Forum
[Ναυτεμπορική] Aκτοπλοΐα: Σε δικαστική «ναυμαχία» η ΝΕΛ και η Attica Group - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [Ναυτεμπορική] Aκτοπλοΐα: Σε δικαστική «ναυμαχία» η ΝΕΛ και η Attica Group (/showthread.php?tid=8595)



[Ναυτεμπορική] Aκτοπλοΐα: Σε δικαστική «ναυμαχία» η ΝΕΛ και η Attica Group - AlexNik - 08-10-2012

Στα άκρα οδηγείται η επιχειρηματική σύγκρουση στην ακτοπλοΐα, όπως προκύπτει από τη χθεσινή πρώτη ημέρα της δίκης στη Μυτιλήνη, όπου εξετάζεται το αίτημα της ΝΕΛ, να γίνει δεκτή η συμφωνία που σύναψε με τους πιστωτές της, βάσει των άρθρων 106 α και 106 β του ν. 3588/2007.


Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί είναι ότι στη δίκη παρέστη και δικηγόρος εκπρόσωπος του Ομίλου Attica, ο οποίος υποστήριξε ότι δεν πρέπει να γίνει δεκτή από το δικαστήριο η συμφωνία.

Ο εκπρόσωπος του ομίλου Attica, όπως αναφέρουν στελέχη του Ομίλου, παρέστη, γιατί η εταιρεία έχει έννομο συμφέρον, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης όρων υγιούς ανταγωνισμού. Θεωρούν ότι η συμφωνία των πιστωτών, έτσι όπως περιγράφεται σε συνδυασμό και με το σχέδιο εξυγίανσης, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού της ΝΕΛ προς τις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Οι σχέσεις των δύο εταιρειών εντάθηκαν, μετά και την ανακοίνωση του Ομίλου Grimaldi, ότι θα συνεργασθεί εμπορικά με την ΝΕΛ στην Αδριατική. Κληθείς μάλιστα να σχολιάσει τη συγκεκριμένη συμφωνία, ο πρόεδρος του Ομίλου Attica Group, Πέτρος Βέττας, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ομοιος ομοίω αεί πελάζει!».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΝΕΛ, τα δύο προηγούμενα χρόνια, στο πλαίσιο μίας επεκτατικής πολιτικής, δρομολόγησε πλοία σε γραμμές που ήταν ισχυρή η παρουσία της Blue Star Ferries, όπως στα Δωδεκάνησα, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, και μετά τα απέσυρε. Φέτος, βέβαια, και η Blue Star Ferries «απάντησε» με τη δρομολόγηση του Blue Star Patmos στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη.


Γιάννης Αβραντίνης, διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ.
Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, σχολιάζοντας την παρουσία της Attica Group στο δικαστήριο, σημείωσε ότι αυτό δεν έχει ξαναγίνει και πρόσθεσε ότι η Blue Star Ferries και η Attica Group κακώς συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, αφού έχουν μετοχική σχέση, μέσω της μητρικής τους, MIG, σε ειδησεογραφικά site, δημοσιεύματα του οποίου επικαλέσθηκε ο δικηγόρος της Attica Group στο δικαστήριο.

Διακοπή

Σε ό,τι αφορά τη δίκη, διακόπηκε για την προσεχή Τρίτη, λόγω παρέλευσης της ώρας, ενώ εξεταζόταν ο πρώτος μάρτυρας.

Επισημαίνεται ότι τη συμφωνία των πιστωτών έχουν υπογράψει δύο από το σύνολο των πιστωτών της εταιρείας, η Τράπεζα Millenium Bank και η εταιρεία Antelope Shipping. Στη Millenium Bank, η ΝΕΛ οφείλει 90,8 εκατ. ευρώ, ενώ στην Antelope Shipping, η οποία εμφανίζεται να ελέγχει το 5,73% των μετοχών της ΝΕΛ (με ημερομηνία 31/8/2010), οφείλει 15,23 εκατ. ευρώ.

Οι εν λόγω δύο πιστωτές αντιπροσωπεύουν το 62,32% του συνόλου των πιστωτών και το 75,17% των ειδικών προνομιούχων και εμπραγμάτως ασφαλισμένων.

Στους πιστωτές περιλαμβάνεται και η FBB Bank, στην οποία η ΝΕΛ οφείλει 19,18 εκατ. ευρώ και η οποία στο δικαστήριο τάχθηκε υπέρ τη συμφωνίας.

Επισημαίνεται ότι το άρθρο 106α προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι η συμφωνία εξυγίανσης υπογράφεται από τον οφειλέτη και, αν έχει λάβει χώρα συνέλευση των πιστωτών, από τα πρόσωπα που παρίστανται ή έχουν εξουσιοδοτηθεί προς τούτο, σύμφωνα με το άρθρο 106 παράγραφος 5, ενώ, αν δεν έχει λάβει χώρα συνέλευση των πιστωτών, από πιστωτές που εκπροσωπούν το εξήντα τοις εκατό (60%) του συνόλου των απαιτήσεων, στο οποίο περιλαμβάνεται το σαράντα τοις εκατό (40%) των τυχόν εμπραγμάτως ή με ειδικό προνόμιο ή με προσημείωση υποθήκης εξασφαλισμένων απαιτήσεων.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ