Forum
[Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ:"Στοίχημα" οι εμπορευματικές μεταφορές - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+--- Thread: [Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ:"Στοίχημα" οι εμπορευματικές μεταφορές (/showthread.php?tid=9092)



[Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ:"Στοίχημα" οι εμπορευματικές μεταφορές - meganium - 10-12-2012

Μεγάλη αισιοδοξία για τα κέρδη που θα μπορεί να φέρει στην ελληνική οικονομία, γενικότερα, αλλά και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ειδικότερα, έφερε πριν από λίγο καιρό η είδηση ότι η μεγάλη αμερικανική εταιρεία HP επέλεξε τη χώρα μας ως σταθμό για τη διαμετακόμιση των εμπορευμάτων της προς την Ευρώπη.

Η ενεργοποίηση της συμφωνίας αναμένεται σαν μάννα εξ ουρανού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία, παρά τις βελτιώσεις που καταγράφει, έχει πολύ δρόμο να καλύψει για να θεωρηθεί αξιόπιστος και μεγάλος παίκτης στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την αρχή του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία του εννεαμήνου που είναι διαθέσιμα, καταγράφει μικρή βελτίωση των επιδόσεών της στην κατηγορία των εμπορευματικών μεταφορών, με τα έσοδά να εμφανίζονται αυξημένα κατά 1 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ξεπερνώντας τα 15 εκατ. ευρώ.

Η βελτίωση, παρότι μικρή, είναι ένα θετικό βήμα καθώς το 2011 η εταιρεία είδε τα έσοδα από τις εμπορευματικές μεταφορές να υποχωρούν κατά 4,5%, φτάνοντας στα 22,1 εκατ. ευρώ, έναντι 23,2 εκατ. το 2010.

Η ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εταιρεία αν θέλει να είναι βιώσιμη, καθώς σε όλο τον κόσμο η λειτουργία των σιδηροδρομικών εταιρειών βασίζεται στις εμπορευματικές μεταφορές, μέσω των οποίων επιδοτείται και η λειτουργία των επιβατικών μεταφορών που, κατά κανόνα, είναι ζημιογόνος.

Μείωση έργου – αύξηση κερδών

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει επιχειρήσει τα τελευταία χρόνια να δώσει έμφαση στις εμπορευματικές μεταφορές αποκομίζοντας κέρδος, καθώς επί χρόνια ήταν μια δραστηριότητα, πραγματική εστία διαφθοράς, που απέφερε κέρδη σε πολλούς εμπλεκόμενους, εκτός από την ίδια εταιρεία που διενεργούσε τις μεταφορές.

Ειδικότερα, η διοίκηση έχει προχωρήσει στην εφαρμογή ενιαίας τιμολογιακής πολιτικής προς όλους τους πελάτες μειώνοντας δραστικά τις προσφερόμενες εκπτώσεις.

Χαρακτηριστικό της αλλαγής πολιτικής είναι ότι το 2011, ενώ οι εμπορευματικές κινήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά σχεδόν 45% σε σχέση με το 2009, τα έσοδα από σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές δεν παρουσίασαν μείωση, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξηθήκαν σημαντικά.

Δράσεις για την ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχοντας τον τριπλό στόχο αύξησης του εμπορευματικού μεταφορικού έργου, μείωσης των εξόδων και αύξησης των εσόδων προχώρησε στις εξής δράσεις:

- Υποστήριξη μεταφορών με πλήρη τρένα, με προσφορά, στις περισσότερες των περιπτώσεων, συνολικού κομίστρου ανά πλήρες τρένο. Ταυτόχρονος περιορισμός των μεταφορών με μεμονωμένα βαγόνια.

- Χορήγηση, εκτός από τις εκπτώσεις σε σχέση με το εμπορευματικό μεταφορικό έργο (τονάζ) και την χιλιομετρική διάνυση της μεταφοράς στο ελληνικό δίκτυο, πρόσθετης έκπτωσης μέχρι 20%, ανάλογα και με τη συμμετοχή της ηλεκτροκίνητης διαδρομής στη συνολική διαδρομή της σχετικής εμπορευματικής μεταφοράς.

- Προσέλκυση νέου εμπορευματικού μεταφορικού έργου σε μαζικές μεταφορές από βιομηχανίες κ.λπ.

- Συνεργασία με Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ), με Βιομηχανικά Πάρκα (ΒΙΟ.ΠΑ), με Εμπορευματικά Κέντρα, με λιμάνια της Χώρας όπως και με ιδιωτικές βιομηχανίες ή επιχειρήσεις, με σκοπό την οργάνωση των εμπορευματικών μεταφορών τους με τον σιδηρόδρομο.

- Βελτίωση της συνεργασίας με τις ξένες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, τις σιδηροδρομικές ενώσεις κ.λπ., σε διμερές και πολυμερές επίπεδο, για την προώθηση θεμάτων αρμοδιότητας εμπορικής εκμετάλλευσης.

- Κυκλοφορία των κλειστών αμαξοστοιχιών από Sopron (GySEV) για τη Θεσσαλονίκη, με οργάνωση της μεταφοράς από διαμεταφορείς και εξασφάλιση μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ Δυτικής, Κεντρικής ή Βόρειας Ευρώπης και Ελλάδας.

- Διαδικασία συγκέντρωσης των δραστηριοτήτων των εμπορευματικών μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο, στο πλαίσιο της καλύτερης δυνατής οργάνωσης του τομέα των εμπορευματικών μεταφορών στην περιοχή της Αττικής.

Στην κατεύθυνση αυτή, στο Θριάσιο Πεδίο εξασφαλίζεται ήδη, από τα τέλη Ιουλίου 2011, η υπηρεσία μεταφοράς εμπορευμάτων τόσο συμβατικών όσο και με «μονάδες διατροπικών (συνδυασμένων) μεταφορών» (UTI).

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής, εξασφαλίζεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των εμπορευματικών μεταφορών με τον σιδηρόδρομο όπως επίσης και η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της.

Ήδη, με την έναρξη της εξασφάλισης υπηρεσιών εξυπηρέτησης εμπορευματικών μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο, παρατηρείται αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών με προορισμό την Αττική (π.χ. μεταφορές ζάχαρης, σιδηρικών, ξυλείας, λαδιών) καθώς επίσης και αυξημένο ενδιαφέρον για σιδηροδρομικές μεταφορές από το Θριάσιο.

- Εφαρμογή αυστηρότερου συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου για την ασφαλή διακίνηση και παράδοση στους πελάτες των μεταφερόμενων εμπορευμάτων, με σκοπό τη μείωση της ζημίας (απώλειας ή φθοράς).

- Βελτίωση του «συστήματος κεντρικής τιμολόγησης», το οποίο εφαρμόζεται στην τιμολόγηση των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, με ταυτόχρονη συλλογή και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων, και περαιτέρω πρόβλεψη εφαρμογής του στις εσωτερικές μεταφορές εμπορευμάτων.