Forum
[Το Βήμα] Aegean Airlines και «Ελ. Βενιζέλος» συμμαχούν - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121)
+--- Thread: [Το Βήμα] Aegean Airlines και «Ελ. Βενιζέλος» συμμαχούν (/showthread.php?tid=9862)



[Το Βήμα] Aegean Airlines και «Ελ. Βενιζέλος» συμμαχούν - Konstantinos - 14-03-2013

Το αεροδρόμιο μειώνει τα τέλη, η αεροπορική εταιρεία βάζει νέες πτήσεις

Χεκίμογλου Αχιλλέας

Την πρώτη οργανωμένη απόπειρα συνδυασμού επιχειρηματικών δυνάμεων για την αναστροφή της κακής πορείας της αεροπορικής και της τουριστικής αγοράς των Αθηνών ανακοίνωσαν την Πέμπτη οι διοικήσεις της Aegean Airlines και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).

Το «Ελ. Βενιζέλος» αναλαμβάνει το ρίσκο ευνοϊκότερων χρεώσεων μέσα από στοχευμένα κίνητρα, που ευνοούν τους «καλούς πελάτες» του αεροδρομίου, ενώ η Aegean ξεκινά ένα αυξημένο πτητικό πρόγραμμα προς οκτώ νέους προορισμούς στην Ευρώπη «ποντάροντας» στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με τις Αερογραμμές, οι οποίες θα ανοίξουν οκτώ νέους προορισμούς από την Αθήνα, «πρόκειται για μια στρατηγική απόφαση της εταιρείας να ανταποκριθεί στα κίνητρα που προσφέρει ο ΔΑΑ και να συνεχίσει να επενδύει στη χώρα, σε μια περίοδο που η ανάπτυξη είναι το ζητούμενο τόσο για τον τουρισμό όσο και την οικονομία γενικότερα».

«Μοιραζόμαστε το ρίσκο»

«Οι αεροπορικές εταιρείες επιχειρούν σήμερα σε ένα περιβάλλον αβέβαιο και ευμετάβλητο. Επιδίωξή μας είναι να μοιραστούμε μαζί τους το επιχειρηματικό ρίσκο και να τις στηρίξουμε έμπρακτα. Στο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα στοχευμένων κινήτρων που παρέχουμε αντιστοιχεί σε εκπτώσεις από 20% έως 30% επί των χρεώσεων του αεροδρομίου» τόνισε ο γενικός διευθυντής του αεροδρομίου κ. Γιάννης Παράσχης.

«Όπως για κάθε μητροπολιτικό αεροδρόμιο, έτσι και για τον ΔΑΑ, είναι σημαντικό να υπάρχει εγχώριος αερομεταφορέας, βιώσιμος, ο οποίος θα αναπτύσσεται από την Αθήνα. Μόνο με συνεργασία και κοινές δράσεις μπορούμε να προσδοκούμε και να διαμορφώσουμε ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο λειτουργίας, τόσο για τον κλάδο των αερομεταφορών όσο και για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας» σχολίασε.

«Παρά την κρίση και τα ζημιογόνα αποτελέσματα των τελευταίων ετών, καλούμαστε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού. Μόνο με εξωστρέφεια και οικονομίες κλίμακας μπορούμε να διεκδικήσουμε την έξοδο από την κρίση» τόνισε ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης.

«Στην Aegean προσβλέπουμε στις συνέργειες που θα προκύψουν από την εξαγορά της Olympic Air, όταν εγκριθεί από την επιτροπή ανταγωνισμού και βέβαια αξιοποιούμε τα κίνητρα της βελτιωμένης πολιτικής του αεροδρομίου. Έτσι προχωράμε σε σημαντική διεύρυνση των δρομολογίων μας από τον ΔΑΑ, αξιοποιώντας τη χωρητικότητα που κατά ανάγκη μειώνουμε στο εσωτερικό λόγω της κάμψης της ζήτησης. Είναι άλλωστε η μόνη στρατηγική για να δώσουμε πνοή στην εταιρεία μας άλλα και στην οικονομία της Αθήνας» τόνισε.

Τα νέα κίνητρα του Διεθνούς Αερολιμένα

Τα κίνητρα του αεροδρομίου αφορούν τη διατήρηση πτήσεων, τη μετεπιβίβαση ταξιδιωτών, την πληρότητα, τις ειδικές αγορές και στοχεύουν στη διατήρηση των συχνοτήτων και στη στήριξη της αεροπορικής αγοράς. Ειδικότερα, αυτά είναι:

- το κίνητρο διατήρησης πτήσεων προσφέρει 10% έκπτωση επί των τελών προσγείωσης και στάθμευσης για κάθε δρομολόγιο

- το κίνητρο μετεπιβιβαζόμενων επιβατών, το οποίο προσφέρει κλιμακωτά ένα σταθερό πόσο για κάθε μετεπιβιβαζόμενο επιβάτη κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου (από 5 έως 15 ευρώ ανά επιβάτη)

- το κίνητρο πληρότητας δρομολογίων, που επιβραβεύει με 10 ευρώ για κάθε επιπλέον αναχωρούντα επιβάτη, για πληρότητες άνω του 80%

- το κίνητρο Ανάπτυξης Ειδικών Αγορών που παρέχει ένα σταθερό ποσό ανά αναχωρούντα επιβάτη, το οποίο κυμαίνεται από 5 έως 10 ευρώ ανάλογα με την απόσταση των δρομολογίων για τις νέες αγορές.

Τα νέα δρομολόγια της Aegean από Αθήνα

Η εταιρεία ξεκινά οκτώ νέα δρομολόγια εξωτερικού από την Αθήνα, με τακτικές πτήσεις προς Γενεύη, Μάντσεστερ, Λυών, Κίεβο, Μπακού, Βερολίνο, Βαρσοβία και Αγία Πετρούπολη, φτάνοντας έτσι τους 40 προορισμούς από την πρωτεύουσα, εκ των οποίων οι 28 εξωτερικού. Εν συνόλω, από τα 180 δρομολόγια της Aegean από την Ελλάδα και την Κύπρο, τα 159 είναι εξωτερικού.

Ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η Aegean έχει διανύσει τέσσερα χρόνια κρίσης, κάνοντας τρεις ζημιογόνες χρήσεις, καθώς το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 20%, η κίνηση εσωτερικού μειώθηκε κατά 30%, το τζίρος των εγχώριων δρομολογίων κατά 50%, ενώ αυξήθηκε και η εποχικότητα.
Όπως τόνισε, την τριετία 2010-2012 η εταιρεία έκανε ζημιές άνω των 60 εκατ. ευρώ, όμως σημείωσε ότι έγιναν σημαντικές προσπάθειες για το συμμάζεμα της κατάστασης. Ο κ. Βασιλάκης υπογράμμισε ότι η κρίση στην Ελλάδα συνεχίζεται και ότι παράλληλα η εταιρεία καλείται να επιβιώσει μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον της διεθνούς αγοράς, όπως για παράδειγμα η Turkish Airlines.

«Χρειαζόμαστε ένα υγιές αεροδρόμιο και κάποια ή κάποιες υγιείς εταιρείες. Ο κίνδυνος βιωσιμότητας υπάρχει» τόνισε και εξήγησε ότι η Aegean επέλεξε την εξωστρέφεια, στηρίζοντας τον τουρισμό και αναζητώντας προοπτική στις διεθνείς αγορές.

Σε τρεις μήνες «κληρώνει» για την εξαγορά της Olympic Air

Μάλιστα, επανέλαβε την ελπίδα του για έγκριση της συμφωνίας εξαγοράς της Olympic Air από τις κοινοτικές αρχές, ούτως ώστε να παραχθούν συνέργειες και οικονομίες κλίμακος. Όπως είπε, η εξέλιξη της υπόθεσης θα κριθεί στο επόμενο τρίμηνο. «Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια εταιρεία που να μπορεί να ανταγωνιστεί στο εξωτερικό, σε μία αγορά 4 δισ. ευρώ» σχολίασε.

Ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι ο μέσος ναύλος εσωτερικού έχει μειωθεί κατά 30% τα τελευταία χρόνια παρά την άνοδο της τιμής των καυσίμων, υπογράμμισε ότι η Aegean δεν έχει αποχωρήσει από την αγορά και μάλιστα επενδύει τη χωρητικότητά της στο εξωτερικό, προσπαθώντας παράλληλα να επιβιώσει με χαμηλότερες τιμές στο εσωτερικό.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean τόνισε ότι η αύξηση των επιβατών εξωτερικού έφτασε το 62% τα τελευταία χρόνια, ενώ σημείωσε ότι από τις προκρατήσεις φαίνεται ότι εφέτος θα έχουμε καλύτερο τουριστικό ρεύμα. Μάλιστα, αναφέρθηκε στις μεγάλες προοπτικές που έχει το τουριστικό ρεύμα από τη Ρωσία.

Έρχεται σταθεροποίηση στον τουρισμό

Επίσης, μιλώντας για το αεροδρόμιο, σημείωσε ότι η διοίκησή του «έχει σχεδόν εξαντλήσει αυτά που μπορούν να γίνουν στο πλαίσιο της υπάρχουσα σύμβασης με το δημόσιο», ενώ υπογράμμισε ότι το «Ελ. Βενιζέλος» ανταποκρίθηκε στις ανάγκες της συγκυρίας.

«Έχουμε προσδοκίες ότι αυτή η χρονιά θα είναι καλύτερη από την περυσινή. Ήδη τα πράγματα είχαν μία σταθεροποιητική πορεία, ειδικά στο εξωτερικό, εάν λάβει κανείς υπόψη ότι είχαμε σημαντικές μειώσεις δρομολογίων» τόνισε ο κ. Παράσχης.

«Ελπίζουμε ότι βελτιωμένη και πιο δυνατή εικόνα της Αθήνας στο εξωτερικό θα βοηθήσει να έχουμε και καλύτερη εικόνα στην καλοκαιρινή περίοδο» σημείωσε ο γενικός διευθυντής του αερολιμένα, ο οποίος εξήγησε τις πολιτικές δυσκολίες του 2012, που είχαν αρνητικό αποτύπωμα στην περασμένη θερινή σεζόν. «Ελπίζουμε ότι δεν θα έχουμε τέτοια φαινόμενα φέτος» τόνισε.

Επίσης, ο κ. Παράσχης δικαιολόγησε τη μείωση της κίνησης στο αεροδρόμιο, σημειώνοντας ότι το 50% των χρηστών τους είναι οι κάτοικοι της Αθήνας, η οποία επηρεάζεται από την καταναλωτική αδυναμία των Ελλήνων, ενώ το υπόλοιπο 50% που έρχεται από το εξωτερικό διαμοιράζεται μεταξύ business και τουρισμού.

«Το γενικότερο κλίμα του τουρισμού και των θετικών προοπτικών για τη χώρα επηρεάζεται σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό για τους ξένους εισερχόμενους τουρίστες, που είναι 40%. Τα υπόλοιπα δεν έχουν την ίδια θετική επίδραση» τόνισε.

«Παραμένουμε ανεξάρτητη επιχειρηματική οντότητα»

Σε σχέση με την επικείμενη πώληση μεριδίων τόσο του Δημοσίου όσο και της Hochtief στον διεθνή αερολιμένα, ο κ. Παράσχης τόνισε ότι και τα δύο μέρη έχουν την πρόθεση να πωλήσουν. «Το καλό είναι ότι θέλουν να πωλήσουν με κέρδος. Θεωρούν ότι μπορούν να κεφαλαιοποιήσουν την καλή πορεία. Οι εξελίξεις είναι μακροχρόνιες και πρέπει να δούμε πότε θα ευοδωθούν» τόνισε. «Η εταιρεία είναι μία ανεξάρτητη επιχειρηματική οντότητα, η οποία προχωράει ανεξάρτητα από το πώς λέγεται ο μέτοχος» πρόσθεσε ο κ. Παράσχης.

«Μακροσκοπικά, οι προθέσεις των μετόχων επηρεάζουν. Το σημαντικό είναι ότι υπάρχει ένα καλό αεροδρόμιο, μία σημαντική τεχνογνωσία και η στρατηγική, η οποία συνεχίζει σε έναν σταθερό δρόμο, που έχει χαραχθεί εδώ και κάποια χρόνια» συμπλήρωσε.

Ο κ. Βασιλάκης διευκρίνισε ότι «η πλειοψηφία του αεροδρομίου πάντα ήταν στο Δημόσιο» και εξήγησε ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν ενδιαφέρονται τόσο για την ιδιοκτησία του αεροδρομίου όσο για το να υπάρχει μία καλή διοικητική ομάδα που να το λειτουργεί σωστά.

To «Ελ. Βενιζέλος» περιμένει τα περιφερειακά αεροδρόμια

«Αυτό που έχει σημασία είναι ποια είναι η πολιτική της χώρας που εφαρμόζεται στα αεροδρόμια» είπε και δήλωσε την αρχική του ικανοποίηση για τις πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης και του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση των περιφερειακών αερολιμένων.

Ερωτηθείς για το εάν το «Ελ. Βενιζέλος» θα εμπλακεί στον διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο κ. Παράσχης απάντησε ότι το ζήτημα θα εξεταστεί όταν θα υπάρξουν «συγκεκριμένες προδιαγραφές από το ελληνικό Δημόσιο».

Επίσης, ο κ. Παράσχης, αναφερόμενος σε εταιρείες που πετούσαν σε μακρινούς προορισμούς και έφυγαν από το «Ελ. Βενιζέλος», σημείωσε ότι ο ΔΑΑ επιχείρησε να τις κρατήσει με μηδενικές χρεώσεις, όμως αυτές δεν επιθυμούσαν να παραμείνουν στην Αθήνα. «Το αεροδρόμιο της Αθήνα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό για τα μεγάλα αεροσκάφη» σημείωσε.