υφιστάμενες συμβάσεις.

Θεωρείται πολύ πιθανό ότι εκτός θα βγει το κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου που επρόκειτο να διαπερνά τον βιότοπο του Καϊάφα στην Ηλεία λόγω περιβαλλοντικών προβλημάτων και προσφυγών.
23-10-2010, 07:43 PM
Website Find Reply
Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#2
RE: [Ημερησια] Επέκταση και 2 νέες γραμμές του μετρό
Oι δυο νεες γραμμες του μετρο που ανακοινωθηκαν οπως και την απεμπλοκη για την επεκταση του μετρο απο το Χαιδαρι προς Πειραια ακουγονται καλα αλλα οι βεβαιοτητα μου ειναι οτι θα αργησουν παρα πολυ να ολοκληρωθουν περαν το χρονοδιαγραματων.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
24-10-2010, 06:22 PM
Website Find Reply
abc Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 412
Joined: 13-10-2009
#3
RE: [Ημερησια] Επέκταση και 2 νέες γραμμές του μετρό
Εμένα με ανησυχεί ότι πάλι μένει η Λεωφόρος Κηφισίας χωρίς μετρό.
25-10-2010, 09:17 AM
Find Reply
antonis Offline
Honorary member



Posts: 52
Joined: 11-10-2009
#4
RE: [Ημερησια] Επέκταση και 2 νέες γραμμές του μετρό
(25-10-2010, 09:17 AM)abc Wrote: Εμένα με ανησυχεί ότι πάλι μένει η Λεωφόρος Κηφισίας χωρίς μετρό.

Δεν μένει χωρίς μετρό, αλλά θα πρέπει να περιμένει την επέκταση της γραμμής 4 από Ευαγγελισμό προς Μαρούσι. Ούτως ή άλλως το έργο θα αργήσει πολύ να ολοκληρωθεί (αν ξεκινήσει ποτέ βέβαια). Απλά είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για οριστικές απόφάσεις, γιατί η μέχρι τώρα εμπειρία δείχνει οτι τα σχέδια αλλάζουν συνεχώς, αφού ως γνωστό σχέδια υπάρχουν, αλλά δεν υπάρχουν λεφτά.
Πάντως η μέχρι τώρα τελευταία εξαγγελία ακούγεται πιο ρεαλιστική, δεδομένου οτι η τμηματική υλοποίηση της γραμμής 4 είναι ασφαλώς πιο εύκολη από άποψη χρηματοδότησης. Για την επέκταση προς Υμηττό δεν θα σχολιάσω γιατί την θεωρώ άσκηση επί χάρτου.
(This post was last modified: 25-10-2010, 10:31 AM by antonis.)
25-10-2010, 10:30 AM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Ημερησία] Σχέδιο για επέκταση τραμ, μετρό, ΗΣΑΠ meganium 0 1.338 26-07-2012, 11:35 AM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024