Forum
[Το Βήμα] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Έπιασε «πρόωρα» τον στόχο - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+--- Thread: [Το Βήμα] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Έπιασε «πρόωρα» τον στόχο (/showthread.php?tid=9749)



[Το Βήμα] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Έπιασε «πρόωρα» τον στόχο - AlexNik - 22-02-2013

Με κερδοφορία για πρώτη φορά στην ιστορία της έκλεισε το 2012 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία κέρδισε το στοίχημα της βιωσιμότητας, αφού εμφάνισε καθαρά κέρδη πριν από το 2015, πιάνοντας πρόωρα τον στόχο του επιχειρηματικού της σχεδίου.

Μάλιστα, τα καλά νέα από την εταιρία έρχονται να προστεθούν στην ενεργοποίηση της συμφωνίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ - COSCO - HP, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμάται ότι θα γίνει μέσα περί τα τέλη Μαρτίου.

Η επίτευξη των θετικών αποτελεσμάτων, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, αποτελούσε την βασική προϋπόθεση που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έγκριση του business plan της εταιρίας. Έτσι, όπως μεταδίδουν, η Κομισιόν πλέον καλείται να δώσει ένα τέλος στο ζήτημα, αφού η ανοιχτή εκκρεμότητα με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. για το «πράσινο φως» στην έγκριση του επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρίας αποθαρρύνει ανοιχτά τους υποψήφιους επενδυτές, εν όψει της μεταφοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) με στόχο την ιδιωτικοποίησή της.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που εξασφάλισε «Το Βήμα», η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζει το 2012 θετικά αποτελέσματα τόσο μεικτά όσο και καθαρά, αφού τα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αποτελέσματα έφτασαν το 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ κατεγράφη καθαρό πλεόνασμα, ύψους 269.241 ευρώ.

Σημειωτέον ότι το 2011 η εταιρία είχε αρνητικά EBITDA, ύψους 26 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημίες ύψους 33 εκατ. ευρώ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε οριακή αύξηση του κύκλου εργασιών σε σχέση με την περασμένη χρονιά, καθώς πέτυχε συνολικά έσοδα ύψους 140 εκατ. ευρώ, όσα δηλαδή και το 2011.

Παράλληλα, όμως, η σιδηροδρομική επιχείρηση πέτυχε σημαντική πτώση των εξόδων κατά 33 εκατ. ευρώ, τα οποία μειώθηκαν από τα 173 εκατ. ευρώ στα 140 εκατ. ευρώ, δηλαδή συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν 20%.

Κύριος λόγος αυτής της πτώσης ήταν οι μειωμένες αμοιβές και έξοδα προσωπικού (36 εκατ. ευρώ αντί 49 εκατ. ευρώ), καθώς και τόσο η πτώση στα λοιπά έξοδα εκμετάλλευσης (16 εκατ. ευρώ αντί 27 εκατ. ευρώ) όσο και το χαμηλότερο κόστος ενοικίασης (18 εκατ. αντί 23 εκατ. ευρώ) και συντήρησης τροχαίου υλικού (19 εκατ. ευρώ αντί 23 εκατ. ευρώ).

Ζήτημα εβδομάδων τα πρώτο βαγόνια της HP

Στο μεταξύ, τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσουν τα πρώτα εμπορευματικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα μεταφέρουν για λογαριασμό της COSCO, τα πρώτα προϊόντα της HP στο κεντρικό εργοστάσιο του τεχνολογικού κολοσσού στην Τσεχία. Κατά πληροφορίες, η συνεργασία θα ξεκινήσει με δύο εμπορευματικά δρομολόγια ανά εβδομάδα.

Ήδη, το επιτελείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τρέχει για να «κλείσει» τις τεχνικές λεπτομέρειες του εγχειρήματος για την διασφάλιση της μεταφοράς των φορτίων προς Βορράν.

Η συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ - HP - COSCO, η οποία έχει προκαλέσει το εντονότατο ενδιαφέρον του Μεγάρου Μαξίμου, τελεί υπό την πλήρη υποστήριξη των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως μεταδίδουν κύκλοι του υπουργείου.

Η επόμενη περίοδος, όπως λένε, είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς θα πρέπει σιγά - σιγά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αρχίσει να παρέχει υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας στις εμπορευματικές, σιδηροδρομικές μεταφορές.

Και αυτό διότι το στοίχημα που έχει αναληφθεί είναι πολύ μεγάλο, έχει δημιουργήσει σημαντικές προσδοκίες και για νέες συμφωνίες με πολυεθνικές επιχειρήσεις, τελεί υπό την στενή παρακολούθηση των μεγάλων διεθνών «παικτών» της διαμετακομιστικής αλυσίδας και, μάλιστα, σε περίπτωση επιτυχίας του, θα απειλήσει το εξασφαλισμένο μεταφορικό έργο των λιμένων της Βόρειας Ευρώπης.


[Ημερησία] Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ - meganium - 23-02-2013

Σε... ριζικό λίφτινγκ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρεί η διοίκηση της εταιρείας με τις σιδηροδρομικές μεταφορές από την εποχή του... Τρικούπη να περνούν στη σύγχρονη πραγματικότητα με οριακή κερδοφορία, με την υλοποίηση της μεγαλύτερης συμφωνίας που έχει γίνει από ελληνική εταιρεία για τη μεταφορά των προϊόντων της Hewlett-Packard (HP) και με τη σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το λιμάνι του Ικονίου.

Εισιτήριο για τη μεταφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση της εταιρείας αποτελεί η οριακή κερδοφορία που παρουσίασε το 2012 η εταιρεία.

Ειδικότερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε το 2012 πάνω από 269 χιλ. ευρώ καθαρά κέρδη, ενώ τα κέρδη πριν από προβλέψεις και αποσβέσεις διαμορφώθηκαν σε 1,2 εκατ. ευρώ. Η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών είναι το αποτέλεσμα μείωσης του κόστους μισθοδοσίας, των δαπανών συντήρησης και των δαπανών για ηλεκτρικό ρεύμα. Τα έσοδα από μεταφορά επιβατών αυξήθηκε κατά 2,41% και από 46,93 εκατ. ευρώ το 2011 διαμορφώθηκε σε 48,06 εκατ. ευρώ το 2012.

Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τα έσοδα από τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο παρουσίασαν μείωση 1,08% καθώς κατήλθαν σε 15,33 εκατ. ευρώ από 15,49 εκατ. ευρώ το 2011.

Μεγαλύτερη ήταν η απώλεια από τη μεταφορά εμπορευμάτων η οποία έφτασε το 10,45% με τα έσοδα να διαμορφώνονται σε 19,87 εκατ. ευρώ το 2012 από 22,19 εκατ. ευρώ το 2011. Η εικόνα αυτή τουλάχιστον για τις εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται να ανατραπεί με την υλοποίηση μέσα στο Μάρτιο της συμφωνίας με την HP η οποία αναμένεται να εξασφαλίσει τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη ετησίως για την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία. Τα συνολικά έσοδα ήταν οριακά αυξημένα κατά 0,31% και από 140,31 εκατ. ευρώ το 2011 έφτασαν τα 140,74 εκατ. ευρώ το 2012.

Εντυπωσιακές είναι οι οικονομίες κλίμακος της εταιρείας το 2012 τόσο όσον αφορά τις αμοιβές του προσωπικού όσο και στη συντήρηση του τροχαίου υλικού.

Συγκεκριμένα οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού μειώθηκαν 26,46% και κατήλθαν σε 36,23 εκατ. ευρώ το 2012 από 39,97 εκατ. ευρω το 2011.

Ιδιαίτερα μεγάλη ήταν και η μείωση στη συντήρηση του τροχαίου υλικού που διαμορφώθηκε στο -17,36% ενώ στο- 17,56% έφτασε και η μείωση από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας κίνησης. Τα συνολικά έξοδα διαμορφώθηκαν στο -19,21% στα 140,47 εκατ. ευρώ (από 173,88 εκατ. ευρώ το 2011).

Αποκρατικοποίηση

Τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η διαδικασία για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, της εταιρείας τεχνικής συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.

Παράλληλα μέχρι τέλος Μαρτίου τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία είναι προς αποκρατικοποίηση θα μεταφερθούν από το Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ. Η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει ξεκινήσει η κυβέρνηση μπορεί να συνδυαστεί με την συμφωνία και μάλιστα να γίνει ιδιαίτερα ελκυστική για διεθνείς οργανισμούς ή άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές εμπορευμάτων. Ήδη οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι έχουν βρεθεί στο επίκεντρο του ρωσικού, αλλά και του γαλλικού ενδιαφέροντος.

Οι Ρώσοι

Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι -η μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία του κόσμου- που από το 2011 έχουν κάνει κρούση για εξαγορά ολόκληρου του δικτύου του ΟΣΕ βρέθηκε στην Αθήνα και έκανε εξονυχιστικούς ελέγχους στο δίκτυο, στην εταιρεία και στα δρομολόγια. Την τελευταία διετία Ρώσοι, Γάλλοι, Κινέζοι, Ρουμάνοι, Γερμανοί, Βέλγοι, αλλά και Έλληνες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους, βολιδοσκοπώντας τις Αρχές προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε οικονομικά στοιχεία, να προτείνουν επενδυτικά σχήματα ή και να αγοράσουν τη σιδηροδρομική υποδομή.

Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει αφήσει αδιάφορους και τους Γάλλους με εκπροσώπους των Γαλλικών Σιδηροδρόμων (SNCF) και της ALSTOM Transport να έχουν εκδηλώσει κατά καιρούς το ενδιαφέρον τους.

Σημειώνεται ότι ο γαλλικός όμιλος σιδηροδρόμων έχει ήδη αναλάβει τους σιδηρόδρομους σε Αγγλία και Γερμανία. Επίσης, και ιδιωτικοί όμιλοι στη Γαλλία θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν κυρίως για τη μεταφορά εμπορευμάτων στη χώρα μας.

Οι επιπτώσεις της συμφωνίας

Τον υπερδιπλασιασμό των εσόδων της από εμπορευματικές μεταφορές θα επιφέρει η υπογραφή της συμφωνίας με την HP, η οποία αποτελεί μονόδρομο ώστε η εταιρεία να συνεχίσει να λειτουργεί.

Σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει από τις εμπορευματικές μεταφορές κύκλο εργασιών που φτάνει τα 24 εκατομμύρια ευρώ. Αν η συμφωνία προβλέπει τη μεταφορά ενός ή δύο τρένων την ημέρα προς την Κεντρική Ευρώπη αυτό θα οδηγηθεί άμεσα σε διπλασιασμό του τζίρου της.

Αν υπολογίσει κανείς ότι η δυναμικότητα του λιμανιού είναι έως 40 τρένα την ημέρα αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε τα 10 τρένα καθημερινά τότε ο τζίρος ετησίως θα ξεπερνούσε τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 θέσεις εργασίας.

Συμφωνίες με διεθνείς κολοσσούς

Τις πρώτες εβδομάδες του Μαρτίου θα ξεκινήσει η υλοποίηση της συμφωνίας μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ της Cosco και της Hewlett-Packard (HP) καθώς στο τέλος του μήνα θα υπογραφούν και οι τελικές συμφωνίες μεταξύ των εμπλεκόμενων χωρών για τη σιδηροδρομική μεταφορά των προϊόντων.

Η μεγαλύτερη συμφωνία που έχει γίνει ποτέ στην ιστορία του ΟΣΕ είναι ένα βήμα πριν την υλοποίηση, η οποία θα αλλάξει τα δεδομένα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο για νέες επιχειρηματικές συμφωνίες με διεθνείς κολοσσούς. Επιχειρήσεις όπως η Procter & Gamble, η Hyundai, η Sharp, η Sony, η LG, η Dell και η Samsung και περιμένουν την υλοποίηση της συμφωνίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την HP, ενώ ήδη έχουν έρθει σε επαφές με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Cosco. Παρατηρητές της αγοράς τόνιζαν στην «ΗτΣ» ότι το δρόμο των ιαπωνικών, κορεατικών και αμερικανικών εταιρειών καταναλωτικών ηλεκτρονικών είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν και οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους όπως είναι η Lenovo (προσωπικοί υπολογιστές), η Huawei και η ZTE (εταιρείες τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού).

Ήδη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προχωρήσει σε συμφωνίες με χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Σλοβενία, τα Σκόπια κ.λπ. που βάσει της νομοθεσίας τους μπορούν να αδειοδοτήσουν μία σιδηροδρομική ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία προκειμένου να κινεί τα τρένα της πάνω στη σιδηροδρομική γραμμή.

Ταχείες διαδικασίες

Με τον τρόπο αυτό οι μετακινήσεις προϊόντων από την χώρα μας θα μπορούν να γίνουν σιδηροδρομικά σε οποιαδήποτε χώρα επιθυμεί η εταιρεία παραγωγής χωρίς να αναμένει σχετικές εγκρίσεις κάθε φορά που θα άλλαζε ο προορισμός. Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη νομοθεσία υπάρχει και στη χώρα μας όπου οποιαδήποτε εταιρεία μπορεί να ζητήσει άδεια και να κινείται πάνω στην σιδηροδρομική υποδομή πληρώνοντας κάποιο αντίτιμο στον ΟΣΕ.