[Τα Νέα] ΕΡΓΟΣΕ: Υπογραφή συμβάσεων έργων 1 δισ. ευρώ - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124) +--- Thread: [Τα Νέα] ΕΡΓΟΣΕ: Υπογραφή συμβάσεων έργων 1 δισ. ευρώ (/showthread.php?tid=9962) |
[Τα Νέα] ΕΡΓΟΣΕ: Υπογραφή συμβάσεων έργων 1 δισ. ευρώ - Nikolas A. - 13-04-2013 Την υπογραφή των συμβάσεων για μία σειρά σημαντικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1 δισ. ευρώ - τα οποία μαζί με αυτά που ήδη εκτελούνται θα ολοκληρώσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας - προγραμματίζει η ΕΡΓΟΣΕ έως τις αρχές Ιουνίου. Ηδη χθες η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε την κατακύρωση του διαγωνισμού για την κατασκευή της δεύτερης φάσης του εμπορευματικού σταθμού του Θριασίου, ενώ στον προθάλαμο της υπογραφής βρίσκονται οι συμβάσεις για άλλα τρία σημαντικά έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για τις εργασίες ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρναί - Τιθορέα, το έργο- «σκούπα» Τιθορέα - Δομοκός που ολοκληρώνει τον σιδηροδρομικό «διάδρομο» Αθηνών - Θεσσαλονίκης, και το έργο Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, στο δίκτυο της Πελοποννήσου. Ειδικότερα, όσον αφορά τον εμπορευματικό σταθμό του Θριασίου, για τον οποίο δεν έχει εξευρεθεί ακόμα ιδιώτης επενδυτής, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε την κατακύρωση του διαγωνισμού για όλα τα έργα της δεύτερης φάσης ανάπτυξης του σταθμού (κτίρια, οδοποιία, σιδηροδρομικά, σηματοδότηση κ.λπ.) στην κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-Alstom. Στην ίδια εργολαβία, που έχει χρονοδιάγραμμα 36 μηνών και συνολικό προϋπολογισμό 122,2 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται και η κατασκευή ενός νέου σιδηροδρομικού σταθμού του προαστιακού, στο Ζεφύρι. Μετά την πρόσφατη λειτουργία της γραμμής του Ικονίου, η ολοκλήρωση του σταθμού του Θριασίου αναμένεται να ενισχύσει τη θέση της χώρας στο χάρτη των διεθνών μεταφορών και των logistics. Την ίδια στιγμή η ΕΡΓΟΣΕ προωθεί τη συμβασιοποίηση των έργων ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρναί - Τιθορέα, προϋπολογισμού 21,8 εκατ. ευρώ. Για τη συγκεκριμένη εργολαβία αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με την Τέρνα Ενεργειακή, που ήταν και η μοναδική εταιρεία η οποία κατέθεσε προσφορά στον σχετικό διαγωνισμό. Το έργο δημοπρατήθηκε πέρυσι τον Ιούνιο, αλλά η υπογραφή της σύμβασης δεν έχει προχωρήσει παρότι έχει ανάψει το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η συμβατική περίοδος υλοποίησης του έργου ορίζεται στους 16 μήνες. Στο έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνονται: *Ο έλεγχος και η επικαιροποίηση της σχετικής μελέτης, η προμήθεια, εγκατάσταση, ρύθμιση, δοκιμή και η εν λειτουργία παράδοση όλου του εξοπλισμού που έχει αφαιρεθεί ή έχει φθαρεί, λόγω δολιοφθορών και βλαβών. *Ο λειτουργικός συνδυασμός-προσαρμογή του νέου εξοπλισμού με τον υφιστάμενο, καθώς και η ρύθμιση και δοκιμή του συνόλου του συστήματος της ηλεκτροκίνησης - τηλεδιοίκησης. Μπαίνοντας σε λειτουργία η ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, θα επιτευχθεί δραστική μείωση του κόστους κίνησης των συρμών, ενώ θα βελτιωθεί και η ποιότητα του παρεχόμενου έργου, αφού οι ταχύτητες θα αυξηθούν σημαντικά. Τιθορέα-Δομοκός Εν αναμονή υπογραφής της σύμβασης βρίσκεται και το έργο «σκούπα» Τιθορέα-Δομοκός που ολοκληρώνει το σιδηροδρομικό διάδρομο Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Οι δύο ενστάσεις που είχαν κατατεθεί στο ΣτΕ απορρίφθηκαν. Το έργο περιλαμβάνει όλες τις εργασίες που έχουν απομείνει από τις έξι εργολαβίες που υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, καθώς και την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 415 εκατ. ευρώ και η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Προσωρινός μειοδότης του έργου, έχει αναδειχθεί η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - J&P ΑΒΑΞ -TΕΡΝΑ. Δίκτυο Πελοποννήσου Σε αναμονή ανακήρυξης μειοδότη βρίσκεται και το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, το οποίο συμπεριλαμβάνει και τη σήραγγα της Παναγοπούλας, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Το έργο αυτό προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ, δημοπρατήθηκε την άνοιξη του 2012 και προσωρινός ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-J&P –ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το μήκος των γραμμών είναι 21,5 χλμ, ενώ συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή της μεγάλης σήραγγας Παναγοπούλας μήκους 4,5 χιλιομέτρων. Η συμβατική περίοδος υλοποίησης του έργου έχει οριστεί στους 36 μήνες. Διπλή γραμμή στις Αχαρνές Στο μεταξύ, στην προκήρυξη των απαραίτητων μελετών για την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ προς τη Βόρεια Ελλάδα, παρακάμπτοντας τον Δήμο Αχαρνών, προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ. Οι ενδιαφερόμενοι για το έργο, προϋπολογισμού 735 χιλιάδων ευρώ, θα πρέπει να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους ως τις 30 Μαίου 2013. Κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η συμφερότερη οικονομική προσφορά. Η προθεσμία εκτέλεσης ορίζεται στους 13 μήνες από την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού με τον ανάδοχο. Με την παράκαμψη, η γραμμή του τρένου δεν θα διχοτομεί πλέον την πόλη των Αχαρνών, ενώ υπάρχουν σχέδια και για την μετατροπή της γραμμής που θα καταργηθεί σε λεωφόρο. |