Forum
[News247] Το 92% έχει αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Forum Corner (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=69)
+--- Forum: Καθημερινότητα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=91)
+--- Thread: [News247] Το 92% έχει αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες (/showthread.php?tid=9690)



[News247] Το 92% έχει αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες - Konstantinos - 13-02-2013

Τι δείχνει νέα έρευνα για την καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα. Αυξάνεται η απαισιοδοξία και ο φόβος των πολιτών. Άπιαστο όνειρο η διασκέδαση

Στη θέση της πλέον απαισιόδοξης χώρας σε σύνολο 58 κρατών η Ελλάδα σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της εταιρείας Nielsen για την Παγκόσμια Καταναλωτική Εμπιστοσύνη που διεξήχθη από 10 έως 27 Νοεμβρίου 2012.

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη χώρα μας υποχώρησε στις 35 μονάδες, καταγράφοντας νέο αρνητικό ρεκόρ και παρουσιάζοντας ραγδαία πτώση 11 μονάδων σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2012.

Ενδεικτικό είναι πως εννέα στους δέκα Έλληνες αναγκάστηκαν να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (77%) και να έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (67%).

Τέσσερις μάλιστα στους δέκα Έλληνες δηλώνουν μάλιστα πως δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών.

Στο μεταξύ, εννέα στους δέκα καταναλωτές θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που ακολουθούν.

Η εξασφάλιση εργασίας αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό που είναι από τα υψηλότερα παγκοσμίως (44%), ενώ η κατάσταση της οικονομίας και τα προσωπικά χρέη συνεχίζουν να ανησυχούν σταθερά τους Έλληνες.

Βάσει της ίδιας έρευνας ο παγκόσμιος δείκτης μειώθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2012 κατά μία μονάδα, φτάνοντας στις 91.
Η πιο αισιόδοξη γεωγραφική περιοχή του πλανήτη είναι για άλλη μία φορά εκείνη της Ασίας/ Ειρηνικού, ξεπερνώντας οριακά τις 100 μονάδες.

Στον αντίποδα βρίσκεται η Ευρώπη, που συνεχίζει να είναι η πιο απαισιόδοξη ήπειρος του πλανήτη, με την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη να πέφτει τρεις μονάδες και να φτάνει στις 71.

Οκτώ ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται στις δέκα πιο απαισιόδοξες του πλανήτη, ενώ μόλις μία (η Νορβηγία) συμπεριλαμβάνεται στις 10 πιο αισιόδοξες.

Να σημειωθεί πως στον δείκτη της Παγκόσμιας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, οι 100 μονάδες αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας.