[capital.gr] Ως πότε το ΤΡΑΜ θα είναι... τελευταίο; - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +--- Thread: [capital.gr] Ως πότε το ΤΡΑΜ θα είναι... τελευταίο; (/showthread.php?tid=789) |
||||||||||||||||||
[capital.gr] Ως πότε το ΤΡΑΜ θα είναι... τελευταίο; - AlexNik - 10-06-2010 Του Δημήτρη Δελεβέγκου Για τους παλαιότερους το ΤΡΑΜ είναι συνδεδεμένο με την παλιά Αθηνά, της δεκαετίας του ΄60. Για τους νεότερους έχει γίνει συνώνυμο της ταλαιπωρίας και αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα του σπάταλου κράτους. Ελλείμματα που διογκώνονται χρόνο με τον χρόνο, υπεράριθμοι εργαζόμενοι και ανύπαρκτη επεκτάση του υφιστάμενου δικτύου συνθέτουν την εικόνα ενός μέσου μεταφοράς που δεν έχει εκπληρώσει ούτε στο ελάχιστο τους στόχους του. Χθες οι επικεφαλής του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανακοίνωσαν μία δράση, της οποίας η υλοποίηση θεωρείται από συγκοινωνιολόγους και μη, αυτονόητη. Το “Πράσινο Κύμα”, δηλαδή η προτεραιότητα που το ΤΡΑΜ αποκτά αυτόματα στους σηματοδότες των διασταυρώσεων είναι ένα πρόγραμμα που κατασκευάστηκε μαζί με το μέσο σταθερής τροχιάς και συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέχρι σήμερα όμως, ποτέ δεν έχει λειτουργήσει. Ως αποτέλεσμα, σήμερα για την διαδρομή Σύνταγμα – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας απαιτείται περίπου μία ώρα, την στιγμή που ένα αυτοκίνητο καλύπτει την συγκεκριμένη απόσταση σε πολύ λιγότερο από μισή ώρα. Χρόνιο “αγκάθι” του προβληματικού μέσου μεταφοράς αποτελεί και η επέκτασή του δικτύου του προς τον Πειραιά, η οποία καρκινοβατεί εδώ και πολλά χρόνια. Κατά την σημερινή διοίκηση του ΤΡΑΜ έως το 2012 - 13, το έργο που είχε προϋπολογιστεί στα 125 εκατ. ευρώ θα έχει ολοκληρωθεί. Αμφίβολο παραμένει όμως, εάν το έργο θα έχει προχωρήσει μέχρι τότε, δεδομένου του δημοσιονομικού αδιεξόδου της χώρας. Οικονομικά μεγέθη που σκοτώνουν Και σε οικονομικό επίπεδο η ΤΡΑΜ Α.Ε. καταγράφει ιδιαίτερα άσχημες επιδόσεις, με την μαύρη τρύπα της εταιρείας να έχει διευρυνθεί σημαντικά εξαιτίας και των εκατοντάδων προσλήψεων “από το παράθυρο” που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια. Έτσι, οι οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας αποκαλύπτουν ότι μέσα σε έναν χρόνο, από το 2008 έως το 2009: - Οι καθαρές ζημιές αυξήθηκαν θεαματικά σε ποσοστό 40% - Το σύνολο των υποχρεώσεων ενισχύθηκε περίπου κατά 22 εκατ. ευρώ και - Μέσα σε ένα έτος, κατά το οποίο δεν υπήρξε καμία επέκταση του δικτύου, προσελήφθησαν 115 άτομα Το ΤΡΑΜ σε αριθμούς
Όσον αφορά τις “αμαρτωλές” προσλήψεις στον οργανισμό, το πρόσφατο πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κ. Λέανδρου Ρακιντζή περιγράφει πλήρως τί συνέβαινε από το 2004, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2009, οπότε το προσωπικό της εταιρείας αυξήθηκε κατά 250%. Περιττό να αναφερθεί ότι η διαδικασία των προσλήψεων στην ΤΡΑΜ έγινε εξαιρετικά εύκολη, από την στιγμή που εξαιρέθηκε από τον νόμο 4329/2005 που προβλέπει ότι οι προσλήψεις στις ΔΕΚΟ πρέπει να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ. Τί θα γίνει όμως με την περίσσεια των εργαζομένων της εταιρείας; Σύμφωνα με πληροφορίες, είτε θα μεταταγεί σε άλλες δημόσιες θέσεις είτε θα “ανακυκλωθεί” σε άλλες εταιρείες που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο. |