Forum
[Το Βήμα] Η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής αντίδοτο στην αύξηση του εισιτηρίου - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Το Βήμα] Η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής αντίδοτο στην αύξηση του εισιτηρίου (/showthread.php?tid=7438)



[Το Βήμα] Η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής αντίδοτο στην αύξηση του εισιτηρίου - AlexNik - 07-09-2012

Σε 14 λεπτά η διαδρομή Σύνταγμα - Ελληνικό με το Μετρό το 2013

Σε αναζήτηση του «ισοδύναμου» που θα επιτύχει την αναστολή της αύξησης των κομίστρων στις αστικές συγκοινωνίες από την ερχόμενη Άνοιξη, όπως προβλέπεται από το Μνημόνιο, βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών.

«Γραμμή» του υπουργού κ. Κωστή Χατζηδάκη είναι η αύξηση των εσόδων μέσα από την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής στα μέσα μεταφοράς, η οποία, σύμφωνα με το υπουργείο, ενδέχεται να οδηγεί σε απώλεια εισπράξεων έως και τα 37,5 εκατ. ευρώ κατ' έτος, συμπεριλαμβανομένου του προαστιακού και περί τα 20 εκ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη.

Την Πέμπτη πραγματοποιήθηκε η πρώτη σχετική σύσκεψη στο υπουργείο, υπό τον γενικό γραμματέα Μεταφορών, κ. Νίκο Σταθόπουλο με τη συμμετοχή φορέων των αστικών συγκοινωνιών από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», η συζήτηση σε ό,τι αφορά την Αττική ήταν πολύ πρώιμη και δεν προτάθηκαν συγκεκριμένα μέτρα, κάτι που θα γίνει λίαν συντόμως.

Πιο ώριμοι σε ιδέες εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι του ΟΑΣΘ και του ΣΑΣΘ, στα μέσα μεταφοράς των οποίων και εκεί όπου λειτουργούν γραμμές με χαμηλή πληρότητα, οι επιβάτες μπαίνουν στο λεωφορείο μόνον από την μπροστινή πόρτα, ούτως ώστε να βλέπει ο οδηγός, εάν ακυρώνουν τα εισιτήριά τους. Κατά πληροφορίες, αυτό το μέτρο που έπεσε στο τραπέζι, έχει βελτιώσει σημαντικά την οικονομική απόδοση των γραμμών.

Ο κ. Χατζηδάκης προτίθεται να ανακοινώσει μέτρα κατά της εισιτηριοδιαφυγής αμέσως μετά το τέλος της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, ελπίζοντας ότι σε συνδυασμό με νέα μείωση του κόστους στις μεταφορικές ΔΕΚΟ, θα αποτελέσει το ισοδύναμο που θα πείσει την Τρόικα να αποδεχθεί το αίτημα για «πάγωμα» της αύξησης των εισιτηρίων.

Τα μέτρα για την αντιμετώπιση των «τζαμπατζήδων»

Πάντως, έμπειρα στελέχη των συγκοινωνιών, με τα οποία συνομίλησε «Το Βήμα», προτείνουν μία ευρεία «γκάμα» λύσεων για την αντιμετώπιση των «τζαμπατζήδων». Αυτές θα μπορούσαν να είναι οι εξής:

- Η κατάργηση του ενιαίου εισιτηρίου, χρονικής ισχύος 90' και η θέσπιση ξεχωριστών κομίστρων για τη ΣΤΑΣΥ (τραμ, μετρό, ΗΣΑΠ) και την ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλει) με σημαντικά μειωμένες τιμές.

- Η θέσπιση ενιαίου εισιτηρίου για μετεπιβίβαση σε όλα τα μέσα, το οποίο, όμως, θα είναι αυστηρά μονής κατεύθυνσης, σε αντίθεση με ότι ισχύει σήμερα.

- Η επιστροφή του θεσμού του εισπράκτορα, λύση που έχει προταθεί για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για το Τραμ της Αθήνας.

- Η είσοδος μόνο από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλει και η πώληση εισιτηρίων από τους οδηγούς, όπως συμβαίνει στα λεωφορεία εξπρές του αεροδρομίου.

- Η αναβίωση της υπηρεσίας ασφαλείας και ελέγχου (ΥΠΑΣΕΛ) που λειτουργούσε έως και πριν από λίγα χρόνια στην ΑΜΕΛ, με παράλληλη αναδιοργάνωση της υπηρεσίας τηλεφωνικής ειδοποίησων των παραβατών, στους οποίους είχε επιβληθεί πρόστιμο.

- Το εκ περιτροπής «ρίξιμο» των διοικητικών υπαλλήλων των αστικών συγκοινωνιών σε τακτικούς και μαζικούς ελέγχους σε ώρες και σταθμούς αιχμής, έτσι ώστε να ενισχύσουν το υπό ανασύσταση σώμα ελέγχου κομίστρου.

Παράλληλα, όλοι συμφωνούν στην ανάγκη να τοποθετηθούν μπάρες σε Μετρό και ΗΣΑΠ με στόχο τη δημιουργία ενός κλειστού συστήματος, στο οποίο κανείς δεν θα μπορεί να εισέλθει χωρίς να ακυρώσει το εισιτήριό του. Πρόκειται άλλωστε για τον διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό εισιτήριο που βρίσκεται σε εξέλιξη από τον ΟΑΣΑ και την ειδική γραμματεία ΣΔΙΤ, ο οποίος, όμως, καθυστερεί να υλοποιηθεί για οικονομικούς και νομικούς λόγους.
Κύκλοι του Μετρό πιστεύουν ότι με την τρέχουσα μορφή ο διαγωνισμός αργεί πάρα πολύ και θεωρούν ότι θα έπρεπε να ακυρωθεί, ούτως ώστε να μπουν οι μπάρες απευθείας από το Δημόσιο με μία απλή εργολαβία, βάσει των σχετικών μελετών της Αττικό Μετρό, που χρονολογούνται από το 2000. Έτσι, θεωρούν ότι θα διασφαλιστούν χρηματοροές για τις αστικές συγκοινωνίες, αφού, όπως λένε, μπορεί η ΣΤΑΣΥ να εξασφαλίσει έσοδα της τάξης του ενός εκ. ευρώ καθημερινά.

Αντίθετα, άλλα έμπειροι παράγοντες των αστικών συγκοινωνιών κρίνουν ότι, εάν σταματήσει ο διαγωνισμός, θα χαθεί μία μεγάλη ευκαιρία εκσυγχρονισμού όλου του συστήματος των μέσων μεταφοράς στην Αθήνα και τονίζουν ότι ο μόνος οφελούμενος θα είναι το Μετρό και οι ΗΣΑΠ και μεγάλοι «χαμένοι» τα υπόλοιπα μέσα.

Το καλοκαίρι του 2013 επτά νέοι σταθμοί Μετρό

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Ανάπτυξης, ο οποίος επισκέφθηκε την Πέμπτη τα έργα του Μετρό προς το Ελληνικό, οι νέοι σταθμοί της γραμμής 2 θα δοθούν στους πολίτες τον Ιούλιο του 2013.

«Με το έργο αυτό θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 80 χιλιάδες επιβάτες σε καθημερινή βάση και πλέον η διαδρομή Σύνταγμα - Ελληνικό θα καλύπτεται με το ΜΕΤΡΟ μόλις σε 14 λεπτά και ο οδικός άξονας της λεωφόρου Βουλιαγμένης θα ανακουφιστεί με μείωση περίπου 13 χιλιάδων μετακινήσεων ΙΧ την ημέρα», σημείωσε.

«Εκτός από την Ελλάδα της κρίσης, υπάρχει και η Ελλάδα των έργων. Παλεύουμε έτσι ώστε τα έργα να νικήσουν την κρίση», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος πρόσθεσε ότι «ξεκίνησαν ήδη οι πρόδρομες εργασίες για να κατασκευαστεί η νέα γραμμή από το Χαϊδάρι στον Πειραιά» και ότι «προχωρούν οι μελέτες για την γραμμή U όπως λέγεται, που θα καλύπτει πολλές περιοχές της Αθήνας».

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, κ. Χρήστος Τσίτουρας δήλωσε ότι «έχουν πλέον ξεπεραστεί όλα τα εμπόδια του παρελθόντος και η επέκταση του Μετρό ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΛΙΜΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ - ΕΛΛΗΝΙΚΟ με 5,5 χλμ. υπόγειας σήραγγας θα παραδοθεί στο επιβατικό κοινό σε 10 μήνες». «Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και το Υπουργείο καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε και οι σταθμοί του Μετρό στα Δυτικά Προάστια να δοθούν προς λειτουργία σταδιακά στο πρώτο 6μηνο του έτους» κατέληξε ο κ. Τσίτουρας.