This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Metaforespress.gr] Τρένο μέσα από την Πάτρα

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Metaforespress.gr] Τρένο μέσα από την Πάτρα
ΕΡΓΟΣΕ  Τρένο θα περνάει, μέσα από την πόλη της Πάτρας, έως το νέο λιμάνι

Η διέλευση του σύγχρονου τρένου μέσα από την Πάτρα, με κατάληξη το νέο λιμάνι και η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας – Πύργου, αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, κατά τη διάρκεια της επικείμενης επίσκεψης του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στην αχαϊκή πρωτεύουσα, όπως μετέδωσε η «Καθημερινή».

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης αναμένεται να επισκεφθεί την Πάτρα μέσα στον Σεπτέμβριο και δεν αποκλείεται να κάνει ανακοινώσεις για τα συγκεκριμένα έργα.

Ειδικότερα, όσον αφορά τη διέλευση του σύγχρονου τρένου από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι, δηλαδή μέσα από τον οικιστικό ιστό της Πάτρας, έχει εγκαταλειφθεί η πρόταση της υπογειοποίησης, κυρίως λόγω του μεγάλου κόστους.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο, η μελέτη υπογειοποίησης, αλλά και τα τεχνικά έργα που θα έπρεπε να γίνουν θα κόστιζαν περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ.

Η χάραξη που προκρίνεται και ο ρόλος του Προαστιακού

Ετσι, λοιπόν, προκρίνεται η επίγεια χάραξη, όπου μόνο σε δύο σημεία θα υπάρχει βύθιση των γραμμών και υπόγειο σημείο διέλευσης του τρένου. Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τον Κώστα Σπηλιόπουλο, το κόστος της νέας λύσης είναι κατά πολύ χαμηλότερο της υπογειοποίησης. Αλλωστε, βασικός στόχος είναι μαζί με το σύγχρονο τρένο να εξακολουθεί να λειτουργεί και ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Στο μεταξύ, μετά την επιτυχημένη λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας, με τον οποίο μετακινούνται σε καθημερινή βάση περίπου 8.000 άτομα, βρίσκεται υπό μελέτη και η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος, που έχει κλείσει εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια.

Συγκεκριμένα, η αρχή γίνεται με τις μελέτες της κανονικοποίησης της μετρικής γραμμής Πάτρα - Πύργος, συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων. Οι μελέτες, οι οποίες συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, έχουν χωρίσει τη γραμμή σε δύο τμήματα.

Το πρώτο τμήμα περιλαμβάνει τη γραμμή από την Πάτρα μέχρι τα Καβάσιλα της Ηλείας, με προϋπολογισμό μελέτης 2.915.875 ευρώ και μήκος δικτύου 52 χιλιομέτρων. Το δεύτερο τμήμα περιλαμβάνει τη γραμμή από τα Καβάσιλα μέχρι τον Πύργο, με προϋπολογισμό μελέτης 2.214.977 ευρώ, για τα υπόλοιπα 68 χιλιόμετρα του σιδηροδρόμου.

Οσον αφορά τον χρόνο ολοκλήρωσης αυτών των μελετών, εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμες περί τα τέλη του 2015, παράλληλα με τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ώστε το έργο να καταστεί ώριμο, προκειμένου να διεκδικηθούν κονδύλια για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του από την 5η προγραμματική περίοδο. Οσον αφορά το κόστος ολοκλήρωσης του έργου, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ενδέχεται να φτάσει τα 300 εκατομμύρια ευρώ.
18-08-2014, 02:07 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024