Forum
[Τα Νέα] Τρένα ανοίγουν δρόμο για νέα ντιλ στον Πειραιά - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+--- Thread: [Τα Νέα] Τρένα ανοίγουν δρόμο για νέα ντιλ στον Πειραιά (/showthread.php?tid=9638)



[Τα Νέα] Τρένα ανοίγουν δρόμο για νέα ντιλ στον Πειραιά - Nikolas A. - 07-02-2013

Στο λιμάνι του Πειραιά θα φτάνουν από το τέλος του μήνα τα εμπορικά τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς ολοκληρώνεται και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η μονή σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο.
Η λειτουργία της συγκεκριμένης γραμμής, μήκους 17 χιλιομέτρων, θα ανάψει το πράσινο φως για την υπογραφή της τελικής συμφωνίας μεταξύ της Hewlett Packard (HP), της COSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θεωρείται «πιλότος» και για άλλες παρόμοιες συμφωνίες.
Οπως ήδη έχουν επισημάνει στελέχη της αγοράς των logistics, πρόκειται για συμφωνία η οποία θα αναδείξει το λιμάνι του Πειραιά σε παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο, καθώς προβλέπει τη διακίνηση των προϊόντων της HP διά θαλάσσης προς τις χώρες της Ανατολικής και της Νότιας Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής.
Στην Ελλάδα τα προϊόντα της HP από το λιμάνι του Πειραιά θα κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο Ικόνιο και στη συνέχεια θα προωθούνται προς τα Σκόπια, τη Σερβία, την Ουγγαρία, την Αυστρία και την Τσεχία.
Η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται συνολικά σε 50 δισ. δολάρια, το μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας αφορά δραστηριότητες που θα κατευθυνθούν στον Πειραιά, ενώ υπολογίζεται ότι η οριστική υπογραφή της συμφωνίας θα αυξήσει το τοπικό φορτίο του Πειραιά έως και κατά 50%.
Οπως ανέφεραν χθες πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στη σιδηροδρομική γραμμή προς το Ικόνιο, η οποία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, γίνονται ήδη δοκιμαστικά δρομολόγια με «δρεζίνες». Παράλληλα, σε δοκιμαστική λειτουργία βρίσκεται και το σύστημα σηματοδότησης, προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι η γραμμή θα αντέχει την κυκλοφορία τρένων με βαρύ φορτίο.
Οπως εκτιμούν οι ίδιες πηγές, η παράδοση της σιδηροδρομικής γραμμής του Ικονίου θα αποτελέσει το έναυσμα για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και από άλλες εταιρίες. Ηδη, πληροφορίες θέλουν την αμερικανική Dell να εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας της με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ αντίστοιχο ενδιαφέρον έχουν επιδείξει και οι εταιρείες LG, Samsung, Lenovo, Sony και Hyundai.
Σημειώνεται ότι στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θριασίου - Ικονίου θα εκτελούνται δρομολόγια μόνο εμπορικών τρένων. Σε πρώτη φάση θα δρομολογηθούν δύο τρένα την εβδομάδα, με προοπτική να αυξηθούν σταδιακά σε πέντε.
Στη διάρκεια των δοκιμών η ταχύτητα που αναπτύσσουν οι συρμοί στο τμήμα Θριασίου - Ικονίου κυμαίνεται μεταξύ 50 και 70 χιλιομέτρων την ώρα. Ωστόσο, με τη γραμμή σε πλήρη λειτουργία, η ταχύτητα θα ανέβει στα 90 χιλιόμετρα την ώρα.