This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Προμήθεια λεωφορείων με leasing για τα ΜΜΜ της Αθήνας

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.077
Joined: 22-08-2009
#1
Προμήθεια λεωφορείων με leasing για τα ΜΜΜ της Αθήνας
Λόγω των αυξημένων αναγκών και της περιορισμένης διαθεσιμότητας τροχαίου υλικού για τις συγκοινωνίες της Αθήνας, οι ΟΣΥ προχώρησαν στην ενοικίαση τροχαίου υλικού στη λογική "Dry lease", μετά από μια διαγωνιστική διαδικασία που πέρασε τρικυμίες και.. ελεγκτικά συνέδρια.

Το χρονικό:

Στις 23/9/2020, οι ΟΣΥ και το ΥΜΕ, έπειτα από την ομολογούμενη αδυναμία να υποστηρίξουν τις συγκοινωνιακές ανάγκες της Αθήνας εν μέσω πανδημίας, διακυρήσσουν τον διαγωνισμό 11/2020 (20PROC007362045, 20PROC007362048) με κριτήριο την οικονομικότερη προσφορά "με προϋπολογισθείσα δαπάνη 30.240.000,00€ πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α., για την «Μίσθωση ενενήντα (90) ντιζελοκίνητων
αρθρωτών (με ρυμουλκό) και διακοσίων δέκα (210) κανονικών (διαξονικών), αστικών λεωφορείων»", για 3+1 χρόνια. Η μέγιστη τιμή μίσθωσης ορίστηκε στα 2800€ ανά όχημα για όλους τους τύπους των οχημάτων.

Η διακύρηξη ανέφερε αρχικά τον αριθμό των 300 λεωφορείων κατασκευής του 2010 ή νεότερων και κατηγορίας Euro V ή νεότερης, ενώ οι ανάδοχοι θα αποζημιώνονταν για τον αριθμό των λεωφορείων που διέθεσαν. Η αποζημίωση των αναδόχων είναι συνάρτηση και της διαθεσιμότητας των οχημάτων, σε προσπάθεια τυχόν βλάβες - αβαρίες να μην βαραίνουν τις ΟΣΥ.

Τα οχήματα, θα συντηρούνταν από τον ανάδοχο του έργου, με κόστη ανταλλακτικών και εργατικών να καλύπτονται από τον ανάδοχο του έργου, επίσης. Οι ΟΣΥ, υποχρεώθηκαν για την παροχή ελαστικών για τα οχήματα, κατά το χρονικό διάστημα της μίσθωσης και θα διέθεταν τους χώρους στάθμευσης εντός των αμαξοστασίων της. Σε περίπτωση αποδεδειγμένης κακής χρήσης και βλάβης, ο ανάδοχος θα συνεχίσει να αποζημιώνεται για το εν λόγω όχημα.

Στο τέλος της διάρκειας μίσθωσης των οχημάτων, αναφέρεται ρητά η προαίρεση αγοράς των οχημάτων, με αρχική εκτίμηση τα 12000€ για τα κανονικά οχήματα, και 15000€ για τα αρθρωτά, με τιμή που διακυμαίνεται ανάλογα με την ηλικία και την κατάσταση του οχήματος την δεδομένη στιγμή.

Έπειτα από δύο γύρους διευκρινίσεων (20PROC007494986, 20PROC007535911), όπου τροποποιήθηκαν οι προδιαγραφές ώστε να μπορέσει να καλυφθεί η ζήτηση από την προσφορά οχημάτων, καθώς αρχικά προβλεπόταν μόνο 3 πόρτες για τα κανονικά οχήματα και 4 πόρτες για τα αρθρωτά, αλλά και να μπορούν να παραδοθούν οχήματα τα οποία θα είναι όχι εξ'ολοκληρου χαμηλοδάπεδα (σε απόκλιση των λοιπών τύπων), όπως αναφέρεται: "γίνονται αποδεκτά λεωφορεία με δύο (2) θύρες υπηρεσίας χωρίς καμία βαθμίδα εισόδου και στις δυο θύρες τα οποία ωστόσο θα διαθέτουν εσωτερική βαθμίδα ή βαθμίδες για την πρόσβαση των επιβατών από την δεύτερη θύρα έως το πίσω μέρος του λεωφορείου."

Έπειτα από την ολοκλήρωση του κύκλου των διευκρινίσεων, η υπόθεση έφτασε στο ελεγκτικό συνέδριο, για την μη ύπαρξη παραθύρων αερισμού, σύμφωνα με τις σύννομες προδιαγραφές, αλλά και για άλλες ελλείψεις, όπως ελλιπή χαρακτηριστικά κλιματιστικών και ιπποδύναμης, αλλά επίσης προέκυψαν και προβλήματα επί των προσφορών, καθώς οι διαφορετικές προσφορές / τύποι επί των ίδιων ζητουμένων (αθρθωτά/κανονικά) θεωρήθηκαν από το ελεγκτικό συνέδριο ως εναλλακτικές, άρα και μη παραδεκτές. Άλλες ενστάσεις όπως η μη χρήση εναλλακτικών καυσίμων ή ηλεκτροκίνησης δικαιολογήθηκαν με την έλλειψη τεχνογνωσίας και σημείων ανεφοδιασμού (2 από τα 5 αμαξοστάσια διαθέτουν δυνατότητα πλήρωσης CNG). Η άρνηση προέκυψε από την πράξη 50/2021 του ΣΤ' Κλιμακίου του ΕΣ.

Τελικά εγκρίθηκαν οι σχετικοί τύποι από το Ζ κλιμάκιο του ΕΣ, απόφαση 497/2021, έπειτα της αρχικής αρνητικής γνωμοδότησης, κατόπιν διευκρινίσεων (τα πλευρικά παράθυρα θα τοποθετούνταν στην Ελλάδα, προ της παράδοσης, ενώ τα διαφημιστικά φυλλάδια δημιούργησαν κλίμα σύγχυσης, σύμφωνα με το ΔΤ της ΟΣΥ). Τελικός αριθμός οχημάτων θεωρείται τα 293, από τα αρχικά 300.

Ακολούθησε δελτίο τύπου της ΟΣΥ που ανέφερε τα παραπάνω, διευκρινίζοντας πως εάν είχε κληθεί εξ'αρχής, θα είχε διαλευκανθεί η υπόθεση συντομότερα.

Έπειτα, ακολούθησε το δελτίο τύπου για την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ των ΟΣΥ και τριών αναδόχων, της Σαρακάκης Α.Ε., της κοινοπραξίας Εθνικής Leasing - Σταματίου, και της MED Bus συμφερόντων Παπαδάκη.


Αναλυτικά οι ποσότητες των συμβάσεων
   


Ακολούθησε η παράδοση των πρώτων 41 οχημάτων, η οποία απαρτιζόταν από οχήματα των τύπων

Παπαδάκης:
Mercedes Benz Citaro C1 (Facelift) LE
MAN A21

Σταματίου - Εθνική leasing:
Irisbus Crossway LE
Solaris Urbino 12
Solaris Urbino 18

Σαρακάκης:
Volvo 7700 (Volvo B9L)

Τα οχήματα πήραν πινακίδες της σειράς XEK-6xxx και τοποθετήθηκαν στα αμαξοστάσια Βοτανικού (Citaro, A21), Ανθούσας (Crossway), Μπραχαμίου (Volvo 7700) και Π.Ράλλη (Solaris όλων των τύπων).

Τα οχήματα τύπου Citaro, A21 και Crossway (1) κυκλοφόρησαν εξ'αρχής, ενώ τα οχήματα τύπου Solaris σύμφωνα με δημοσιεύματα που αναφέρουν εσωτερικές πληροφορίες, αλλά και πληροφόρηση από την ίδια την τηλεματική, την οποία αξιοποιούμε, καθυστέρησαν να ενταχθούν στα κυκλώματα δρομολόγησης.

Η κυκλοφορία του πρώτου batch τοποθετείται στις 9/4/2021, όπου πραγματοποιήθηκε εκδήλωση και δηλώσεις του υπουργού μεταφορών και του πρωθυπουργού, τα ξημερώματα της ίδιας ημέρας, στο αμαξοστάσιο της Π. Ράλλη.

Οι αρχικές προγραμματισμένες γραμμές ήταν οι παρακάτω:

051 "ΣΤ. ΥΠΕΡ. ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ - ΟΜΟΝΟΙΑ (μέσω ΑΚΑΔ. ΠΛΑΤ.),
224 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ - ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΠΟΛΥΓΩΝΟ),
813 (ΑΒΕΡΩΦ -ΠΡΟΥΣΣΗΣ), 
211(ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ)
550 (ΚΗΦΙΣΙΑ -Π. ΦΑΛΗΡΟ),
040 (ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ),
049 (ΠΕΙΡΑΙΑΣ -ΟΜΟΝΟΙΑ),
Α7 (ΣΤΟΥΡΝΑΡΗ -ΚΗΦΙΣΙΑ),
Β2 (ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ - ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ),
Α3 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ -ΓΛΥΦΑΔΑ),
Α5 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ –ΑΝΘΟΥΣΑ),

622 (ΓΟΥΔΗ-ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ) -815 (ΓΟΥΔΗ -ΤΑΥΡΟΣ),
136 (ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ)- 137(ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ)
106 (ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) -126 (ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ)

Όμως τα λεωφορεία έχουν χρησιμοποιηθεί για την νεοσυσταθείσα γραμμή Χ7, στο 214, στο Α1 αλλά και στα αεροδρομιακά Χ95 και Χ93.
(This post was last modified: 04-05-2021, 09:16 PM by AlexNik.)
29-04-2021, 12:00 AM
Website Find Reply
Paul Offline
Administrator
*******



Posts: 1.173
Joined: 12-11-2009
#2
RE: Προμήθεια λεωφορείων με leasing για τα ΜΜΜ της Αθήνας
Μετά την μετατροπή του Χ7 σε 7 και την δρομολόγηση τρόλλεϋ, Volvo κινούνται κυρίως σε γραμμές με αφετηρία την Δάφνη ή τον Αγ. Δημήτριο λόγω της στάθμευσής τους στο ΑΜ Αγίου Δημητρίου.

Στο 052 δουλεύει σταθερά το #6005, ΜΑΝ τρίθυρο.

Όσον αφορά το Βοτανικό, τακτικά lease παίρνουν οι 813, 224, 211, 051, Χ93, οι υπόλοιπες δρομολογήσεις τους είναι τζοκερ ή μπαίνουν πρωί ως ενισχυτικά και στην αλλαγή βάρδιας. Σαν παρατήρηση, τα οχήματα της NBG lease, εκτός του μοναδικού Irisbus, έχουν τις πιο guest εμφανίσεις όλων έναντι των Med Bus & Saracakis που έχουν ενσωματωθεί στην δρομολόγηση.

Απο εχθές κυκλοφορούν τα #6047, #6048, Volvo 7700 ενω φαίνεται ότι μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα έχουμε και τις επόμενες παραδόσεις
Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα

13-05-2021, 10:53 PM
Find Reply
AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.077
Joined: 22-08-2009
#3
RE: Προμήθεια λεωφορείων με leasing για τα ΜΜΜ της Αθήνας
Σήμερα, μια βόλτα έδειξε κάποια πολύ σημαντικά πράγματα:

Τα MAN A21 είναι μακράν τα πιο δεμένα οχήματα. Ίσως φταίει ότι είναι ελαφρώς νεότερα από τα άλλα (2012-2013), ή ότι στην OVR ήταν σε καλή μοίρα - ή και τίποτα από αυτά. Κατά τα άλλα, πολλοί καθήμενοι, ο φυσικός αερισμός ήταν ανεπαρκής.

Τα Citaro χωρίζονται σε 3 κατηγορίες μέχρι στιγμής. Όλες οι κατηγορίες, παρόλο που εμφανισιακά είναι άρτιες, έχουν κάποια θεματάκια όπως κακή συναρμογή, η οποία μάλιστα ήταν άμεσα εμφανής. Παράδειγμα το ότι σε κάθε λακκούβα, όλη η επένδυση της οροφής έκανε "βόλτες", έχοντας την αίσθηση ότι όλη η οροφή θα σου έρθει στο κεφάλι.

Citaro 3-doors, μοιάζει για πρώην IVB, OM906hLA, ZF: Αργό, δεν είναι, αλλά ούτε και γρήγορο. Κλασσικό κλώτσημα 1η-2α του ZF. Κάποια φουσκώματα στο εσωτερικό χαμηλά στους θόλους, δείχνουν μια κάποια ταλαιπωρία. Λεπτομέρειες: Κάδος για απορρίματα και στην ιδιαίτερη εσωτερική διάταξη πίσω, ένα καλαθάκι για να βάζεις πράγματα!

Citaro 3-doors, πρώην Landbus/Stadtbus. Γι'αυτά εδώ, θα επανέλθω μαζί με τα Volvo.

Citaro LE. OM457, Voith, πρώην BVG. ΠΟΛΥ αθόρυβο (όταν δεν τρέχει), αρκετά πιο δεμένο σε σχέση με το απλό (λογικό). Δίνει την αίσθηση μικρότερου οχήματος, άβολο κι αυτό για αστική συγκοινωνία. Οι επιβάτες χρησιμοποιούν αρκετά τα πτυσσόμενα (τα οποία έχουν κάποιου είδους μπουκάλες ανάρτησης), ενώ οι πόρτες έχουν σιδηρόδρομο, όπως του Μετρό/ΗΣΑΠ. Σε μια διαδρομή, άκουσα να κάνει διάφορα περίεργα, υποψήφια να χαλάσει. Κι εκεί που περιμένεις να λάμψει σε μια προαστιακή/περιαστική διαδρομή... Καλωσόρισες διαφορικό. Είχα να ακούσω διαφορικό λεωφορείου να κάνει έτσι πολλά χρόνια. Μιλάμε για την απόλυτη απομυθοποίηση. Μέχρι τα 40 δεν υπάρχει ζήτημα. Πιο μετά, απλά ακούς έναν έναν τους πλανήτες να δουλεύουν υπερωρίες. Κρίμα, γιατί τα είχα για αντικαταστάση της σαβούρας που κυκλοφορεί στο αεροδρόμιο κι αυτό μου θύμισε τα MAN SL202, FRH362 κλπ. Κάτι τους δίνουν εκεί στο Βερολίνο.
(This post was last modified: 23-05-2021, 12:53 AM by AlexNik.)
23-05-2021, 12:53 AM
Website Find Reply
AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.077
Joined: 22-08-2009
#4
RE: Προμήθεια λεωφορείων με leasing για τα ΜΜΜ της Αθήνας
Volvo 7700 (Skyss)
Οι αναφορές για το κάθισμα της kiel είναι αληθινές. Για κάποιο Νορβηγικό λόγο, τα οχήματα έχουν ημιαστικού τύπου κάθισμα, το οποίο αν και προσθέτει βάρος αχρείαστο για μια αστική διαδρομή, προσφέρει περισσή άνεση. Απ'ότι φαίνεται τα οχήματα έχουν αλλαγμένη την επένδυση στο πάτωμα, γιατί είναι / φαίνεται καινούργια. Το κακό είναι ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι έχουν περάσει πάρα πολλή ταλαιπωρία - οι βάσεις των θυρών στο πάτωμα είναι σε πολλά δείγματα σκουριασμένες σε πολύ μεγάλο βαθμό, ίσως είδα περισσότερη σκουριά απ'όση σε όλα τα οχήματα που έχουν έρθει με lease. Δεν γνωρίζω τι γίνεται από "κάτω", αλλά ελπίζω να μην είναι έτσι. Η αλήθεια είναι ότι η Νορβηγία δεν είναι κλιματολογικά ό,τι καλύτερο για ένα όχημα, βέβαια.

Στα λειτουργικά, το όχημα είναι κυρίως καθήμενων, με πτυσσόμενες θέσεις απέναντι από την δεύτερη πόρτα (ήδη βλέπω κάποιες να μην ανεβαίνουν όσο πρέπει). Εντυπωσιακό, το τράβηγμα των οχημάτων. Δεν έχουν την σπιρτάδα των Ν1/N2, αλλά φαίνεται ότι ο κινητήρας με το σασμάν συνεργάζονται άψογα, με kickdown να ακούει, έντονα και έγκαιρα κατεβάσματα στις ανηφόρες και τράβηγμα απο στάση με μια πολύ ελαφριά υστέρηση για τα μεγέθη που συζητάμε, κάτι που δημιουργεί μια αίσθηση ότι είναι ένας άριστος αντικαταστάτης των πυραύλων της δεκαετίας του '90. Λογικά 310 άλογα (D9B310) με ZF κιβώτιο. Συναρμογή καλή, όχι άριστη, αλλά γενικά ένα ικανοποιητικό όχημα, που αν είχε λιγότερες θέσεις καθήμενων και 3η πόρτα θα ήταν πιο ψηλά στην προτίμηση.
(This post was last modified: 05-06-2021, 01:34 PM by AlexNik.)
05-06-2021, 01:29 PM
Website Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2021 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2021