Παναγία Αγιάσου (IMO: 7351848) - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Θαλάσσιες συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=138) +--- Forum: Ελληνικές Εταιρίες και Στόλος (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=67) +---- Forum: SAOS Ferries (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=155) +---- Thread: Παναγία Αγιάσου (IMO: 7351848) (/showthread.php?tid=9902) |
Παναγία Αγιάσου (IMO: 7351848) - Paul - 22-03-2013 Έτος κατασκευής: 1973 Χώρα ναυπήγησης: Ιαπωνία Διαστάσεις (μ/π/υ): 135,01 x 22.05 x 5.20 μ. Κινητήρες: 2 Pielstick 16PC2-V400 Ισχύς: 11768 kW Υπηρεσιακή Ταχύτητα: 21.8 κόμβοι Χωρητικότητα επιβατών: 770 Καμπίνες (κλίνες): 440 Χωρητικότητα οχημάτων: 261 GT/ DWT. : 6591/ 2134 IMO: 7351848 Προηγούμενες ονομασίες: HAKATA (1973-1975) HANKYU No17 (1975-1984) FERRY KAMPU (1984-1998) FERRY PUKWAN (1998-2002) EUNHA (2002-2005) EUN (2005-2006)
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1973 με όνομα "Ηakata", για λογαριασμό της Nishi Nihon Ferry. Εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή "Kobe - Kanda" και το 1975, μετά την διάλυση της αρχικής του εταιρείας και την πώληση στην Hankyu Ferry, έλαβε το όνομα "Hankyu No17". Το 1984 πωλείται στην Kampu Ferry και μετονομάζεται σε "Ferry Kampu" και δρομολογείται στην γραμμή "Ιαπωνία (Shimonoseki) - Νότια Κορέα (Ρusan)". Το 1998 πωλείται στη Rainbow line, στον Παναμά και παίρνει το όνομα "Ferry Pukwan". Το 2002, μετονομάζεται σε "Eunha" μετά την πώλησή του Pukwan Ferry.
Τον Αύγουστο του 2005 πωλείται στη SAOS FERRIES και μετονομάζεται σε "Eun" και το παραλαμβάνει φέρνοντας το στο Πέραμα. Μετά απο μια σύντομη μετασκευή στην πρύμνη και κάποιες μικροαλλαγές το πλοίο το 2006 μετονομάζεται σε "Παναγία Αγιάσου", ένα όνομα που λίγο έγινε γνωστό σε επιβάτες παρά περισσότερο σε ναυτικούς λόγω της μεγάλης παραμονής του σε λιμάνια και ντόκους. Τον Μάιο του 2008 δρομολογείται στην γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους σταματάει και κατάσχεται στο λιμάνι του Πειραιά λόγω χρεών προς τον ΟΛΠ, το ΝΑΤ κλπ. Απο τότε το πλοίο μένει στην Πύλη Ε1 του λιμανιού μέχρι και τις 18/3/2013 δηλαδή 5 χρόνια περίπου. [Σαν EUN στο Πέραμα και κατά την μετασκευή του στην σημερινή του μορφή. Φωτογραφίες: Γ. Κουτσούκης] Έτσι στις 18/3/2013, Καθαρά Δευτέρα, εμφανίζονται στο λιμάνι δυο ρυμουλκά και με μια οργανωμένη επιχείρηση κόβονται οι κάβοι, μαζεύονται οι άγκυρες και το πλοίο μέσα σε 2 ώρες περνάει για τελευταία φορά τα φανάρια του λιμανιού. Λίγο πιο έξω συναντά το "Μακεδονία" που ήταν υπο μετασκευή πάλι για την Saos Ferries που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, ρυμουλκούμενο και αυτό. Προορισμός των ρυμουλκών στο ais η Αλεξανδρούπολη αλλά το πιο πιθανό είναι ότι κατευθύνονται προς την Aliaga της Τουρκίας. Σήμερα το πλοίο βρισκόταν στα ανοιχτά της Μυτιλήνης με σβησμένα τα σινιάλα της Saos και όνομα "Ναγια" που επιβεβαιώνει ότι το πλοίο κάνει το τελευταίο του ταξίδι. Καλό ταξίδι λοιπόν!
[Σήμερα το απόγευμα, ανοιχτά της Μυτιλήνης. Φωτογραφία: Γ. Κεφαλάς] |