[Capital.gr] Προσπαθούν να ξεπαγώσουν το αεροδρόμιο στο Καστέλλι - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121) +--- Thread: [Capital.gr] Προσπαθούν να ξεπαγώσουν το αεροδρόμιο στο Καστέλλι (/showthread.php?tid=8773) |
[Capital.gr] Προσπαθούν να ξεπαγώσουν το αεροδρόμιο στο Καστέλλι - Konstantinos - 26-10-2012 Του Δημήτρη Δελεβέγκου Να μετατρέψει από… μακέτα σε πραγματικό έργο επιχειρεί το υπουργείο Ανάπτυξης, με τον Κωστή Χατζηδάκη να έχει εξαγγείλει ότι έως το τέλος του 2012 θα δημοπρατηθεί το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης. Στο πλαίσιο αυτό, το αρμόδιο υπουργείο προχωρά στην προετοιμασία των μελετών για την απαλλοτρίωση των εκτάσεων που απαιτούνται για την υλοποίηση του αεροδρομίου, αρχικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ. Το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να αναδειχθεί η εταιρεία που θα αναλάβει την κτηματογράφηση και τη σύνταξη κτηματολογίου Νότιας Περιοχής για την πραγματοποίηση των απαλλοτριώσεων που απαιτούνται για το αεροδρόμιο και τις Οδικές Συνδέσεις του με το Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα Κρήτης. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου υπερβαίνει τις 600.000 ευρώ, ενώ η υλοποίηση του συνόλου των μελετών θα κοστίσει 20 εκατ. ευρώ. Εάν οι εξαγγελίες του υπουργείου Ανάπτυξης πραγματοποιηθούν, το έργο θα δημοπρατηθεί είτε μέσω της ένταξής του σε κάποια από τις ομάδες περιφερειακών, προς αξιοποίηση, αεροδρομίων είτε αυτόνομα, μέσω ξεχωριστού διαγωνισμού. Πενταπλή παράταση Η δημοπράτηση του αεροδρομίου στο Καστέλλι έχει παραταθεί πέντε φορές μέχρι σήμερα. Πλέον συμπληρώνεται «επέτειος» ενός χρόνου από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού τον Οκτώβριο του 2011, οπότε έγινε γνωστό ότι κανένας επενδυτής δεν υπέβαλε προσφορές. Αρχικά ενδιαφέρον για το έργο είχαν επιδείξει η Ελλάκτωρ, η J&P Άβαξ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Μηχανική, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Vinci, η Hochtief και η Archirodon. Ωστόσο, οι μελετητικές αδυναμίες του έργου, σε συνδυασμό με τη δυσκολία εξεύρεσης χρηματοδότησης απομάκρυναν τις κατασκευαστικές. Πάντως, το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι από θα προέλθει η χρηματοδότηση του project- παρά την πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης να προχωρήσει στη δημοπράτησή του. Και αυτό με δεδομένο ότι οι τράπεζες εξακολουθούν να μην δίνουν δάνεια, κυρίως όταν πρόκειται για έργα των οποίων οι προοπτικές καθίστανται αβέβαιες εξαιτίας της ύφεσης που έχει συρρικνώσει τους κυκλοφοριακούς όγκους. |