Forum
[Εξπρές] Θεσσαλονίκη: Προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=88)
+--- Thread: [Εξπρές] Θεσσαλονίκη: Προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά (/showthread.php?tid=9234)



[Εξπρές] Θεσσαλονίκη: Προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά - meganium - 27-12-2012

Η εταιρεία “'Ακτωρ” αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος της επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, με πέντε νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής. Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού προβλεπόμενου τιμήματος 518.000.000 ευρώ. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό Α.Ε., στις 24 Δεκεμβρίου αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές των 4 διαγωνιζομένων κοινοπραξιών/εταιρειών για το έργο «Μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», με προβλεπόμενη δαπάνη 332.000.000 ευρώ και προβλεπόμενο συνολικό τίμημα (προ ΦΠΑ) 424.967.800 ευρώ.

Βάσει της Τεχνικής και Οικονομικής αξιολόγησης, η κατάταξή τους έχει ως εξής: 1. ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. Τεχνική αξιολόγηση 94,80%, οικονομική προσφορά 311.950.000 ευρώ και συνολική βαθμολογία 98,96 2.J&P ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA Sp.A – ALSTOM TRANSPORT SA, Τεχνική αξιολόγηση 82,80%, οικονομική προσφορά 325.028.000 ευρώ και συνολική βαθμολογία 93,34 3. ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – IMPREGILO – SELI – ANSALDO STS, Τεχνική αξιολόγηση 80%, οικονομική προσφορά 330.392.000 ευρώ και συνολική βαθμολογία 91,53 4.ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ALPINE BAU GmbH – FCC CONSTRUCCION S.A. Τεχνική αξιολόγηση 72,40%, οικονομική προσφορά 327.700.000 ευρώ και συνολική βαθμολογία 90,64. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται στις αρχές του νέου έτους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν νομικές εμπλοκές από τις υπόλοιπες διαγωνιζόμενες κοινοπραξίες - εταιρείες. Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 5 έτη και αναμένεται να εξυπηρετήσει περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστος Τσίτουρας τόνισε ότι το έργο, μήκους περίπου 5 χλμ με 5 σύγχρονους σταθμούς, θα εξυπηρετήσει μια μεγάλη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Η επέκταση του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με 2 «μετροπόντικες» και θα τεθεί σε λειτουργία σε συντομότερο χρόνο από τους 60 μήνες που προβλέπει η αρχική διακήρυξη του έργου, καθώς δεν αναμένεται να σημειωθούν καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές. Ιδιαίτερα σημαντικό δε είναι ότι κατά την κατασκευή του έργου προβλέπεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, υπογράμμισε ότι το υπουργείο Ανάπτυξης και η Αττικό Μετρό ΑΕ συνεργάζονται στενά, ώστε με επιμονή, υπομονή και προσπάθεια να επιλυθούν όλα τα προβλήματα που αφορούν τα έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Σημειώνεται ότι στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι υποδομές για την μελλοντική επέκταση της Γραμμής προς Αεροδρόμιο και η σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα». Με την λειτουργία της επέκτασης, το Μετρό υπολογίζεται ότι θα συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση του αριθμού των μετακινούμενων οχημάτων, κατά περίπου 20.000 ΙΧ καθώς προβλέπεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.