Forum
[Ημερησία] Σε επτά νέους σταθμούς φθάνει το μετρό έως τον Σεπτέμβριο - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Ημερησία] Σε επτά νέους σταθμούς φθάνει το μετρό έως τον Σεπτέμβριο (/showthread.php?tid=9300)



[Ημερησία] Σε επτά νέους σταθμούς φθάνει το μετρό έως τον Σεπτέμβριο - meganium - 04-01-2013

Μετά από δυόμιση χρόνια, αρχίζει και πάλι να υπάρχει κινητικότητα γύρω από τις παραδόσεις, άλλα και το κατασκευαστικό κομμάτι του μετρό της Αθήνας, ενώ την ίδια στιγμή από τη κυβέρνηση γίνονται προσπάθειες να εξευρεθούν πόροι για νέα έργα που θα δώσουν «ζεστό χρήμα» στην αγορά και θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Σε προτεραιότητα για την κυβέρνηση είναι να ενταχθεί στο «νέο ΕΣΠΑ» η γραμμή 4 και η επέκταση προς Ίλιον και Καματερό.

Σε ο,τι αφορά τις νέες παραδόσεις, το χρονοδιάγραμμα έχει ως εξής:

- Τον Απρίλιο το μετρό θα επεκταθεί κατά 1,5 χλμ. και θα φτάσει στην καρδιά του Περιστερίου με την παράδοση των δυο σταθμών, «Περιστέρι» στην κεντρική πλατεία Δημοκρατίας και «Ανθούπολη» στη συμβολή της Θηβών με την Τσαλδάρη, οι οποίοι αν και έτοιμοι από καιρό, έπρεπε να παραμείνουν εκτός δικτύου λόγω του προβλήματος της σύμβασης με την Siemens το οποίο λύθηκε πέρυσι την Άνοιξη. Ήδη έχει προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό η εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης και σύντομα θα ξεκινήσουν οι δοκιμές έτσι ώστε πριν το Πάσχα, η Δυτική Αθήνα να αποκτήσει άλλους δυο σταθμούς που θα εξυπηρετούν καθημερινά πάνω από 70.000 επιβάτες.

- Τρεις μήνες αργότερα, τον Ιούλιο αναμένεται να παραδοθούν και οι τέσσερις σταθμοί της μεγάλης επέκτασης μήκους 5,5 χλμ. προς Ελληνικό που κι αυτή καθυστέρησε λόγω Siemens. Πρόκειται για τους σταθμούς κατά μήκος της λεωφόρου Βουλιαγμένης στην Ηλιούπολη, στον Άλιμο, στην Αργυρούπολη και στο Ελληνικό που σε καθημερινή βάση θα εξυπηρετούν πάνω απο 80.000 επιβάτες.

- Η τρίτη καθυστερημένη λόγω Siemens επέκταση θα παραδοθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Πρόκειται για την επέκταση 1 χλμ. απο τον σταθμό του Αιγάλεω έως τον νέο σταθμό του Χαϊδαρίου στην Αγ. Μαρίνα που θα εξυπηρετεί ημερησίως πάνω απο 50.000 επιβάτες. Πρόκειται για έναν σταθμό που θα «σηκώσει» και το βάρος του τερματικού σταθμού των λεωφορειακών γραμμών που θα δημιουργηθεί για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του Θριασίου Πεδίου.

Με τον τρόπο αυτό στο δίκτυο του μετρό της Αθήνας θα προστεθούν επτά νέοι σταθμοί και επιπλέον μήκος 8 χλμ. φτάνοντας συνολικά στους 60 σταθμούς (συνυπολογίζοντας και τους σταθμούς του παλιού ΗΣΑΠ) οι οποίοι θα εξυπηρετούν καθημερινά περισσότερους απο 1 εκατομμύριο επιβάτες.

Με την παράδοση αυτών των επτά σταθμών υπολογίζεται ότι θα είναι πολύ σημαντικά και τα οφέλη για το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα της ελληνικής πρωτεύουσας που φιγουράρει μαζί με την Θεσσαλονίκη στις δυο πρώτες θέσεις των πιο επιβαρυμένων ευρωπαϊκών πόλεων. Εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν σε μείωση 879 τόνων εκπομπών διοξειδίων του άνθρακα καθημερινά. Με τις τρεις νέες επεκτάσεις του μετρό εκτιμάται ότι πάνω από 200.000 αυτοκίνητα θα αφαιρεθούν από τους δρόμους της Αθήνας σε καθημερινή βάση.
Σε επτά νέους σταθμούς φθάνει το μετρό έως τον Σεπτέμβριο.

[Image: assets_LARGE_t_942_43470394_type12128.jpg]

Πειραιάς

Το ερχόμενο Καλοκαίρι φτάνει στην Ελλάδα ο μετροπόντικας από την Ιταλία και μέσα στον Σεπτέμβρη αναμένεται να ξεκινήσει την διάνοιξη της σήραγγας μήκους 7,6 χλμ. για την μεγάλη επέκταση της γραμμής 3, από το Χαϊδάρι έως τον Πειραιά. Πρόκειται για το μόνο μεγάλο έργο στην Ελλάδα που δημοπρατήθηκε και ανατέθηκε μέσα στην τριετή περίοδο της κρίσης. Ο προϋπολογισμός του φτάνει τα 550 εκατ. ευρώ. Η επέκταση θα εξυπηρετεί τα πυκνοκατοικημένα προάστια του Πειραιά και θα καταλήγει στο λιμάνι. Οι έξι σταθμοί θα δημιουργηθούν στην περιοχή της Αγίας Ελεούσας στην Αγία Βαρβάρα, στην πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό, στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου στη Νίκαια, στη συμβολή των οδών Μαυρομιχάλη και Αιτωλικού στα Μανιάτικα, στο λιμάνι του Πειραιά και στην πλατεία του Δημοτικού Θεάτρου.

Με την κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω απο 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 Ι.Χ. οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 119 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των περιοχών που διαπερνά η επέκταση και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012 - 2017).

Οι έξι σταθμοί της μεγάλης επέκτασης προς Πειραιά θα παραδοθούν όλοι μαζί τον Δεκέμβριο του 2017 σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει και στην υπογειοποίηση του τμήματος της γραμμής 1 Νέο Φάληρο - Πειραιάς και θα προσθέσει στο δίκτυο έναν ακόμη σταθμό στη θέση «Κεράνης».

Νέο πακέτο

Φτωχό φαίνεται ότι θα είναι το επόμενο πακέτο κοινοτικής χρηματοδότησης για έργα μετρό στην Αθήνα. Στο υπουργείο Ανάπτυξης κατέληξαν ότι μόνο δυο θα είναι τα έργα για τα οποία θα επιχειρηθεί να μπουν στο επόμενο πακέτο.

Πρόκειται αφενός για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 το οποίο είναι ένα ώριμο έργο αφού η Αττικό Μετρό έχει ολοκληρώσει όλες τις μελέτες. Όμως θα πρέπει να βρεθούν 1 δισ. ευρώ. Αφετέρου για την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον και το Καματερό.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο καθώς θα διαπερνά την καρδιά εξαιρετικά πυκνοκατοικημένων περιοχών μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων. Το τμήμα έχει σχεδιαστεί ώστε να ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και να καταλήγει στον Ευαγγελισμό με τους εξής σταθμούς: «Άλσος Βεΐκου», «Γαλάτσι», «Κυψέλη», «Δικαστήρια», «Αλεξάνδρας», «Εξάρχεια», «Πανεπιστήμιο» (συμβολή με γραμμή 2), «Κολωνάκι» και «Ευαγγελισμός» (συμβολή με γραμμή 3). Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί πάνω από 100.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

Ωστόσο, στο υπουργείο Ανάπτυξης θεωρούν ότι θα ήταν πιο εύκολο να ενταχθεί για χρηματοδότηση μια άλλη, πιο φτηνή άλλα εξίσου σημαντική επέκταση. Αυτή της γραμμής 2 από το Περιστέρι και την Ανθούπολη με κατεύθυνση προς Ίλιον και Καματερό, μήκους 3 χλμ. και κόστους 300 εκατ. ευρώ. Σχεδιάζεται να κατασκευαστούν τρεις σταθμοί στο Ίλιον, τον Άγιο Νικόλαο και το Καματερό. Ήδη η Αττικό Μετρό έχει ολοκληρώσει τη μελέτη για τα παλιά λιγνιτωρυχεία της περιοχής και παράλληλα εκτελεί τοπογραφικές εργασίες κατά μήκος της διαδρομής της επέκτασης.

Από εκεί και πέρα, δεν αναμένεται να υπάρξουν τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία, άλλα έργα μετρό στην ελληνική πρωτεύουσα και μπαίνουν στο ψυγείο τα σχέδια για την δημιουργία όλης της νέας γραμμής 4 που από τον Ευαγγελισμό θα συνέχιζε προς Παγκράτι και Ζωγράφου κι από εκεί βόρεια προς Κατεχάκη, Μαρούσι και Πεύκη για να καταλήξει στην Λυκόβρυση και την Εθνική Οδό. Το συνολικό μήκος της γραμμής 4 αν και όποτε κατασκευαστεί θα είναι 33 χλμ! Αναμένεται πάντως να ενταχθούν στο νέο πακέτο κάποιες επεκτάσεις του Τραμ με αιχμή αυτές από τον Πειραιά προς το Κερατσίνι και το Πέραμα.

Πάρκινγκ

Μέσα στον Ιανουάριο πάντως, η Αττικό Μετρό θα παραδώσει στο κοινό τον νέο σύγχρονο χώρο στάθμευσης στον Κεραμεικό με 5 υπόγειους ορόφους και χωρητικότητα 300 θέσεων, ενώ τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα παραδοθεί και το πάρκιγκ στο Χαϊδάρι με ένα υπόγειο όροφο και 3 υπέργειους ορόφους χωρητικότητας 386 θέσεων.