This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Ανοιχτή η αύξηση εισιτηρίων στις συγκοινωνίες

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Το Βήμα] Ανοιχτή η αύξηση εισιτηρίων στις συγκοινωνίες
Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής των εισιτηρίων του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη. Παράλληλα, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μπαίνει και ο ΟΑΣΘ, στον οποίο το υπουργείο Υποδομών στέλνει μήνυμα να μειώσει το κόστος λειτουργίας του αντί να ζητά μεγαλύτερη επιδότηση ή αύξηση του κομίστρου.

Όπως τόνισε την Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας έχει γίνει ένα μεγάλο άλμα, καθώς πλέον έχει επιτευχθεί ισοσκελισμένος προϋπολογισμός και δεν θα χρειαστεί κρατική επιδότηση για το Μετρό, το Τραμ και τους ΗΣΑΠ.

Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών ζητά την ραγδαία περικοπή της επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών με την οποία καλύπτεται η ζημιογόνος λειτουργία των λεωφορείων και των τρόλεϊ (ΟΣΥ). Έτσι, εάν κι εφόσον υπάρξουν αλλαγές, θα καθοριστούν από το τελικό ποσό της επιδότησης που θα λάβει ο ΟΑΣΑ από το δημόσιο, αλλά και από την απόδοση των μέτρων κατά της εισιτηριοδιαφγυγής που έχουν ήδη ληφθεί.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, εξετάζεται σε πρώτη φάση η ισχύς του ενιαίου εισιτηρίου των 90 λεπτών (1,40 ευρώ) να είναι μόνο προς μία κατεύθυνση και όχι για πολλαπλές κατευθύνσεις, όπως γίνεται σήμερα. Παράλληλα, μελετάται το ενδεχόμενο χρέωσης ανάλογα με το μήκος της διαδρομής, κάτι που σημαίνει φτηνότερα εισιτήρια για κοντινές αποστάσεις και ακριβότερα για μακρινές. Ωστόσο, στο υπουργείο Υποδομών υπάρχει η ελπίδα ότι το ενδεχόμενο αυξήσεων στα εισιτήρια θα απομακρυνθεί.

«Είναι γνωστό ότι η αύξηση του εισιτηρίου προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο. Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο αλλά και να μην συζητούμε για αύξηση» τόνισε ο υπουργός Υποδομών. «Από την άλλη, στις οδικές συγκοινωνίες υπάρχει σχεδιασμός για να βελτιώσουμε την παροχή υπηρεσιών στον τομέα αυτόν» είπε και αναγνώρισε ότι όντως υπάρχει ζήτημα της οικονομικής συνδρομής από πλευράς του κρατικού προϋπολογισμού.

Ο κ. Χρυσοχοίδης σημείωσε ότι χρειάζεται περαιτέρω προσπάθεια για εξορθολογισμό και την ελκυστικότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στους πολίτες για την αύξηση των εσόδων, προκειμένου να αποφευχθεί η άνοδος του εισιτηρίου, κάτι που «θα είναι ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο», όπως δήλωσε.

Επίσης, σημείωσε ότι το ζήτημα δεν είναι εάν προβλέπεται από το Μεσοπρόθεσμο ούτε εάν μπορεί να αποφευχθεί με εντατικοποίηση των ελέγχων. «Η εισιτηριοδιαφυγή είναι φαινόμενο χειρότερο από την φοροδιαφυγή και πιο αντικοινωνικό. Με τα λεωφορεία δεν ταξιδεύουν οι πλούσιοι, αλλά οι φτωχοί» τόνισε και συμπλήρωσε ότι πρόκειται για «αντικοινωνικό φαινόμενο που γίνεται σε βάρος των ανέργων, οι οποίοι δεν μπορούν να μετακινηθούν λόγω της ανέχειας».

Αν και ο κ. Χρυσοχοϊδης σημείωσε ότι οι τελικές λύσεις θα δοθούν μέσα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο και άλλων μέτρων που βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης, πρόσθεσε ότι η συζήτηση για την αύξηση του κομίστρου είναι λάθος, κάνοντας έκκληση για «κοινωνική αλληλεγγύη» και «υπεύθυνη στάση για να μην αυξηθεί το εισιτήριο».

«Παζάρι» και στη Θεσσαλονίκη

Παράλληλα, εξελίξεις αναμένονται και στον ΟΑΣΘ. «Υπάρχει ένα πολύ χαμηλό εισιτήριο και μία πολύ μεγάλη επιδότηση ενός ιδιωτικού φορέα, που ασκεί κοινωνικό έργο» είπε ο υπουργός υποδομών. «Ως ιδιωτικός φορέας έχει στοιχεία κέρδους και επιδότησης» τόνισε και πρόσθεσε ότι ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος έχει δει τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ, ο οποίος «έχει διάφορες απαιτήσεις».

«Πρέπει να συζητήσουμε όλα τα ζητήματα, να μπουν όλα στο τραπέζι. Η ΟΣΥ μείωσε μισθούς. Όλη η χώρα, όλοι οι συνάνθρωποί μας πλήττονται» παρατήρησε ο κ. Χρυσοχοίδης, υπονοώντας ότι στον ΟΑΣΘ δεν υπήρξαν αντίστοιχες «θυσίες».

Όπως είπε, ο ΟΑΣΘ «με κοινωνική επιδότηση, δηλαδή με την επιδότηση όλων μας» δεν μείωσε το κόστος λειτουργίας του. «Δεν μπορεί κάποιοι να έχουν τόσο υψηλές αποδοχές. Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι να συζητήσουν όλα τα ζητήματα με καλή πίστη» πρόσθεσε.

«Δεν πρόκειται τα χρήματα του λαού να μην επενδύονται με εκείνο τον τρόπο που θα επιστρέφουν ένα κοινωνικό αποτέλεσμα. Θα μειώσουμε όλοι τα κόστη όπως οι πιο φτωχοί έλληνες. Αυτό είναι καθαρό, έστω κι αν γίνουμε δυσάρεστοι» είπε, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα προς τη διοίκηση του συγκοινωνιακού φορέα ότι πρώτα πρέπει να μειώσει το κόστος λειτουργίας και μετά να ζητήσει μεγαλύτερη επιδότηση.
16-09-2013, 05:58 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΟΑΣΑ [In.gr] Υπό εξέταση η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων Nikolas A. 0 638 12-10-2015, 01:39 PM
Last Post: Nikolas A.
  [Το Βήμα] Ξανά μνημόνιο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας Paul 0 1.725 30-08-2015, 11:05 PM
Last Post: Paul
ΟΑΣΑ [Το Βήμα] Και στο βάθος ... αύξηση εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες Nikolas A. 0 926 16-07-2015, 10:40 AM
Last Post: Nikolas A.
ΟΑΣΑ [Το Βήμα] Νέο κύμα αναδιάρθρωσης στις συγκοινωνίες της Αθήνας AlexNik 0 991 28-08-2014, 05:15 PM
Last Post: AlexNik
  [Το Βήμα]Έμφαση στις δημόσιες συγκοινωνίες δίνει το Ρυθμιστικό AlexNik 1 1.187 02-08-2013, 10:28 AM
Last Post: Nikolas A.
  [Το Βήμα] Προς τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου στις συγκοινωνίες meganium 0 730 16-01-2013, 06:21 PM
Last Post: meganium
  [Το Βήμα] Λειτουργικό πλεόνασμα στις συγκοινωνίες AlexNik 0 808 03-11-2012, 02:09 PM
Last Post: AlexNik
  [Το Βήμα] Νέος γύρος συγχωνεύσεων στις συγκοινωνίες Konstantinos 0 938 01-07-2012, 07:43 PM
Last Post: Konstantinos
  [ΣΚΑΪ] Πόσο συχνοί είναι οι έλεγχοι εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες; meganium 1 1.312 19-03-2012, 02:18 PM
Last Post: Nikolas A.
  [Tο Βήμα] Γεννήθηκαν η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ στις αστικές συγκοινωνίες Konstantinos 0 1.330 28-06-2011, 09:40 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2021 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2021