This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ώρα για τον Προαστιακό να... FLIRTάρει;

panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#1
Ώρα για τον Προαστιακό να... FLIRTάρει;
Βλέποντας το τροχαίο υλικό που χρησιμοποιεί ο Προαστιακός (Siemens Desiro Electric), γίνεται εύκολα αντιληπτό κάτι: οι συρμοί αυτοί έχουν ένα σημαντικό μειονέκτημα για χρήση σε μια γραμμή ουσιαστικά αστική. Διαθέτουν μόνο 1 πόρτα επιβατών ανά βαγόνι, και αυτή σχετικά στενή. Σε συνδυασμό με τα πολύ αραιά δρομολόγια (θα έπρεπε η γραμμή Αεροδρομίου - Μαγούλας ή έστω Άνω Λιοσίων να έχει τουλάχιστον 6 δρομολόγια την ώρα στην αιχμή και όχι μόνο 3), ο χρόνος αποβίβασης των επιβατών που είναι ήδη μέσα στο τρένο και αναμονής όσων θέλουν να επιβιβαστούν (dwell time που λένε οι φίλοι μας οι Αγγλοσάξωνες! Wink) αυξάνεται σημαντικά, προκαλώντας καθυστερήσεις. Αυτό επιδεινώνεται περισσότερο από την κάκιστη συνήθεια που έχουν πολλοί επιβάτες, να σπεύδουν να "μπουκάρουν" στο τρένο πριν να αποβιβαστούν οι εξερχόμενοι.

Ειδικά όταν ένα τρένο που προέρχεται από το Κιάτο φτάνει Νερατζιώτισσα, έχει ήδη καθυστερήσει συνήθως 8-10 λεπτά, κάτι απαράδεκτο σε αστικό μέσο σταθερής τροχιάς την ώρα αιχμής.

Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης έως την Αθήνα και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιμένουμε και εν πολλοίς απαιτούμε η κατάσταση να αλλάξει σημαντικά. Τι πρέπει να γίνει όμως;

Έχω εκφράσει ξανά την άποψη ότι τα δρομολόγια του Προαστιακού από Αθήνα πρέπει να ανασχεδιαστούν, με αμιγώς αστικό δρομολόγιο και ημιαστικό σε κάθε γραμμή.

Τα ημιαστικά θα είναι τα δρομολόγια που συνδέουν την Αθήνα με τις δορυφορικές πόλεις [Χαλκίδα, Κόρινθο (το Κιάτο πέφτει μακριά για Προαστιακό και πιστεύω ότι όταν ολοκληρωθεί η γραμμή κανονικού εύρους προς Πάτρα το Ζευγολατιό και το Κιάτο θα πρέπει να εξυπηρετούνται από τα υπεραστικά τρένα και όχι από τα προαστιακά) και μελλοντικά το Λαύριο]. Εντός της αστικής ζώνης της Αθήνας, τα τρένα αυτά να πραγματοποιούν περιορισμένες στάσεις σε κομβικούς σταθμούς:
1. Αθήνα - Σ.Κ.Α. - Άγιος Στέφανος - όλοι οι σταθμοί μέχρι Χαλκίδα
2. Αθήνα - Σ.Κ.Α. - Μαγούλα - όλοι οι σταθμοί μέχρι Κόρινθο
3. Αθήνα - Νερατζιώτισσα - Δουκ. Πλακεντίας - Κορωπί - όλοι οι σταθμοί μέχρι Λαύριο (μελλοντικά)

Για τα δρομολόγια αυτά, τα Siemens Desiro πληρούν τις προδιαγραφές, καθώς είναι σχεδιασμένα για μεγαλύτερες διαδρομές.

Τα αστικά δρομολόγια πρέπει να είναι πυκνά, με τρένα σχεδιασμένα για μεγάλη χωρητικότητα και διευκόλυνση της ροής επιβατών - λίγες θέσεις καθήμενων, μεγάλοι διάδρομοι, δύο πόρτες σε κάθε πλευρά του βαγονιού. Αντίστοιχων προδιαγραφών δηλαδή με τους συρμούς που σχεδιάστηκαν για το DART στο Δουβλίνο (από τις πιο πετυχημένες περιπτώσεις χρήσης υπεραστικών προαστιακών γραμμών για αστική συγκοινωνία), το RER στο Παρίσι και το Overground στο Λονδίνο:
1. Αθήνα - Άγιος Στέφανος (με όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς)
2. Μαγούλα - Αεροδρόμιο (με όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς)
Το τμήμα Αθήνας - Πειραιά, μέχρι να ηλεκτροδοτηθεί, μπορεί να εξυπηρετείται από τα πετρελαιοκίνητα Stadler Railbuses, και όταν ολοκληρωθεί η ηλεκτροδότηση, να επεκταθεί μέχρι Πειραιά το δρομολόγιο Αθήνας - Αγίου Στεφάνου.

Ένας τύπος τρένου που πιστεύω ότι αποτελεί καλή περίπτωση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι τα Flirt της Ελβετικής Stadler, της ίδιας εταιρείας που κατασκέυασε τα Railbuses που κυκλοφορούν τόσο στις γραμμές κανονικού εύρους, όσο και στον Προαστιακό της Πάτρας (μετρικό εύρος).

Είναι μια εταιρεία ήδη γνωστή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και ανερχόμενη δύναμη στα σιδηροδρομικά και τροχιοδρομικά οχήματα. Εκτός από την Ελβετία, έχει πωλήσεις και παραγγελίες και σε πολλές χώρες που οι ίδιες έχουν μεγάλη παράδοση στην κατασκευή τρένων (Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ολλανδία, Σουηδία, Ιταλία, Η.Π.Α. κ.ά.), όπου θα έπρεπε να ανταγωνιστεί τοπικής κατασκευής τρένα.

Το Flirt μπορεί να κατασκευαστεί με πολλές διαφορετικές επιλογές για να καλύψει τις ανάγκες του κάθε πελάτη. Από 2 έως 6 βαγόνια, ηλεκτροκίνητο, πετρελαιοκίνητο ή bi-mode (δηλ. και τα δύο μαζί), και διαθέτει τις ζητούμενες 2 θύρες επιβατών σε κάθε πλευρά του βαγονιού, ενιαίο διάδρομο από το ένα βαγόνι στο άλλο, και κοινά φορεία ανάμεσα στα βαγόνια.

Εδώ είναι το σχετικό link από τον ιστότοπο της κατασκευάστριας:
http://www.stadlerrail.com/en/products/flirt/

Και μερικές πληροφορίες από το Wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_FLIRT
03-02-2017, 10:29 AM
Find Reply



Messages In This Thread
Ώρα για τον Προαστιακό να... FLIRTάρει; - by panos81 - 03-02-2017, 10:29 AM

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024