Forum
[Ο Χρόνος] Στον αέρα η δημοτική αστική συγκοινωνία - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123)
+--- Thread: [Ο Χρόνος] Στον αέρα η δημοτική αστική συγκοινωνία (/showthread.php?tid=7436)



[Ο Χρόνος] Στον αέρα η δημοτική αστική συγκοινωνία - AlexNik - 07-09-2012

Αυτό δήλωσε ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιώργος Πετρίδης σε χθεσινή συνάντησή του με τους εργαζόμενους

Αν τα οικονομικά του δήμου συνεχίσουν στα ίδια επίπεδα και δεν μπορούν να συναφθούν νέες συμβάσεις, τότε δεν αποκλείεται η αστική δημοτική συγκοινωνία να πάψει στην πόλη μας. Αυτό δήλωσε ούτε λίγο ούτε πολύ, ο δήμαρχος Γιώργος Πετρίδης ο οποίος είχε σύντομη συνάντηση με τους εργαζόμενους και τον πρόεδρο του ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ, με αφορμή την εικαστική τους παρέμβαση χθες το πρωί στο κέντρο της πόλης. Ο Γιώργος Πετρίδης ήταν σαφής, αφού είπε ξεκάθαρα ότι χρήματα δεν υπάρχουν, άλλοι τρόποι χρηματοδότησης είναι δύσκολο έως αδύνατο να βρεθούν, άρα δεν είναι απίθανο η αστική δημοτική συγκοινωνία στην πόλη μας να πάψει, τουλάχιστον με τη σημερινή της μορφή και από πλευράς του δήμου.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΜΑΣ

«Εμείς από την πλευρά μας ως δήμος κάνουμε ό,τι μπορούμε το 2011 και το 2012 για να κρατηθεί ζωντανή η δημοτική αστική συγκοινωνία», είπε και πρόσθεσε ότι λόγω των γνωστών πλέον οικονομικών προβλημάτων των δήμων, είναι πολύ δύσκολο η κατάσταση να συνεχιστεί ως έχει. Μάλιστα σύμφωνα με τον ίδιο, ο δήμος το τελευταίο διάστημα δεν ξοδεύει ούτε ένα ευρώ περισσότερο, πέρα από την πληρωμή των εργαζόμενων του και την αγορά των καυσίμων για να κινούνται τα απορριμματοφόρα. Κανένα άλλο έξοδο δεν μπορεί να καλύψει αυτή την περίοδο εξαιτίας των σημαντικών περικοπών που υπέστη στο προϋπολογισμό του, σημείωσε. «Δυστυχώς η τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι δήμοι σε όλη την Ελλάδα, ιδιαίτερα όμως δήμοι σαν της Κομοτηνής που δυστυχώς κουβαλούν στις πλάτες τους πολλά χρέη και μεγάλο δανεισμό, μας έχουν φέρει στην πολύ δύσκολη θέση να μην μπορούμε να είμαστε συνεπείς, απέναντι στην αυτονόητη υποχρέωση μας, να χρηματοδοτούμε σύμφωνα με τις συμβάσεις που έχουμε υπογράψει την αστική συγκοινωνία».

Ο κ. Πετρίδης συμπλήρωσε ότι κατά διαστήματα, ο δήμος είχε προσπαθήσει και είχε βρει χρήματα καλύπτοντας παλαιότερες υποχρεώσεις μέχρι και το 2012, οπότε περιήλθε σε οικονομικό αδιέξοδο. Παρά τις δυσκολίες ωστόσο ο δήμος, βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τη διοίκηση του ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ, προκειμένου εάν είναι δυνατό να βρεθούν εναλλακτικοί τρόπο χρηματοδότησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ του δήμου και του ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ, για το έργο της αστικής δημοτικής συγκοινωνίας είναι μονοετής και λήγει στις 31 Δεκεμβρίου του 2012.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ, Νίκος Λυκούδης υπενθύμισε ότι τα χρέη του δήμου Κομοτηνής προς την επιχείρηση ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Εξάλλου για το λόγο αυτό η διοίκηση αποφάσισε να στείλει εξώδικο στο δήμο Κομοτηνής και να διεκδικήσει και νομικά τις οφειλές. Ο κ. Λυκούδης συμπλήρωσε πως η επιχείρηση είναι κερδοφόρα εάν εισπράττει αυτά που πρέπει σύμφωνα με τις συμβάσεις της. Χωρίς όμως τη χρηματοδότηση από το δήμο δεν καλύπτει ούτε τα μισά από τα έξοδα. Πιο συγκεκριμένα κατά τον κ. Λυκούδη τα μηνιαία έσοδα από τα εισιτήρια που κόβουν τα μινι μπας ανέρχονται στα 15.000-18.000 ευρώ .

«Για να ολοκληρωθεί αυτό το έργο, χωρίς να έχουμε εμείς καθόλου κέρδος χρειάζονται περισσότερα 35. 000 ευρώ το μήνα». Μία από τις προτάσεις του ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ είναι η μεγαλύτερη προβολή των υπηρεσιών που προσφέρονται μέσω της αστικής δημοτικής συγκοινωνίας. Σε κάθε περίπτωση ακόμα και αν αυξηθούν οι επιβάτες, το πρόβλημα δε θα ξεπεραστεί από τη μία στιγμή στην άλλη. «Εγώ πιστεύω ότι είναι μία κατάσταση αδιέξοδη», κατέληξε ο κ. Λυκούδης .

Μιλώντας για τα προβλήματα βιωσιμότητας των δέκα οδηγών, ο πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων αστικής δημοτικής συγκοινωνίας Θανάσης Διαμαντίδης, κάλεσε τους πολίτες της Κομοτηνής να στηρίξουν τις υπηρεσίες που παρέχουν τα λεωφορεία και με τον τρόπο τους να συμβάλλουν στη λύση του οικονομικού τους αδιεξόδου.

Όλγα Τσιούλφα