Forum
[CretaLive.gr] Η κρίση φέρνει γκρίνια ... και στο λιμάνι - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [CretaLive.gr] Η κρίση φέρνει γκρίνια ... και στο λιμάνι (/showthread.php?tid=8404)



[CretaLive.gr] Η κρίση φέρνει γκρίνια ... και στο λιμάνι - Paul - 19-09-2012

Ο ΟΛΗ αρνήθηκε να παραχωρήσει λεωφορεία και νερό για ανεφοδιασμό σε κρουαζιερόπλοιο - Επιφυλάσσεται να στραφεί νομικά εναντίον του ΟΛΗ ο τουριστικός πράκτορας.

[Image: c5b798941ed8484da7d2f73e50c5d474.jpg]



Η κρίση δεν αφήνει κανέναν ανεπηρέαστο και μάλιστα πολλές φορές "τεντώνει" τα νεύρα! Το πρωί, απειλήθηκε επεισόδιο στο λιμάνι του Ηρακλείου, όταν κρουαζιερόπλοιο "έδεσε" στο λιμάνι, αλλά ο ΟΛΗ δε δέχτηκε να δώσει λεωφορεία - σύμφωνα με σχετική σύμβαση - και νερό για τον ανεφοδιασμό του πλοίου. Αιτία οι οφειλές του τουριστικού πράκτορα, σύμφωνα με την πλευρά του ΟΛΗ.

Ο πράκτορας φέρεται να οφείλει περίπου 25.000 ευρώ στον ΟΛΗ, οφειλή την οποία είχε κληθεί να αποπληρώσει, εναλλακτικά ο ΟΛΗ δε θα έδινε λεωφορεία και νερό. Έτσι έγινε σήμερα...

Ο πράκτορας, προσπάθησε να διεκδικήσει λεωφορεία και νερό, ωστόσο ο Οργανισμός ήταν ανένδοτος, κρατώντας αυτή τη σκληρή και ανένδοτη στάση, προκειμένου να μην καθιερώσει δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους επιχειρηματίες, με δεδομένο ότι όλοι είναι συνεπείς στις οικονομικές υποχρεώσεις τους, και θα ήταν άδικο για εκείνους να ευνοούνται οι ασυνεπείς...

Ο επιχειρηματίας επικοινώνησε με το Cretalive και τόνισε ότι κακώς ο ΟΛΗ αρνήθηκε εξαρχής να δώσει λεωφορεία και νερό, καθώς η συγκεκριμένη εταιρεία που διατηρεί τώρα ο επιχειρηματίας δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ στον ΟΛΗ. Υπάρχει όμως μια εταιρεία που από το 2006 είναι σε εκκαθάριση και αυτή οφείλει χρήματα, όχι όμως στον ΟΛΗ, σύμφωνα με τον επιχειρηματίας, αλλά στο ελληνικό δημόσιο.

Ο πράκτορας επισημαίνει ότι δεν έγινε επεισόδιο στο λιμάνι και πως εκείνος πλήρωσε κανονικά για τα λεωφορεία. Ο ίδιος, μάλιστα, τονίζει ότι επιφυλάσσεται για τα δέοντα κατά του ΟΛΗ και είναι ήδη σε επικοινωνία με το Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η εταιρεία του πράκτορα, μάλιστα, αποδίδει ... σε ταπεινά ελατήρια το συμβάν, επειδή η εταιρεία έκανε παρατήρηση στον ΟΛΗ επειδή στις 08.15 που έφτασε το πλοίο στο λιμάνι, το λιμάνι δεν ήταν ανοιχτό...Ωστόσο, από τον ΟΛΗ για το θέμα αυτό λένε ότι έχουν έγγραφη αναγγελία ότι το πλοίο θα έφτανε στις 9...



Από τον κ.Γαβριλάκη πήραμε επιστολή με την οποία απαντά ουσιαστικά στον ΟΛΗ για τα όσα συνέβησαν, το πρωί της Τρίτης, στο λιμάνι του Ηρακλείου

Στην επιστολή ο κ.Γαβριλάκης αναφέρει:

Σημερα 18.09.2012, κατεφθασε στις 08.15' το κρουαζιεροπλοιο AEGEAN PARADISE το οποιο εκπροσωπείται από την εταιρία μου COMΜODORΕ TRAVEL Ε.Π.Ε και "επεσε" στον προβλητα 4.

Οταν φθασαμε εκει (ξεναγοι, λεωφορεια, shuttle buses ) και τεχνικοι του πλοιου που εφθασαν απο Αθηνα για επισκευες, ο προβλήτας ηταν ....κλειστος με λουκετο.

Για να μην καταλαβουν οι Τουρκοι εκδρομεις οτι κατι παράδοξο συνεβαινε, δώσαμε εντολη στο πλοιο να κατεβουν αργοτερα οι εκδρομεις, μεχρι να ειδοποιησουμε να ανοιξει η πυλη. Ευτυχως, ανδρας των ΚΕΑ που βρηκε κλειδια, μας ανοιξε κατά τις ……….. και ετσι δεν υπήρξε πρόβλημα με τους εκδρομείς. Το γεγονος αυτο, ειναι η 2η φορα που συμβαινει. Είχε συμβεί και παλαιότερα , με τραγικοτατες τοτε συνεπειες για μας αλλα και για την κρουαζιερα.

Στην συνέχεια περί ώρα 09.00’ ο Πλοιαρχος, μας ζητησε (εχει καθε δικαιωμα ), να γεμισουμε το πλοιο του με νερο.

Με δεδομένο ότι η παρούσα Δνση του Ο.Λ.Η δεν μας επιτρεπει πλεον να χρησιμοποιούμε προς τούτο ιδιώτες, αναγκαζοντας μας να παιρνουμε νερο απο τους προβλητες, έκανα προφορικο σχετικό αιτημα στην αρμοδια υπηρεσια του ΟΛΗ αλλα ο κος Δνων Συμβουλος, θελοντας να με εκβιασει σε προσωπικο επιπεδο ΑΡΝΗΘΗΚΕ να φερει νερο στο πλοιο, αν δεν εξοφλούσα αμέσως στον ΟΛΗ διάφορες οφειλές προς τον οργανισμό ΑΛΛΩΝ ναυτιλιακών εταιριών τις οποίες ΑΛΛΗ εταιρία μας εκπροσωπούσε κατά το παρελθόν και έχουν ήδη βεβαιωθεί στην αρμόδια ΔΟΥ κατά τον ΚΕΔΕ.

Προφανώς, αυτές τις παράνομες και κυρίως παράλογες απαιτήσεις όχι μόνο αρνήθηκα αλλά και στηλίτευσα δηλώνοντας ότι θα αναφερθώ σχετικά στην προϊσταμένη του ΟΛΗ αρχή, πράγμα το οποίο και έκανα παραυτα, αφού η αντιμετώπιση αντί να διορθωθεί, επιδεινώθηκε με ύβρεις και απειλές από μεριάς του Προέδρου του ΟΛΗ εναντίον μου. Σίγουρα η αλλαγή στάσης του ΟΛΗ και η άμεση υδροδότηση του πλοίου, μετά την αναφορά μου στην αρμόδια διέυθυνση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, αν μη τι άλλο, δείχνει το ποιος είχε δίκιο, ποιος δρά νόμιμα και ποιος παράνομα κλπ.

Φανταζεσθε όμως τι συνεπειες θα ειχαμε, εαν γινοταν καποιο ατυχημα και το πλοιο δεν ειχε νερο έστω για να κατασβεσει μια πυρκαγιά΄; Πόσα θυματα θα θρηνουσαμε αραγε και τι τρομακτικες συνεπειες θα υφιστατο η κρουαζιερα;

Και ολα αυτα γιατι επρεπε να εκβιασθει ο υπογραφων.
Χωρίς να θέλω να σας κάνω υποδείξεις θα σας παρακαλούσα να ερευνήσετε το λόγο γιατί ένας μεγάλος αριθμός κρουαζιερόπλοιων έπαψε να προτιμά τον ελλιμενισμό στο Ηράκλειο και ποιος ο ρόλος ενεργειών και παραλείψεων του ΟΛΗ γι’ αυτό.

Με εκτιμηση,

Μανωλης Γαβριλακης
Γενικος Δντης
Commodore Travel


[CretaLive.gr] Ο ΟΛΗ, ο πράκτορας και το επεισόδιο στο λιμάνι - Paul - 19-09-2012

Σκληρή απάντηση για τα όσα συνέβησαν το πρωί της Τρίτης στο λιμάνι του Ηρακλείου και στα οποία αναφέρθηκε το CRETALIVE δίνει ο ΟΛΗ με αφορμή και τα όσα υποστήριξε ο επιχειρηματίας

Αναλυτικά ο ΟΛΗ επισημαίνει:

Με σεβασμό προς τους πολίτες του Ηρακλείου, τους χιλιάδες καθημερινούς επισκέπτες της πόλης μας και κυρίως προς τους δεκάδες ικανοποιημένους και συνεπείς συνεργάτες της Ο.Λ.Η. Α.Ε. επιβάλλεται να απαντήσουμε, αλλά κυρίως να αποκαταστήσουμε την αλήθεια των γεγονότων της 18ης/09/2012 στο λιμάνι του Ηρακλείου, που αφορούν το πλοίο Aegean Paradise και τον υπεύθυνο πρακτόρευσης του.

Επίσης, δεδομένης της δύσκολης οικονομικής κατάστασης, επιβάλλεται να ενημερώσουμε τον έλληνα φορολογούμενο για την αταλάντευτη προσήλωση μας στην υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και την βούληση μας για είσπραξη, με κάθε νόμιμο και θεμιτό τρόπο, όλων των οφειλών ιδιωτών προς την Ο.Λ.Η. Α.Ε., μια επιχείρηση με μοναδικό μέτοχο το ελληνικό δημόσιο. Ακόμα, βεβαιώνουμε τους συνεργάτες της ΟΛΗ ΑΕ ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να επιτρέψουμε πρακτικές που οδηγούν σε αθέμιτο ανταγωνισμό και μακροπρόθεσμα σε στρέβλωση της αγοράς και υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους τουρίστες-επισκέπτες της πόλης μας, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους εισαγωγείς-εμπόρους.

Αυτή την περίοδο δεν υπάρχει χώρος για καμία έκπτωση ως προς τις νόμιμες διαδικασίες που οφείλουμε να ακολουθούμε. Επίσης, όμως τηρούμε απαρέγκλιτα την δέσμευση μας για απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των επισκεπτών μας, με παράλληλη ενημέρωση των εταιριών που τυχόν πλήττονται από αφερέγγυες συνεργασίες και πρακτικές. Αυτό το τονίσαμε στον καπετάνιο του πλοίου AEGEAN PARADISE, κ. Δρίτσα, μια και δεν τέθηκε ποτέ θέμα μη εξυπηρέτησης του πλοίου.

Σε ότι αφορά τα πραγματικά περιστατικά:

Η εταιρεία Commodore Travel απέστειλε στην Ο.Λ.Η. Α.Ε. αναγγελία άφιξης πλοίου με ημερομηνία 09/09/2012 (αρ. Πρωτ. 4501/11-09-2012). Στην αναγγελία αυτή ανέφερε ως ώρα άφιξης του πλοίου “AEGEAN PARADISE” την ενάτη πρωινή (09:00) της 18ης/09/2012. Σύμφωνα με το σύστημα AIS (Automatic Identification System), το οποίο χρησιμοποιείται για τον αυτόματο εντοπισμό και αναγνώριση πλοίων το εν λόγω πλοίο αφίχθη στο λιμάνι του Ηρακλείου στις 08:49. Άρα ο πραγματικός χρόνος από τον οποίο και μετά το πλοίο και οι επιβάτες του θα χρειάζονταν υπηρεσίες από το λιμάνι του Ηρακλείου δεν δύναται να είναι νωρίτερα από τις 08:35.

Αλλά ακόμα και αν υπήρχε η πρακτική δυνατότητα να αποβιβαστούν οι επιβάτες (δηλαδή να είχε δέσει το πλοίο) για να προχωρήσουν στην πραγματοποίηση των προγραμματισμένων εκδρομών, πριν τις 08:35, αυτό ήταν εφικτό, μια και η πύλη της ειδικής περίφραξης ISPS της προβλήτας IV-V δεν φέρει λουκέτο. Η πύλη αυτή είναι τμήμα εσωτερικής περίφραξης σε χώρο όπου ήδη υπάρχει “κεντρικός” έλεγχος εισόδου-εξόδου, από την εξωτερική πύλη του λιμένα, η οποία παραμένει κλειστή ΜΟΝΟ από τις 00:00-06:30. Επίσης στον συγκεκριμένο χώρο επιτρέπεται η πρόσβαση φυλάκων και άλλων, λόγω της πλαγιοδέτησης του Golden Prince, ενώ οι καβοδέτες εισήλθαν κανονικά και απρόσκοπτα για να δέσουν το πλοίο, όπως κάνουν πάντα.

Σε ότι αφορά την πραγματοποίηση επισκευών τις οποίες επικαλείται με την επιστολή του ο ναυτιλιακός πράκτορας, κ. Γαβριλάκης, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι αυτές (αν πραγματοποιήθηκαν) είναι παράνομες! Για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε επισκευής και την τυχόν είσοδο μηχανημάτων, εντός λιμένα, απαιτείται άδεια από τον φορέα διοίκησης του λιμένα και το αρμόδιο Κεντρικό Λιμεναρχείο. Η Διοίκηση του ΟΛΗ σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές θα διερευνήσει τυχόν παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας και θα επιβάλει τις ανάλογες κυρώσεις έναντι παντός υπευθύνου.

Σε ότι αφορά τον “κίνδυνο πυρκαγιάς” λόγω της μη “έγκαιρης τροφοδοσίας” του πλοίου με νερό, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος γιατί τα πλοία φέρουν αυτόνομες δεξαμενές πυρόσβεσης οι οποίες δεν αδειάζουν ΠΟΤΕ, σύμφωνα με τις προβλέψεις διεθνών κανονισμών (IMO). Ο προβληματισμός για τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος θα έπρεπε να ήταν πιο έντονος για εκείνους που αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν επισκευές στο πλοίο, χωρίς να έχουν ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές, προκειμένου να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα.

Επίσης, σύμφωνα, με το ισχύον τιμολόγιο[1] της Ο.Λ.Η. Α.Ε. ΔΕΝ επιτρέπεται η παροχή οποιασδήποτε υπηρεσίας ή έργου τροφοδοσίας, φορτοεκφόρτωσης, κλπ, από τρίτους, εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα, παρά μόνο αν ο Οργανισμός, που διαχειρίζεται τον λιμένα, αποφασίσει ότι δεν είναι σε θέση να παράσχει αυτές τις υπηρεσίες. Παράλληλα αν οι πράκτορες, μεταφορείς, κλπ, επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν δικά τους μέσα απαιτείται ειδική άδεια από την Ο.Λ.Η. Α.Ε. για την χρήση τους.

Και στις δυο παραπάνω περιπτώσεις κάθε ιδιώτης που αναλαμβάνει την παροχή τέτοιων υπηρεσιών επιβάλλεται να έχει άδεια, εξουσιοδότηση, ή σύμβαση με την Ο.Λ.Η. Α.Ε. Στο πλαίσιο αυτό καταβάλει σχετικό τέλος, ως ποσό επί του αντίστοιχου τιμολογίου της Ο.Λ.Η. Α.Ε., για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης ή για διαφυγούσα εργασία. Σε κάθε άλλη περίπτωση προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις[2]. Η νυν Διοίκηση της ΟΛΗ θα διερευνήσει αν η “πρακτική” που ακολουθούνταν στο παρελθόν (τροφοδοσία με νερό), σύμφωνα με την επιστολή του κ. Γαβριλάκη, ήταν σύννομη ή/και αληθινή και θα διεκδικήσει, κατά παντός υπευθύνου, τυχόν διαφυγόντα έσοδα, για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου, με κάθε νόμιμο τρόπο.

Επιπρόσθετα, επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία υπόλογος έναντι των οργανισμών λιμένος για την καταβολή τελών (ελλιμενισμού, φορτοεκφόρτωσης, αποθήκευσης, παροχής υπηρεσιών, κλπ) πλοίων, είναι κυρίως τα φυσικά πρόσωπα πλοιοκτήτης, εφοπλιστής ή ναυτικός πράκτορας (που εκπροσωπεί ή καταθέτει την αναγγελία κατάπλου) και εν συνεχεία άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Τα παραπάνω φυσικά πρόσωπα ευθύνονται αλληλέγγυα και εξ ολοκλήρου[3] για τυχόν οφειλές. Οπότε οι προσπάθειες να βαφτίσουμε τον 'Κώστα', 'Κωστάκη' και να “κάνουμε την δουλεία μας”, ΔΕΝ θα ευοδωθούν.

Έτσι, η διοίκηση της ΟΛΗ επισημαίνει ότι θα συνεχίσει να εφαρμόζει απαρέγκλιτα την κείμενη νομοθεσία και δεν θα εξυπηρετεί ναυτιλιακούς ή τουριστικούς πράκτορες που έχουν εκκρεμή χρέη προς την Ο.Λ.Η. Α.Ε. Τυχόν βεβαίωση των οφειλών στις αρμόδιες δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες δεν εμποδίζει τους οργανισμούς λιμένος από το δικαίωμα τους να μην εξυπηρετούν οφειλέτες, ιδιαίτερα όταν αυτές οι οφειλές δεν έχουν διακανονιστεί ή έχει σταματήσει η τακτική εξόφληση των προβλεπόμενων δόσεων, που έχει ορίσει το Υπουργείο Οικονομικών.

Ακόμα επισημαίνουμε, προς αποφυγή κάθε λογής εντυπώσεων, ότι οι εταιρίες και τα πλοία που εγκατέλειψαν το λιμάνι του Ηρακλείου (ως βάση home port ή ως transit) το 2009 και το 2010 δεν αντιμετώπισαν προβλήματα με την νυν διοίκηση του λιμένα, ούτε με το επίπεδο των παροχών του λιμανιού του Ηρακλείου.

Άλλες εταιρίες αναθεώρησαν τον συνολικό προγραμματισμό τους, π.χ. πηγαίνοντας σε άλλη ήπειρο. Άλλες τροποποίησαν τα δρομολόγια τους περικόπτοντας 3-4 μέρες από τα προγράμματα τους, λόγω αύξησης του κόστους καυσίμων. Άλλες άλλαξαν προορισμούς λόγω της “αραβικής άνοιξης” ακυρώνοντας την χρήση λιμένων της Αιγύπτου και άλλων χωρών. Άλλες αντιμετώπισαν προβλήματα με παλιότερες οργανωτικές αδυναμίες του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου. Ενώ, ευτυχώς, ελάχιστες, αποχώρησαν από το λιμάνι του Ηρακλείου.

Οι προσπάθειες της Διοίκησης της Ο.Λ.Η. Α.Ε. να επανατοποθετήσει δυναμικά τον λιμένα του Ηρακλείου στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας, υπό τις νέες οικονομικές και άλλες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην περιοχή, είναι άοκνες! Μάλιστα, η αναγνώριση τους έχει περάσει ακόμα και τα στενά όρια της Κρήτης ή της χώρας μας, ως οφείλει κάθε προσπάθεια στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική και διεθνοποιημένη τουριστική βιομηχανία κρουαζιέρας. Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από την εμπιστοσύνη που έχει δείξει η μεγαλύτερη εταιρία κρουαζιέρας της Ευρώπης Costa Crociere προς το λιμάνι μας, καθιστώντας το βάση Home Port και για το 2013. Αλλά και από τις συγχαρητήριες επιστολές, που έχουν σταλεί ακόμα και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό για τις εξαιρετικές μας υπηρεσίες.

Τέλος, για τους ύβρεις προς το πρόσωπο του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΗ (παρουσία 4 στελεχών του ΟΛΗ) αλλά τους χαρακτηρισμούς προς την υγεία του... από τον εν λόγω πράκτορα εντός του κτιρίου του Οργανισμού, το αφήνουμε ασχολίαστο και στην κρίση του καθενός να καταλάβει.


ΑΠΟ ΤΗΝ «ΟΛΗ ΑΕ»

[1] Απόφαση Αριθμ. 16932/ΕΓ ΔΕΚΟ 1777, ΦΕΚ Β' 654/27-04-2007. Κεφάλαιο Α' Άρθρο 1 §1, §2.

[2] Απόφαση Αριθμ. 16932/ΕΓ ΔΕΚΟ 1777, ΦΕΚ Β' 654/27-04-2007. Κεφάλαιο Β' Άρθρο 4 Τιμολόγιο 14

[3] Απόφαση Αριθμ. 16932/ΕΓ ΔΕΚΟ 1777, ΦΕΚ Β' 654/27-04-2007. Κεφάλαιο Α' Άρθρα 9§2, 10§3