This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[kathimerini.gr] Νέες ναυπηγήσεις πλοίων: Attica και Μινωικές

ignatios Offline
VIP User
****



Posts: 55
Joined: 18-10-2015
#1
[kathimerini.gr] Νέες ναυπηγήσεις πλοίων: Attica και Μινωικές
Πριν καν οριστικοποιηθεί η short list των υποψηφίων αγοραστών του 40,4% της Πειραιώς στην Hellenic Seaways, ο ανταγωνισμός έχει ήδη λάβει θέση για την επομένη μέρα της ακτοπλοϊκής αγοράς, όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Και αυτά τα σχέδια, που εξετάζουν τόσο η Attica όσο και οι Μινωικές Γραμμές, περιλαμβάνουν και νέες ναυπηγήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Attica Group, μητρική εταιρεία των Superfast Ferries και Βlue Star Ferries, βρίσκεται σε διαδικασία διερεύνησης της αγοράς αναφορικά με το ενδεχόμενο να προχωρήσει στη ναυπήγηση νέων επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων. Μάλιστα, εφόσον τελικά αποφασιστεί να προχωρήσει σε αυτές τις νέες επενδύσεις, εξετάζεται ο εξοπλισμός τους να γίνει με μηχανές διπλού καυσίμου, που θα έχουν δηλαδή τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

H Attica Group που δραστηριοποιείται στο Αιγαίο και στην Αδριατική και λειτουργεί σε ορισμένες γραμμές κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ (Κρήτη, Αδριατική), επεξεργάζεται σχέδια ενίσχυσης του κύκλου εργασιών της με νέους συνδυασμούς δρομολογίων και περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου. Ειδικότερα, στα άμεσα σχέδιά της είναι και η ενίσχυση της νεοσυσταθείσας εταιρείας Africa Morocco Links (AML) με σκοπό την επέκταση της δραστηριότητάς της σε νέες γραμμές, μεταξύ Μαρόκου και ηπειρωτικής Ευρώπης.

Πριν από λίγες εβδομάδες η Attica υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη ΔΕΠΑ για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου από τα επιβατηγά της πλοία. Οι δύο εταιρείες μελετούν από κοινού τις παραμέτρους και τις προϋποθέσεις για τη χρησιμοποίηση του LNG σε πλοία, πριν αποφασίσουν τα επόμενα βήματά τους. Η ακτοπλοϊκή, μαζί με τη ΔΕΠΑ, συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II, το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριο καύσιμο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού. Στο έργο, συντονιστής του οποίου είναι η ΔΕΠΑ, συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος και τα λιμάνια του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Βενετίας, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού. Εχει προϋπολογισμό 53,3 εκατ. και χρηματοδοτείται κατά 50% από την Ε.Ε., ενώ το υπόλοιπο 50% χρηματοδοτούν 26 ελληνικές, ιταλικές και κυπριακές επιχειρήσεις.

Οι Μινωικές

Νέες ναυπηγήσεις όμως εξετάζουν και οι Μινωικές γραμμές που κατέχουν το 48,5% της Hellenic Seaways και παράλληλα διεκδικούν αυτές τις μέρες στον εν εξελίξει διαγωνισμό της Πειραιώς το 40,4% που κατέχει η τράπεζα. Το εάν οι παραγγελίες θα γίνουν από τις Μινωικές ή από τη μητρική του Grimaldi Group δεν έχει ακόμα αποφασιστεί. Ομως είναι εργασία σε εξέλιξη. Ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών, Αντώνης Μανιαδάκης, δηλώνει πως η ακτοπλοϊκή σχεδιάζει «επέκταση σε νέες γραμμές, μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με τη δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων, με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών αντίστοιχων με εκείνες που προσφέρουμε στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς».

Είναι έτσι πιθανόν πριν εκπνεύσει η δεκαετία να επανέλθουν έπειτα από πολλά χρόνια στις ελληνικές θάλασσες νεότευκτα πλοία και μάλιστα ιδιαίτερα φιλικά προς το περιβάλλον, εφόσον προχωρήσει η ανάπτυξη του LNG στη Μεσόγειο. Κάτι το οποίο εκτιμάται ότι νομοτελειακά θα συμβεί, καθώς η νέα άνοδος των τιμών των καυσίμων απειλεί ήδη από φέτος την κερδοφορία των ακτοπλοϊκών και το ρυθμιστικό περιβάλλον έχει προσανατολιστεί στο φυσικό αέριο: Η χρήση του LNG διασφαλίζει τη συμμόρφωση προς την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με την περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο, καθώς και προς την απόφαση του Ιnternational Μaritime Οrganization (ΙΜΟ) για την υιοθέτηση σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα του ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο από την 1η Ιανουαρίου 2020.

Εν τω μεταξύ, τις αμέσως επόμενες ημέρες αναμένεται να οριστικοποιηθεί η short list των υποψηφίων που θα περάσουν στη β΄ φάση του διαγωνισμού για τη συμμετοχή της τράπεζας στο μετοχικό κεφάλαιο της Hellenic Seaways, η οποία ανέρχεται στο 40,4%. Στην αγορά οι Μινωικές αντιμετωπίζονται ως φαβορί. Ομως κανείς, ασφαλώς, δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα, αφού στον διαγωνισμό εμφανίστηκαν και άλλοι υποψήφιοι.
Train is love
Ship is life Tongue
30-01-2017, 07:46 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Κέρδος] Μεταβίβαση δύο πλοίων σε θυγατρική ανακοίνωσε η Μινωικές Γραμμές meganium 0 1.433 24-07-2012, 06:34 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024