This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Αποφασισμένος για ουσιαστικές αλλαγές στην ακτοπλοΐα

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Το Βήμα] Αποφασισμένος για ουσιαστικές αλλαγές στην ακτοπλοΐα
Ανυπόστατες και εντελώς άστοχες χαρακτήρισε τις αναφορές για ποινικές ευθύνες για την στρεβλή λειτουργία του ακτοπλοϊκού δικτύου ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο πλαίσιο της διημερίδας του υπουργείου Ναυτιλίας με θέμα «Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες του Βορείου Αιγαίου» που ξεκίνησε τη Δευτέρα το απόγευμα στη Μυτιλήνη.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης παρουσίασε τα στατιστικά δεδομένα από το 2009 έως το 2013, τα οποία άλλαξαν σημαντικά και δείχνουν, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τη μεγάλη μείωση που έχει παρατηρηθεί στο μεταφορικό έργο της ακτοπλοΐας και αγγίζει το 30% με 35%.

Έμφαση έδωσε ο υπουργός στις δράσεις που υλοποιεί αλλά και έχει προγραμματίσει το Υπουργείο Ναυτιλίας για την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, εστιάζοντας στην αναδιάρθρωση των επιδοτήσεων για τις μακροχρόνιες ατελέσφορες συμβάσεις. «Τα χρήματα του ελληνικού λαού να δαπανώνται προς τη σωστή κατεύθυνση», σημείωσε χαρακτηριστικά και αναφέρθηκε σε μία συγκεκριμένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Αιγαίο και η οποία αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της λόγω των οικονομικών της προβλημάτων με αποτέλεσμα να έχει καταστεί όμηρος των συμβάσεων.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι η εταιρεία έχει κληθεί σε απολογία, της έχει δοθεί παράταση για να το κάνει και πάνω σε αυτή την απάντηση θα ληφθεί η απόφαση μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Επεσήμανε ότι θα δοθεί οριστική λύση για τις μακροχρόνιες συμβάσεις του Βορείου Αιγαίου που δεν εξυπηρετούνται. «Η οποιαδήποτε αλλαγή μέσα στην περίοδο του καλοκαιριού και ιδίως του Αυγούστου ήταν αδύνατη, καθώς ολόκληρος ο ακτοπλοϊκός στόλος ήταν δρομολογημένος» τόνισε.

Στη συνέχεια ο υπουργός αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες και τον σχεδιασμό του Υπουργείου Ναυτιλίας για την αναβάθμιση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας. Ειδικότερα έκανε εκτενή αναφορά στην ανάγκη αύξησης της χρηματοδότησης προς την ακτοπλοΐα της χώρας και αναβάθμιση της κατηγορίας των πλοίων που εκτελούν συμβάσεις δημοσίου συμφέροντος και εξυπηρετούν γραμμές. «Πρέπει να βρεθούν πλοία πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας για τον σκοπό αυτό» επεσήμανε.

Μεγάλο βήμα χαρακτήρισε ο κ. Βαρβιτσιώτης την Διακήρυξη των Αθηνών που υιοθετήθηκε κατά την Ελληνική Προεδρία στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και η οποία αναφέρεται ρητά στην ιδιομορφία της ελληνικής νησιωτικότητας και της συγκοινωνιακής τους κάλυψης. Ταυτόχρονα υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξουν υπεύθυνες προτάσεις από όλους τους συναρμόδιους φορείς για τη διαμόρφωση του ΕΣΠΑ, ώστε όπως σημείωσε «οι πόροι να μην κατευθύνονται μόνο σε λιμενικές υποδομές, μόνο σε 'μπετά', αλλά και την ενίσχυση και την εξυπηρέτηση του ακτοπλοϊκού δικτύου και πλοίων».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης επιπλέον υπογράμμισε το γεγονός ότι όλες οι μελέτες που έχουν εκπονηθεί από φορείς εξετάζουν σοβαρά την πρόταση των συνδυασμένων ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και της χρήσης του συστήματος των ακτινωτών συνδέσεων, οι οποίες όμως πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες των νησιωτών και να πληρούν βασικές προϋποθέσεις, όπως τη συνέπεια του ωραρίου και η ταχύτητα. «Χρειάζεται ένας εξορθολογισμός των γραμμών με γνώμονα τον σεβασμό των αναγκών των νησιωτών και οποίος θα γίνει σε ένα πλαίσιο αναθεώρησης των όσων ίσχυαν μέχρι σήμερα» τόνισε σχετικά.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και της Βόρειας Ελλάδας ευρύτερα, καθώς όπως είπε άποψη του είναι η Λήμνος να ενταχθεί στον κορμό του υπόλοιπου Βορείου Αιγαίου. Ταυτόχρονα σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει προέκταση των συνδέσεων του Βορείου Αιγαίου και στα Δωδεκάνησα, ενώ προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης του Βορείου Αιγαίου πρέπει να δρομολογηθούν πλοία ικανά σε μεταφορική ικανότητα με ταχύτητα και συνέπεια.

Επιπρόσθετα ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στον σχεδιασμό του Υπουργείου για την αλλαγή καυσίμου στα ακτοπλοϊκά πλοία με την εισαγωγή του λιγότερου κοστοβόρου και πιο φιλικού στο περιβάλλον lng. «Πριν από ένα χρόνο όταν αναφέρθηκα στο lng πολλοί το αντιμετώπισαν με καχυποψία και με χαρακτήρισαν το λιγότερο ως ονειροπόλο, αλλά πλέον βρισκόμαστε σε μία ώριμη διαδικασία να μπορούμε να πούμε ότι μέσα στη χρονιά θα υπάρχει ένα πλοίο που θα χρησιμοποιεί το lng για καύσιμο με ευεργετικές συνέπειες στα λειτουργικά κόστη και τη βελτίωση του δικτύου», σημείωσε.

Ακόμη αναφέρθηκε στην εφαρμογή του e- ticket, δηλαδή τη δυνατότητα να υπάρχει ένα ηλεκτρονικό boarding pass στα πρότυπα των αεροπορικών εταιρειών, που να εκτυπώνεται, όπως χαρακτηριστικά είπε «από τα 'έξυπνα κινητά', μία υπηρεσία που θα διευκολύνει τον επιβάτη στις συναλλαγές του και θα απλοποιήσει το σύστημα κρατήσεων και τις μετακινήσεις του με πλοίο. Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο αναθεώρησης του σχετικού προεδρικού διατάγματος και σε λίγες εβδομάδες θα γίνει αυτό πράξη». Επίσης, στάθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης των μικρών πλοίων ή σκαφών που εξυπηρετούν τα νησιά.

Κλείνοντας ο υπουργός δήλωσε ότι είναι αποφασισμένος για ουσιαστικές αλλαγές και τομές στο ακτοπλοϊκό δίκτυο και ιδιαίτερα του Βορείου Αιγαίου που παρουσιάζει τα πιο συχνά προβλήματα, αρκεί να υπάρχει καλόπιστη κριτική και όχι κακοπιστία με αναφορές σε εξυπηρέτηση συμφερόντων εφοπλιστών, όπως αναφέρθηκε από πολιτικούς φορείς.

«Θεωρώ εθνικό και προσωπικό καθήκον να κάνω ότι είναι δυνατόν για την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας. Είμαι διατεθειμένος να αλλάξω τα πράγματα προς όφελος των νησιωτών μας με τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών. Διότι κάθε αλλαγή δεν είναι εύκολη αλλά χρειάζεται σύνθεση και συναίνεση για να επιτευχθεί. Πρέπει κάποια στιγμή τα νησιά να σταματήσουν να είναι απομονωμένα και αυτό το διεκδικήσαμε στην Ευρώπη και το διεκδικούμε για την ανάπτυξη τους. Είμαστε περήφανοι για τα ακριτικά νησιά μας και του ρόλου που επιτελούν και αγωνιζόμαστε για τους κατοίκους τους» τόνισε.
26-08-2014, 11:28 AM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Το Βήμα] Δρομολογείται μείωση ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα meganium 0 1.220 15-01-2014, 07:11 PM
Last Post: meganium
  [Zougla.gr] Μέχρι το Μάρτη οι αλλαγές σε ακτοπλοΐα- λιμάνια Konstantinos 0 1.320 24-10-2012, 12:07 AM
Last Post: Konstantinos
  [Ημερησία] Ριζικές αλλαγές στη δρομολόγηση πλοίων στην ακτοπλοΐα AlexNik 0 1.373 03-09-2012, 12:46 AM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024