This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Τα Νέα] Προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Τα Νέα] Προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό
Έπειτα από πολύμηνες καθυστερήσεις, προκηρύσσεται όπως όλα δείχνουν εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων - ή ακόμη και ημερών - ο διαγωνισμός για την 30ετή παραχώρηση του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού.

O πλειοδότης θα αναλάβει τόσο την εκμετάλλευση διοδίων της Εγνατίας, όσο και κάθετων οδικών αξόνων που ξεκινούν από τους ανισόπεδους κόμβους Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας), Κορομηλιάς, Ιεροπηγής και Λαγκαδά / Σερρών, καθώς και τα τμήματα που τη συνδέουν με τους μεθοριακούς σταθμούς Κρυσταλλοπηγής, Προμαχώνα και Ευζώνων.

Όσο για την τιμολογιακή πολιτική διοδίων που θα ισχύσει για την περίοδο παραχώρησης, θα ρυθμίζεται στη σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα κυρωθεί από τη Βουλή. Όλα δείχνουν πως και στην Εγνατία Οδό θα εφαρμοστεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική που ισχύει και στους υπολοίπους οδικούς άξονες.

Πέρασε από σαράντα κύματα

Η προκήρυξη του διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ χρειάστηκε να περάσει από σαράντα κύματα. Το βασικότερο πρόβλημα αφορούσε στις ενστάσεις των τραπεζών που την δεκαετία του 2000 χρηματοδότησαν την Εγνατία Οδό με δάνεια έναντι των οποίων τους είχαν δοθεί ως εγγυήσεις οι εισπράξεις από τα διόδια. Εκτοτε όμως τα δεδομένα άλλαξαν, καθώς το άνοιγμα νέων σταθμών διοδίων καθυστέρησε, ενώ ταυτόχρονα η κρίση οδήγησε σε μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας της Εγνατίας Οδού. Έτσι, οι τράπεζες αντέδρασαν με προσφυγές οι οποίες πονοκεφάλιαζαν επί μήνες τις διοικήσεις του Ταμείου.

Τελικά τον περασμένο Μάρτιο ψηφίστηκε τροπολογία, σύμφωνα με την οποία το δάνειο που είχε χορηγήσει η Τράπεζα Πειραιώς (250 εκατ. ευρώ) θα συνεχίσει να εξυπηρετείται από τον μελλοντικό παραχωρησιούχο, ενώ εκείνο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (400 εκατ. ευρώ) θα αποπληρωθεί μέσω της επιστροφής ΦΠΑ από το Δημόσιο προς την Εγνατία Οδό ΑΕ.

Στην ουσία δηλαδή, το τίμημα για την 30ετή παραχώρηση της Εγνατίας θα είναι χαμηλότερο, καθώς οι ενδιαφερόμενοι θα ενσωματώσουν σε αυτό και το κόστος εξυπηρέτησης των δανείων.

Τιμολογιακή πολιτική - σταθμοί

Τους προηγούμενους μήνες, μια από τις τελευταίες εκδόσεις των προτάσεων που είχαν καταθέσει οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ ανέφερε πως ο παραχωρησιούχος θα λειτουργεί συνολικά 15 σταθμούς διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, καθώς και έξι σταθμούς στους κάθετους οδικούς άξονες που συνδέουν την Ελλάδα με γειτονικές χώρες.

Επίσης πληροφορίες που είχαν δει το φως της δημοσιότητας τους προηγούμενους μήνες ανέφεραν ότι το κόστος για τους οδηγούς θα αρχίζει από τα τέσσερα ευρωλεπτά ανά χιλιόμετρο και θα φτάνει τα έξι ευρωλεπτά ανά χιλιόμετρο. Στις συγκεκριμένες τιμές θα πρέπει να προστεθεί ο ΦΠΑ και η πληθωριστική αναπροσαρμογή η οποία συνοδεύει μακροχρόνιες συμβάσεις.

Το έργο του οικονομικού συμβούλου για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού έχουν αναλάβει οι The Barclays Capital και Rothschild.
02-10-2013, 10:43 AM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024