Forum
[Πρώτο Θέμα] Νέο λιμάνι στο Δέλτα Φαλήρου για τα κρουαζιερόπλοια - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [Πρώτο Θέμα] Νέο λιμάνι στο Δέλτα Φαλήρου για τα κρουαζιερόπλοια (/showthread.php?tid=7259)



[Πρώτο Θέμα] Νέο λιμάνι στο Δέλτα Φαλήρου για τα κρουαζιερόπλοια - Konstantinos - 20-08-2012

Πρόταση για την κατασκευή νέου λιμανιού που θα εξυπηρετεί αποκλειστικά τα κρουαζιερόπλοια κατέθεσε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας στον νέο Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Μουτζούρη.

Ειδικότερα, έγινε εκτεταμένη συζήτηση για το λιμάνι του Πειραιά και προτάθηκαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις συμπεριλαμβανομένης και της περίπτωσης κατασκευής νέου λιμένα στο Δέλτα του Φαλήρου.

Επί του θέματος αυτού συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί επιτροπή από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και χρήστες του λιμένος και να γίνει άμεσα ευρεία σύσκεψη, ούτως ώστε να γίνουν οι σωστές προτάσεις προς τα αρμόδια Υπουργεία

Στη συνάντηση συζήτησαν και για:

• Την ανάγκη εκτελέσεως έργων υποδομής σε λιμένες κυρίως της περιφέρειας.

Την πλήρη εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας για το Maritime Security, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κεφαλαίου XI της SOLAS.

• Τις ιδιαιτερότητες λιμένων της περιφέρειας οι οποίοι παρουσιάζουν μεγάλη κίνηση από πλευράς προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων, όπως για παράδειγμα την Σαντορίνη και το σοβαρό θέμα της κατασκευής δεύτερου σύγχρονου και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα τελεφερίκ.

• Τις αναγκαίες ευκολίες όσον αφορά την άνετη και ασφαλή εξυπηρέτηση των τουριστών που αποεπιβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια.

«Ζητήσαμε την προσωπική παρέμβαση του Γενικού Γραμματέα στην επίλυση προβλήματος που έχει δημιουργηθεί σε ορισμένους λιμένας σχετικά με την παράδοση πετρελαιοειδών καταλοίπων από τα κρουαζιερόπλοια.

Ο κ. Γενικός άκουσε με προσοχή όλα τα θέματα, δήλωσε ότι έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με μελέτες εκτελέσεως έργων στους λιμένες και κατέληξε στην πρόταση συγκρότησης επιτροπής στην Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, με συμμετοχή όλων των Φορέων που ενδιαφέρονται για τις λιμενικές υποδομές» επισημαίνει η Ένωση και προσθέτει:

«Από πλευράς μας δηλώσαμε ότι θα συνδράμουμε κάθε προσπάθεια που στοχεύει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και στο αντικείμενο που έχει αρμοδιότητα η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής. Προς τον σκοπό αυτό του κάναμε γνωστό ότι, θα καταγράψουμε τους τουριστικούς λιμένες ενδιαφέροντος, με διαχωρισμό αυτών που έχουν την δυνατότητα του home port και των άλλων που λειτουργούν ως λιμένες transit, προκειμένου να τα έχει υπ’ όψιν του για τις περαιτέρω ενέργειες»


[Εξπρές] Διαφωνία εφοπλιστών-ΟΛΠ για το νέο λιμάνι κρουαζιερόπλοιων - Konstantinos - 24-08-2012

ΕΝΤΟΝΗ διαφωνία μεταξύ της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας προκάλεσε το σχέδιο δημιουργίας νέου λιμένα κρουαζιερόπλοιων στο Φαληρικό Δέλτα.

Χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης έστειλε επιστολή στην Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας, που έχει εκφραστεί υπέρ του σχεδίου, στην οποία υποστηρίζει πως στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο τόσο οι φορείς της αγοράς όσο και ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας συμφώνησαν ότι το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας θα είναι ο Πειραιάς και επικουρικά στο μέλλον το Λαύριο.

Όπως υποστηρίζει ο κ. Ανωμερίτης, «με βάση τις αποφάσεις αυτές, ο ΟΛΠ ΑΕ έχει σχεδιάσει, ωριμάσει και εκτελεί έργα 420 εκατ. ευρώ με πλήρη έγκριση των αρμόδιων κυβερνητικών οργάνων (ΕΣΑΛ), της περιφέρειας Αττικής, της διοίκησης, της γενικής συνέλευσης και των μετόχων του ΟΛΠ ΑΕ».

Ο επικεφαλής του οργανισμού προσθέτει: «Μας προκαλεί, δε, ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση ότι στις μέχρι σήμερα δημιουργικές μεταξύ μας συναντήσεις ουδέποτε μας ετέθη αυτό το θέμα. Θέλω, τέλος, να θυμίσω ότι παρόμοιο θέμα δεν έχει τεθεί στις διαβουλεύσεις από κανένα ναυτιλιακό φορέα, ότι η αυτοδιοίκηση έχει εκφράσει απόλυτες αντιρρήσεις για την καταστροφή του Φαληρικού Δέλτα και ότι όπως έχει καταγγελθεί αυτές οι απόψεις περί δήθεν νέου λιμένα κρουαζιέρας προέρχονται πάντα χωρίς τεκμηρίωση από διαπλεκόμενα συμφέροντα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με το χώρο της ναυτιλίας. Σημειώνω, τέλος, ότι ουδεμία μεγάλη εταιρία διαχείρισης κρουαζιέρας έχει εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον ανάληψης του κόστους ενός τέτοιου έργου, το οποίο εκτιμάται μεταξύ 2-4 δισ. ευρώ».

Ο κ. Ανωμερίτης ζητεί από την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας: «(α) να μας αποστείλει το σχετικό project και τις τεχνικές και οικονομικές μελέτες του, (β) τις προτάσεις των επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι σας κατέθεσαν εγγράφως μια τέτοια πρόταση, (γ) τα λιμενικά και τεχνικά σχέδια για την ακριβή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων στο Φαληρικό Δέλτα και (δ) το προτεινόμενο επενδυτικό σχέδιο και την cost benefit ανάλυσή του».