[Ελευθεροτυπία] Το 2015 έτοιμο το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124) +--- Thread: [Ελευθεροτυπία] Το 2015 έτοιμο το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ (/showthread.php?tid=9804) |
[Ελευθεροτυπία] Το 2015 έτοιμο το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ - meganium - 04-03-2013 Θετικές συνέπειες έχει για τον όμιλο του ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ολοκλήρωση της σύνδεσης του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο. Έως τα τέλη του 2015 αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ (όχι των ιδιωτών) στο Θριάσιο Πεδίο, ενώ σταδιακά θα αυξάνεται και ο κύκλος εργασιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ελέω της ανόδου της εμπορευματικής κίνησης. Συγκεκριμένα, έως τα τέλη του 2015 θα έχει κατασκευαστεί στο σύνολό του το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο (συνολικού προϋπολογισμού 257 εκατ. ευρώ), το οποίο υλοποιείται από το 1999. Το έργο αφορά την ολοκλήρωση ενός σύγχρονου συγκροτήματος, συνολικής έκτασης 2.000 στρεμμάτων, στο οποίο θα συγκεντρωθούν οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες οι οποίες σήμερα διεκπεραιώνονται σε εγκαταστάσεις που είναι διάσπαρτες σε σημεία της Αττικής. Το εν λόγω συγκρότημα περιλαμβάνει: σταθμό διαλογής του ΟΣΕ, τερματικούς σταθμούς διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, τελωνείο, εμπορικό σταθμό, αποθήκες εμπορευμάτων, δέσμη γραμμών για απόθεση βαγονιών με επικίνδυνα φορτία, πλυντήρια, καθώς και όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των παραπάνω δραστηριοτήτων. Θεωρητικά, ο εμπορευματικός σταθμός και ο σταθμός διαλογής του ΟΣΕ θα λειτουργούν ανταγωνιστικά με το πλησίον εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών, το οποίο πρόκειται να δημοπρατηθεί εκ νέου. Ωστόσο αρκετές εταιρείες ζητούν τη συνεκμετάλλευσή τους προκειμένου να συμμετάσχουν στο νέο διαγωνισμό. Όσον αφορά τις προοπτικές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ολοκλήρωση της σύνδεσης Ικονίου-Θριασίου, η εταιρεία θα αυξήσει τα έσοδά της μόνο από τη συμφωνία με τις Cosco και ΗΡ σταδιακά από 10-70 εκατ. ευρώ ετησίως. Με τη σύνδεση του Ικονίου, ο όγκος των εμπορευμάτων που θα απαιτηθεί να μετακινηθούν από το λιμάνι προς τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης εκτιμάται ότι σε βάθος 3 χρόνων θα αγγίξει το 1,7 εκατ. κοντέινερ ανά έτος, δηλαδή τα αναμενόμενα έσοδα μπορεί να ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ, κάτι το οποίο μένει να αποδειχθεί. |