[Enet] Η MIG βάζει λουκέτο στην τεχνική βάση της Olympic Air - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121) +--- Thread: [Enet] Η MIG βάζει λουκέτο στην τεχνική βάση της Olympic Air (/showthread.php?tid=9945) |
[Enet] Η MIG βάζει λουκέτο στην τεχνική βάση της Olympic Air - AlexNik - 02-04-2013 Μπορεί να κλείνει, αλλά διεκδικεί 43,5 εκατ. Ο λόγος για την τεχνική βάση της Olympic Air, την Olympic Engineering, η οποία ζητεί αποζημίωση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από το «Ελ. Βενιζέλος», καταγγέλλοντας τη σύμβαση παραχώρησης της τεχνικής βάσης του αεροδρομίου. Συνεχίζει να είναι ζημιογόνα η Olympic Air Η MIG συνεχίζει να αποεπενδύει από το αεροπορικό έργο, έπειτα από την απόφασή της να αναστείλει τη λειτουργία της Olympic Engineering την 1η Μαΐου. Ετσι, ενώ στα τέλη του 2009 ο όμιλος της Olympic διέθετε τρεις εταιρείες (Air - πτητικό έργο, Handling - επίγεια εξυπηρέτηση, Engineering - τεχνική βάση), είναι πιθανό να μείνει μόνο με την Olympic Handling, στην περίπτωση που η Ε.Ε. εγκρίνει την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines. Η Olympic Engineering, η οποία το 2012 σημείωσε ζημιές 8,6 εκατ. ευρώ, προχώρησε στην καταγγελία της σύμβασης παραχώρησης της τεχνικής βάσης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», αιτώντας αποζημίωση ύψους 43,5 εκατ. από την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου (εάν δεν βρεθεί λύση, ενδέχεται να ακολουθηθεί η δικαστική οδός). Η αναστολή της λειτουργίας της Olympic Engineering και η μη χρησιμοποίηση της μεγάλης τεχνικής βάσης του αεροδρομίου ήταν κάτι που δεν εξέπληξε την αεροπορική κοινότητα. «Η υψηλή τιμή του ενοικίου, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Olympic Air διαθέτει ελάχιστα μεγάλα αεροσκάφη Airbus, υποδήλωναν τη μη αναγκαιότητα της χρήσης του μεγάλου υποστέγου», σημειώνουν αεροπορικοί αναλυτές. Αλλωστε, μεγάλο έργο της Olympic Engineering, πέρα από την τεχνική συντήρηση των αεροσκαφών της Olympic Air, αποτελούσαν και τα αεροσκάφη της κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας (Airbus 340, Boeing 747), τα οποία όμως (σχεδόν στο σύνολό τους) έχουν ήδη πουληθεί. Πλέον, η τεχνική συντήρηση των αεροσκαφών της Olympic Air γίνεται σε μικρότερο υπόστεγο, ενώ το προσωπικό που απασχολούσε η Engineering απορροφήθηκε από την Olympic Air. Ζημιές και το 2012 Αξίζει να σημειωθεί ότι και το 2012 οι τρεις εταιρείες της Olympic έκλεισαν με ζημιές. Η Olympic Handling είχε λειτουργικές ζημιές 9,7 εκατ. ευρώ, η Olympic Engineering 8,67 εκατ. ευρώ και η Olympic Air 8,62 εκατ. ευρώ. Η Olympic Air βρίσκεται σε αναμονή της απόφασης της Ε.Ε. για την εξαγορά της από την Aegean Airlines. Το τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται σε 72 εκατ. ευρώ σε μετρητά, εκ των οποίων έχει ήδη εισπραχθεί το ποσό των 20 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο τίμημα θα καταβληθεί σε 5 ισόποσες ετήσιες δόσεις, η μεν πρώτη κατά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, οι δε υπόλοιπες 4 δόσεις στις ετήσιες επετείους από την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης των αρμόδιων Επιτροπών Ανταγωνισμού όχι μόνο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά και των Επιτροπών Ανταγωνισμού της Αλβανίας, της Τουρκίας και του Ισραήλ, καθώς και των τυχόν λοιπών αρμόδιων εποπτικών αρχών, δηλαδή του υπουργείου Υποδομών και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που θα προσδιορίσουν το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της. Σε περίπτωση μη πληρώσεως οποιασδήποτε εκ των ανωτέρω αιρέσεων, η δόση των 20 εκατ. θα αποτελέσει το συνολικό τίμημα της πώλησης και μεταβίβασης μέρους των πωλούμενων μετοχών, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 19,9% του μετοχικού κεφαλαίου της Olympic Air. ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΟΣ |