Forum
Mercedes Benz O405N (1993-1994) - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Αστικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Αστικές Συγκοινωνίες Αθηνών (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (Ο.ΣΥ.) (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+----- Forum: Ο.ΣΥ. - Τροχαίο Υλικό / Υποδομές (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=27)
+----- Thread: Mercedes Benz O405N (1993-1994) (/showthread.php?tid=9959)



Mercedes Benz O405N (1993-1994) - Nikolas A. - 13-04-2013

[Image: normal__DSC4509.jpg]

ΤΥΠΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ: Mercedes Benz O405N MkI
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ : Γερμανία
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΡΩΤΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ : 1993
ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ : 300
ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ : Τα Ν1 παραλήφθηκαν σε 3 φάσεις:
Α' παραλαβή έπι Σ.ΕΠ. 1-60 (ΥΕΗ-7401-ΥΕΗ-7453, ΥΕΗ-7456(54), ΥΕΗ-7547(55), ΥΕΗ-7556(56), ΥΕΗ-7477(57),
              ΥΕΗ-7558(58), ΥΕΗ-7463(59), ΥΕΙ-9001(60), ΥΕΙ-9487)
Β' παραλαβή 101-191 (ΥΕΚ-5101-ΥΕΚ-5191)
                  211-350 (ΥΕΚ-5211-ΥΕΚ-5350)
Γ' παραλαβή 701-708 (ΥΕΜ-4701-4708)


ΕΚΤΟΣ ΔΥΝΑΜΗΣ τα οχήματα: #121, #228, #229, #231, #233, #249, #251, #260, #265, #292 και #296.
Leased στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα οχήματα:  #131, #133, #135 και #137

Πρόκειται για λεωφορεία 12 μέτρων κατασκευασμένα απο την Mercedes. Είναι η χαμηλοδάπεδη έκδοση του πετυχημένου O405. Είναι μέχρι στιγμής η μεγαλύτερη παραγγελία ίδιου τύπου οχημάτων στις Αθηναϊκές συγκοινωνίες. Φοράνε κινητηρα ΟΜ447hA Euro I που αποδίδει 250 αλογα στις 2200 στροφες. Τα O405N (Mark I) παραγγέλθηκαν απο τις Σ.ΕΠ. το 1993 σε αντικατάσταση των τότε λεωφορείων. Κόστισαν 60.000.000 δραχμές το ένα τότε ενώ μετά την διάλυση των Σ.ΕΠ. το 1993 την παραλαβή τους ολοκλήρωσε η ΕΘΕΛ. Αρχικά ήρθαν χωρίς κλιματισμό αλλά προστέθηκε μετέπειτα σε συνεργασία με την Carrier στο σύνολο των οχημάτων.

Εδρεύουν στα αμαξοστάσια Ελληνικού, Αγ. Δημητρίου και Βοτανικού ενώ κάποια έχουν περάσει και απο άλλα Α/Σ κατα περίοδους όπως της Ανθούσας. Είναι τα γηραιότερα λεωφορεία αυτή την στιγμή στους Αθηναϊκούς δρόμους κουβαλώντας 20 χρόνια ασταμάτητης υπηρεσίας στις συγκοινωνίες της πόλης. Είναι τα λεωφορεία που έχουν περάσει σχεδόν απο κάθε γραμμή που δρομολογείται 12μετρο ή και 18μετρο όχημα έστω και για λίγες εμφανίσεις. Οι βλάβες τους ελάχιστες και οι οδηγοί σε σχέση με τα άλλα λεωφορεία της ηλικίας τους αλλά και πιο νέα τα θεωρούν πιο άνετα και τα προτιμούν. Χαρακτηριστικά τους η πολύ καλή κύληση, η πολύ στιβαρή κατασκευή του εσωτερικού που δεν έχει τριγμούς και χτυπήματα και η χαμηλή στάθμη θορύβου του κινητήρα τους (συγκρίνοντας με τις "Βεργίνες" αλλά και τα μεταγενέστερα O405N² της ΕΛΒΟ όπου ο ίδιος κινητήρας ακούγεται πολύ πιο θορυβώδης στο εσωτερικό).

Ως το 2016 πιθανόν με την εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου να εξαφανιστούν απο πολλές γνωστές γραμμές ενώ τα ΥΕΗ (παραληφθέντα επι Σ.ΕΠ.) έχουν ήδη αποσυρθεί.

Απώλειες υπήρξαν δυο σημαντικές. Το ένα έπαθε ζημιές πέραν επισκευής σε ατύχημα στην Βούλα και βγήκε εκτός κυκλοφορίας, ενώ άλλο ένα κάηκε σε εμπρηστική επίθεση στο Νεκροταφείο Ζωγράφου. Θυμόμαστε επίσης το δυστύχημα στην Ακαδημία, όταν ένα από αυτά και συγκεκριμένα το #322, ηλικίας ενός μηνός μόνο τότε, από λάθος του οδηγού ξέφυγε από την πορεία του και έπεσε στο προαύλιο της Ακαδημίας σκοτώνοντας μία γυναίκα. Το συγκεκριμένο επισκευάστηκε και κυκλοφορεί αλλα ορισμένοι παλιοί οδηγοί το θεωρούν γρουσούζικο. Τέλος, πιο πρόσφατα σχετικά, ακόμα ένα 405Ν είχε ατύχημα στην Ηλιούπολη, όταν μετά από λύσιμο του χειρόφρενου έπεσε σε παρακείμενη καφετέρια.

Εκτός αριίθμησης:
119 - ΥΝΝ-9963
183 - ΥΝΝ-9956
230 - ΖΚΖ-9986
244 - YNN-9996
338 - YNN-9997


RE: Mercedes Benz O405N (1994) - Paul - 15-06-2014

Το #222 πρέπει να πέρασε εκτεταμένη ανακατασκευή. Είναι σε άριστη κατάσταση και κυκλοφορεί συχνά στο X97 τις τελευταίες ημέρες όπως φαίνεται και στην φωτογραφία. Εντύπωση μου έκανε η προμετωπίδα του που είναι πολύ έντονα πράσινη σαν να προέρχεται απο άλλο τύπο

[Image: thumb_CSC_0090.jpg] [Image: thumb__DSC13038.jpg]

Κατα τ' αλλα μπράβο που τα μαζεύουν σιγά γιατί αυτό δείχνει πρόθεση να τα κρατήσουν ακόμα ενεργά τα πιο πολλά που αντέχουν.


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - mercedes elbo - 15-06-2014

Μερικές διορθώσεις για το αρχικό πόστ:

- Τα Σεπίτικα δεν έχουν αποσυρθεί όλα. Υπάρχουν ακόμα τα #24, #43, #44, #56 με αριθμούς παρμπρίζ πλέον #974, #443, #444, #456.
- Τα κλιματιστικά τους νομίζω είναι Τhermoking.
- Aπό γραμμές έχουν περάσει από όλες των Νοτίων και Ανατολικών Προαστίων (με εξαίρεση τα 209/227/230 που δουλεύουν με midi και τα 856, 622/815), όλες των Μεσογείων, όλες του Θριασίου Πεδίου (εκτός από 878/9 και 845/871) και έχουν περάσει και από τα: 036, 444, 653, 813, 821, 823, A7, A15, E14/X14, X93 κ.α. Παρόλα αυτά υπάρχει και μεγάλος αριθμός γραμμών που δεν έχουν πάει ποτέ όπως Α8, Β8, Β9, Γ9, Α/Β10, Β12, Α13, Β/Γ18, Χ95/6, σχεδόν όλες οι γραμμές του Πειραιά και των γύρω προαστίων κ.α.
- Το #150 έχει αλλάξει πινακίδες έπειτα από ατύχημα στο Παγκράτι και έχει ΥΝΝ 9958 (με επιφύλαξη).
- To #126 έχει αλλάξει πινακίδες και έχει ΖΚΖ 9985
- Το Ν1 που είχε ατύχημα στην Ηλιούπολη στο Τέρμα του 206 είχε πέσει σε καφετέρια http://etheldrivers.blogspot.com/2013/05/206.html και ήταν το #102. Έχει επισκευαστεί και κυκλοφορεί ήδη από πέρσι. Βέβαια, νομίζω δεν γίνεται να έχει βάλει χειρόφρενο και να φύγει το όχημα μόνο του.
- Εκτός δύναμης είναι τα: #121, #228, #229, #231, #233, #249, #251, #260, #265, #292 και #296.


(15-06-2014, 06:42 PM)Paul Wrote: Το #222 πρέπει να πέρασε εκτεταμένη ανακατασκευή. Είναι σε άριστη κατάσταση και κυκλοφορεί συχνά στο X97 τις τελευταίες ημέρες όπως φαίνεται και στην φωτογραφία. Εντύπωση μου έκανε η προμετωπίδα του που είναι πολύ έντονα πράσινη σαν να προέρχεται απο άλλο τύπο

[Image: thumb_CSC_0090.jpg] [Image: thumb__DSC13038.jpg]

Κατα τ' αλλα μπράβο που τα μαζεύουν σιγά γιατί αυτό δείχνει πρόθεση να τα κρατήσουν ακόμα ενεργά τα πιο πολλά που αντέχουν.

Επίσης, έχει συμμαζευτεί και ένα ακόμα που δεν γνωρίζω αριθμό. Μάλιστα σ' αυτό βάψαν και τις ζάντες και πραγματικά γυαλίζει. Όμως, δεν ξέρω αν κάνουν κανονική ανακατασκευή ή απλά το βάψαν και φτιάξαν τα χτυπήματα στις γωνίες. Εντύπωση όμως μου κάνει που ασχολούνται μαζί τους γιατί θεωρητικά λόγω μεγάλου δακτυλίου μέχρι το 2016 μπορούν να δουλέψουν.


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - Paul - 04-09-2014

[Image: thumb__DSC12954.jpg]

Μερικές φορές φτάνουμε το μέγιστο επίπεδο αίσχους... Το τρακαρισμένο φανάρι που οριακά κρέμεται ή που δεν θα κάνει την δουλειά του το βράδυ και θα κοιτάει κάτω ή που θα τυφλώνει άλλους οδηγούς... Η δε προμετωπίδα υποθέτω ότι δεν εχει χτυπημένα στοιχεία και με ενα reset μπορει να διορθωθει. Αν εμενε το όχημα 3 μερες στο αμαξοστασιο θα ταν πολυ πιο ευπαρουσίαστο απο αυτό...


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - ΧΡΗΣΤΟΣ - 15-12-2015

Χθες μιλούσα με οδηγό λεωφορείου, ο οποίος μου είπε οτι το αργότερο μεχρι τέλος Μαρτίου επίκειται απόσυρση. Ξέρουμε με ποιά λεωφορεία πρόκειται να αντικατασταθούν ;


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - panos81 - 16-12-2015

ΔΕΝ θα αντικατασταθούν. Θα πρέπει η Ο.ΣΥ. να λειτουργήσει με 230 περίπου λεωφορεία λιγότερα. Ούτε χρόνος υπάρχει για διαγωνισμούς κ.τ.λ. και το σημαντικότερο, δεν υπάρχουν χρήματα. 230 καινούρια λεωφορεία (ίσως και περισσότερα να χρειάζονταν) θέλουν πολλά λεφτά...


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - Paul - 16-12-2015

Μιλάμε για ολική απόσυρση ή απο τις διακεντρικές (140,235,732 κ γενικά όπου εμφανίζονται) λόγω πράσινου δακτυλίου ??? Τα Ν1 έχουν ακόμα να δώσουν σε τοπικές γραμμές μιας και μπορούμε να πούμε ότι ένα 40% τους είναι σε ΠΟΛΥ καλύτερη κατάσταση απο τα νεώτερα ΕΛΒΟ και πολλές γκαζιέρες

Δυστυχώς τα βλέπω ακόμα και σε καθεστώς μερικής απόσυρσης τα μισά να γίνονται δότες οργάνων....


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - ΧΡΗΣΤΟΣ - 16-12-2015

Το οτι δεν υπάρχουν λεφτά είναι γνωστό, αν και για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά αναρωτιέμαι που τα βρίσκουν, αλλά μιλάμε για αρκετά μεγάλο αριθμό λεωφορείων. Πως μπορούν να βγούν τα δρομολόγια ; Εδω λένε οτι απο την καινούργια χρονιά θα βάλουν και τηλεματική (!!!). Για εκεί λεφτά υπάρχουν ;


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - panos81 - 16-12-2015

Για το τραμ και την τηλεματική μπορεί να είχαν ήδη εξασφαλιστεί τα κονδύλια από παλαιότερα. ΜΠΟΡΕΙ. Δεν παίρνω όρκο.


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - Paul - 16-12-2015

H τηλεματική δεν είναι μέτρο σύγκρισης άλλωστε. Το ύψος του κονδυλιού εγκατάστασής της αντε να αγγίζει το κόστος ας πούμε 15-20 νέων οχημάτων (μερικά εκατομμύρια) ενώ παραπάνω αναφέρεις απόσυρση 200+ οχημάτων εκ των οποίων ένα μεγάλο ποσοστό είναι σε κίνηση σε αναντιστοιχία με τα άλλα του στόλου που κυκλοφορούν σε μικρότερα ποσοστά λόγω του θέματος των ανταλλακτικών.

Ας είμαστε λίγο επιφυλακτικοί και να φιλτράρουμε όσα ακούμε και μαθαίνουμε. Ίσως ακόμα δεν ξέρουν με την κατάσταση ούτε στην διοίκηση αν θα αποσύρουν ή όχι λεωφορεία, πόσο μάλλον αυτοί που είναι απλά εργαζόμενοι...


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - mercedes elbo - 17-12-2015

(15-12-2015, 04:53 PM)ΧΡΗΣΤΟΣ Wrote: Χθες μιλούσα με οδηγό λεωφορείου, ο οποίος μου είπε οτι το αργότερο μεχρι τέλος Μαρτίου επίκειται απόσυρση. Ξέρουμε με ποιά λεωφορεία πρόκειται να αντικατασταθούν ;

Αμφιβάλλω σε μεγάλο βαθμό αν ισχύει αυτή η πληροφορία, τουλάχιστον για το σύνολο των Ν1 δεδομένου ότι έχει εγκατασταθεί τηλεματική στην πλειοψηφία των Ν1 Ελληνικού και Βοτανικού. Μόνο στα Ν1 του Μπραχαμίου δεν έχω δει να έχει εγκατασταθεί σε κάποιο όχημα, προς το παρόν.

Υ.Γ. Από ποιο Α/Σ ήταν ο οδηγός που σου το είπε αυτό;

(16-12-2015, 03:27 PM)Paul Wrote: Μιλάμε για ολική απόσυρση ή απο τις διακεντρικές (140,235,732 κ γενικά όπου εμφανίζονται) λόγω πράσινου δακτυλίου ??? Τα Ν1 έχουν ακόμα να δώσουν σε τοπικές γραμμές μιας και μπορούμε να πούμε ότι ένα 40% τους είναι σε ΠΟΛΥ καλύτερη κατάσταση απο τα νεώτερα ΕΛΒΟ και πολλές γκαζιέρες

Δυστυχώς τα βλέπω ακόμα και σε καθεστώς μερικής απόσυρσης τα μισά να γίνονται δότες οργάνων....

Τα Ν1 λόγω πράσινου δακτυλίου πρέπει να αποσυρθούν στις 31/12/2016 με εξαίρεση τα 4 ΥΕΗ (#443, #444, #456, #974) τα οποία πρέπει να αποσυρθούν στις 31/12/2015. Τώρα αν τα 4 τελευταία τα αποσύρουν όντως τις επόμενες μέρες δεν το γνωρίζω. Βέβαια υπάρχει και η λύση να τα στείλουν Ελληνικό.

Όσο για τις γραμμές που μπορούν να κυκλοφορήσουν εκτός πράσινου δακτυλίου είναι ελάχιστες. Καταρχάς, μπορούν να φιλοξενηθούν μόνο σε Ελληνικο, Ανθούσα και ´Ανω Λιόσια καθώς τα υπόλοιπα αμαξοστάσια είναι μέσα στα όρια του πράσινου δακτυλίου. Τα 2 τελευταία (Ανθούσα, Λιόσια) έχουν μόνο γκαζιέρες και δεν χωράνε επιπλέον οχήματα. Έτσι μας μένει μόνο το Ελληνικό όπου μπορούν να δρομολογούνται μόνο στο 120 (3 οχήματα), στο 154 (4 οχήματα), στα Τοπικά Γλυφάδας (16 οχήματα) και άντε και στο Καρτ. 2 του Χ97 το οποίο όμως συνήθως βγαίνει με GN. Συνεπώς, μόλις 24 Ν1 μπορούν να βγουν ουσιασικά.

(16-12-2015, 08:10 PM)Paul Wrote: H τηλεματική δεν είναι μέτρο σύγκρισης άλλωστε. Το ύψος του κονδυλιού εγκατάστασής της αντε να αγγίζει το κόστος ας πούμε 15-20 νέων οχημάτων (μερικά εκατομμύρια) ενώ παραπάνω αναφέρεις απόσυρση 200+ οχημάτων εκ των οποίων ένα μεγάλο ποσοστό είναι σε κίνηση σε αναντιστοιχία με τα άλλα του στόλου που κυκλοφορούν σε μικρότερα ποσοστά λόγω του θέματος των ανταλλακτικών.

Ας είμαστε λίγο επιφυλακτικοί και να φιλτράρουμε όσα ακούμε και μαθαίνουμε. Ίσως ακόμα δεν ξέρουν με την κατάσταση ούτε στην διοίκηση αν θα αποσύρουν ή όχι λεωφορεία, πόσο μάλλον αυτοί που είναι απλά εργαζόμενοι...

Δεν θα το έλεγα ότι τα Ν1 αναλογικά με τους άλλους τύπους είναι περισσότερα σε κίνηση. Για παράδειγμα, στο Ελληνικό είναι πάντα γύρω στα 30 Ν1 μέσα με βλάβες επί συνόλου 111 οχημάτων που έχουν πινακίδες.


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - ΧΡΗΣΤΟΣ - 17-12-2015

Δεν ξέρω σε ποιό αμαξοστάσιο ανήκε το λεωφορείο, την γραμμή 218 Πειραιά - Υμητός έκανε και μάλιστα μου είπε χαρακτηριστικά οτι τα λεωφορεία αυτά ασφαλίζονται ανα μήνα.


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - nikos1991 - 23-12-2015

(17-12-2015, 01:20 PM)ΧΡΗΣΤΟΣ Wrote: Δεν ξέρω σε ποιό αμαξοστάσιο ανήκε το λεωφορείο, την γραμμή 218 Πειραιά - Υμητός έκανε και μάλιστα μου είπε χαρακτηριστικά οτι τα λεωφορεία αυτά ασφαλίζονται ανα μήνα.

Όλα τα λεωφορεία της Ο.ΣΥ ασφαλίζονται ανά μήνα.

(17-12-2015, 01:42 AM)mercedes elbo Wrote: Τα Ν1 λόγω πράσινου δακτυλίου πρέπει να αποσυρθούν στις 31/12/2016 με εξαίρεση τα 4 ΥΕΗ (#443, #444, #456, #974) τα οποία πρέπει να αποσυρθούν στις 31/12/2015. Τώρα αν τα 4 τελευταία τα αποσύρουν όντως τις επόμενες μέρες δεν το γνωρίζω. Βέβαια υπάρχει και η λύση να τα στείλουν Ελληνικό.

Όσο για τις γραμμές που μπορούν να κυκλοφορήσουν εκτός πράσινου δακτυλίου είναι ελάχιστες. Καταρχάς, μπορούν να φιλοξενηθούν μόνο σε Ελληνικο, Ανθούσα και ´Ανω Λιόσια καθώς τα υπόλοιπα αμαξοστάσια είναι μέσα στα όρια του πράσινου δακτυλίου. Τα 2 τελευταία (Ανθούσα, Λιόσια) έχουν μόνο γκαζιέρες και δεν χωράνε επιπλέον οχήματα. Έτσι μας μένει μόνο το Ελληνικό όπου μπορούν να δρομολογούνται μόνο στο 120 (3 οχήματα), στο 154 (4 οχήματα), στα Τοπικά Γλυφάδας (16 οχήματα) και άντε και στο Καρτ. 2 του Χ97 το οποίο όμως συνήθως βγαίνει με GN. Συνεπώς, μόλις 24 Ν1 μπορούν να βγουν ουσιασικά.

Nα προσθέσω επίσης πως η μεταφορά Ν1 σε Ανθούσα και Λιόσια είναι σχεδόν αδύνατη, καθώς η μεν Ανθούσα δεν έχει καμία υποδομή τροφοδοσίας πετρελαίου (την ξήλωσαν όταν ήρθαν οι γκαζιέρες 2ης γενιάς για να αυξηθεί η χωρητικότητα οχημάτων), ενώ θα πρέπει να μεταφερθούν οχήματα σε Μπραχάμι - Ελληνικό, ώστε να βγαίνουν τα δρομολόγια. Η μοναδική λύση θα ήταν να αποκτήσει υποδομές φυσικού αερίου ο Πειραιάς, να μεταφερθούν εκεί γκαζιέρες από τα 2 Α/Σ Φυσικού Αερίου και αυτός με τη σειρά του να δώσει σχεδόν όλο το στόλο Iris Diesel σε Ελληνικό και Μπραχάμι.
Άρα έχουμε:
1) κατασκευή δεξαμενής πετρελαίου, αντλιών και λοιπού εξοπλισμού στην Ανθούσα (τα Λιόσια νομίζω έχουν)
2) μεταφορά οχημάτων και τεχνογνωσίας
3) κατασκευή υποδομών Φυσικού Αερίου στον Πειραιά
4) εκπαίδευση οδηγών και τεχνικού προσωπικού σε άλλο τύπο οχημάτος
Αυτό κρίνεται ΑΔΥΝΑΤΟ από τον γραφών ακόμα και αν ξεκινήσει σήμερα.


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - mercedes elbo - 23-12-2015

(23-12-2015, 03:48 AM)nikos1991 Wrote: Όλα τα λεωφορεία της Ο.ΣΥ ασφαλίζονται ανά μήνα.

Πλεόν, από ότι φαίνεται υπάρχουν οχήματα που ασφαλίζονται και για 15 μέρες.

http://etheldrivers.blogspot.com/2015/12/15.html

(23-12-2015, 03:48 AM)nikos1991 Wrote: Nα προσθέσω επίσης πως η μεταφορά Ν1 σε Ανθούσα και Λιόσια είναι σχεδόν αδύνατη, καθώς η μεν Ανθούσα δεν έχει καμία υποδομή τροφοδοσίας πετρελαίου (την ξήλωσαν όταν ήρθαν οι γκαζιέρες 2ης γενιάς για να αυξηθεί η χωρητικότητα οχημάτων), ενώ θα πρέπει να μεταφερθούν οχήματα σε Μπραχάμι - Ελληνικό, ώστε να βγαίνουν τα δρομολόγια. Η μοναδική λύση θα ήταν να αποκτήσει υποδομές φυσικού αερίου ο Πειραιάς, να μεταφερθούν εκεί γκαζιέρες από τα 2 Α/Σ Φυσικού Αερίου και αυτός με τη σειρά του να δώσει σχεδόν όλο το στόλο Iris Diesel σε Ελληνικό και Μπραχάμι.
Άρα έχουμε:
1) κατασκευή δεξαμενής πετρελαίου, αντλιών και λοιπού εξοπλισμού στην Ανθούσα (τα Λιόσια νομίζω έχουν)
2) μεταφορά οχημάτων και τεχνογνωσίας
3) κατασκευή υποδομών Φυσικού Αερίου στον Πειραιά
4) εκπαίδευση οδηγών και τεχνικού προσωπικού σε άλλο τύπο οχημάτος
Αυτό κρίνεται ΑΔΥΝΑΤΟ από τον γραφών ακόμα και αν ξεκινήσει σήμερα.

Στην Ανθούσα σύμφωνα με αυτό το αρχείο έχει δύο δεξαμενές για πετρέλαιο. Για τα Λιόσια δεν γνωρίζω τι υπάρχει. Βέβαια, για να μεταφερθούν οχήματα σε αυτά τα Α/Σ δεν αρκεί να μπορούν να τροφοδοτούνται με πετρέλαιο αλλά χρειάζονται και τεχνική υποστήριξη. Επίσης, για να αποκτήσει ο Πειραιάς εγκαταστάσεις φυσικού αερίου χρειάζονται χρήματα και χρόνος τα οποία δεν υπάρχουν. Ακόμα όμως και αν υπήρχαν χρήματα δεν έχει νόημα να φτιάξεις νέες εγκαταστάσεις φυσικού αερίου και να υπόχρησιμοποιείς τις παλιές σε Ανθούσα/Λιόσια.

Τώρα το ερώτημα είναι τι μπορεί να γίνει;

Η λύση πιστεύω μπορεί να έρθει με μετακίνηση των Irisbus Diesel. Αυτή τη στιγμή θεωρητικά έχουμε 281 Iris στον Πειραιά εκ των οποιών χρησιμοποιούνται λιγότερα από 150 στην αιχμή. Δεν γνωρίζω πόσα περίπου είναι συνήθως εκτός κυκλοφορίας με βλάβες αλλά θεωρώ ότι υπάρχει ένας αριθμός της τάξης των 70-80 που μπρούν να μεταφερθούν. Αυτά θα μπορούσαν να πάνε είτε απευθείας Ελληνικό-Μπραχάμι είτε στην Ράλλη (ή/και στον Βοτανικό) εκτοπίζοντας από εκεί Ν2 τα οποία θα πάνε Ελληνικό-Μπραχάμι λόγω της μηχανικής ομοιογένειας με Ν1/GN ενώ τα Iris θα είναι αρκετά κοντά στο Α/Σ Πειραιά ώστε να πηγαίνουν εκεί για σοβαρές βλάβες. Ταυτόχρονα όμως πρέπει να γίνει μια ανακατανομή των τύπων οχημάτων στις γραμμές Ελληνικού-Αγίου Δημητρίου. Λχ. τα 131, 201 να βγούν με Solaris, τα 164, 237, Β2 με GN και ίσως καποιες γραμμές χρειαστεί να μεταφερθούν σε άλλο Α/Σ π.χ. 235 στην Ανθούσα. Σε όλο αυτό ίσως βοηθούσε και το κλείσιμο του Α/Σ Αγίου Δημητρίου και η μεταφορά των γραμμών του στο Ελληνικό προκειμένου να μπορεί να επιτευχθεί στην πράξη καλύτερη κατανομή των οχημάτων στις γραμμές αλλά και για λόγους μείωσης κόστους.

Ουσιαστικά αυτό το πρόβλημα θα έρθει σε ένα χρόνο από τώρα. Μέχρι τότε θεωρώ ότι με τον έναν (αραιώσεις δρομολογίων) ή με τον άλλο τρόπο (ολοκλήρωση αναδιάρθρωσης του δικτύου) θα έχουν μειωθεί σε σημαντικό βαθμό τα απαιτούμενα για δρομολόγηση οχήματα και πιθανόν να μην υπάρξει πρόβλημα με την απόσυρση των περισσότερων, αν όχι όλων, των Ν1 η οποία όμως δεν είναι βέβαιο ότι θα πραγματοποιηθεί.


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - nikos1991 - 24-12-2015

(23-12-2015, 09:25 PM)mercedes elbo Wrote: Πλεόν, από ότι φαίνεται υπάρχουν οχήματα που ασφαλίζονται και για 15 μέρες.

http://etheldrivers.blogspot.com/2015/12/15.html

Πάνω που το έγραψα χθες το βράδυ, βλέπω σήμερα το πρωί την κατάντια με την ασφάλιση για 15 μέρες...


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - panos81 - 30-06-2016

Ένα από τα ΜΒ Ο405Ν1 μετατράπηκε σε κινητό χώρο φροντίδας αστέγων.

Δείτε εδώ: http://etheldrivers.blogspot.com/2016/06/blog-post_620.html

Πιστεύω ότι θα ήταν όμως καλύτερα αν επέλεγαν ένα από τα εκατοντάδες αποσυρμένα λεωφορεία της ίδιας εποχής (Βεργίνες, Neoplan, Van Hool, Den Oudsten/DAF) που είναι εκτός κυκλοφορίας και μένουν αναξιοποίητα, παρά ένα λεωφορείο από τον κυκλοφορούντα στόλο.


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - Paul - 30-06-2016

Ας δούμε και το βίντεο της ΜΚΟ Πραξις

http://www.youtube.com/watch?v=IwmiNrnIVwI

Ίσως επιλέχθηκε ακριβώς για να αποφευχθεί η ανάγκη περαιτέρω συντήρησης. Πάντως στα λευκα το Ν1 δείχνει πανέμορφο και διαχρονικό ενώ το αποτελέσμα είναι αρκετά καλό. Θα ήθελα να δω περισσότερα απο το project όπως πχ που έχει τοποθετηθεί παροχή νερού και αν θα συνδέεεται εξωτερικά σε κάθε σημείο που θα εξυπηρετεί ή είναι τελείως αυτόνομο


RE: Mercedes Benz O405N (1993-1994) - tomasxouliaras - 12-02-2019

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα #131, #133, #135 και #137 του αμαξοστασίου της Ανθούσας για την κάλυψη 2 τροφοδοτικών γραμμών για τον προαστιακό της Πάτρας.