Forum
[News247] Αργεντινή: Χωρίς μετρό παρέμεινε για έβδομη ημέρα η πρωτεύουσα - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Άλλες Ειδήσεις (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Forum: Εξωτερικό (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=120)
+--- Thread: [News247] Αργεντινή: Χωρίς μετρό παρέμεινε για έβδομη ημέρα η πρωτεύουσα (/showthread.php?tid=7181)



[News247] Αργεντινή: Χωρίς μετρό παρέμεινε για έβδομη ημέρα η πρωτεύουσα - Konstantinos - 11-08-2012

Ο υπόγειος σιδηρόδρομος στο Μπουένος Άιρες παρέμεινε εκτός λειτουργίας για έβδομη συνεχόμενη ημέρα χθες, αφού δεν υπήρξε συμφωνία στις συνεχιζόμενες συνομιλίες της εταιρίες που τον διαχειρίζεται με τους εργαζόμενους, που συμμετέχουν μαζικά στην απεργιακή κινητοποίηση που κηρύχθηκε.

Η απεργία προκάλεσε ασφυξία στους δρόμους της μητρόπολης των 12 και πλέον εκατομμυρίων κατοίκων, αφού οι περίπου 1 εκατ. επιβάτες που χρησιμοποιούν το μετρό καθημερινά χρησιμοποίησαν κάθε άλλο διαθέσιμο μέσο μετακίνησης.

Η κινητοποίηση άρχισε την περασμένη Παρασκευή, με αίτημα αυξήσεις μισθών 28%. Οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών ωστόσο έγιναν πολύ πιο περίπλοκες λόγω της διένεξης ανάμεσα στον δήμο και στην κυβέρνηση.

Ο δήμος αρχικά είχε υπογράψει μια συμφωνία τον Ιανουάριο να αναλάβει την διαχείριση του συστήματος του μετρό, αλλά κατόπιν υπαναχώρησε διότι η μεταβίβαση επρόκειτο να γίνει χωρίς να προβλέπεται επιχορήγηση της εταιρείας από το ομοσπονδιακό κράτος.

Ούτε ο δήμος ούτε η κυβέρνηση δέχονται να αναλάβουν το βάρος της ευθύνης για το μετρό, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι και η διοίκηση της εταιρείας του ιδιωτικού τομέα που τον διαχειρίζεται, της Metrovias, να διαπραγματεύονται χωρίς διαμεσολάβηση των αρχών.

Η δημοτική αρχή συμμετείχε μόλις την Πέμπτη ?κατόπιν σχετικής δικαστικής εντολής? στις διαπραγματεύσεις.
Το ήσσον συνδικάτο UTA έχει συμφωνήσει στην πρόταση της Μετρόβιας για αυξήσεις 23%, όμως το μεγαλύτερο AGTS δεν την έχει αποδεχθεί.

«Οι συνδικαλιστές δεν δουλεύουν. . . ορισμένοι από αυτούς έχουν πολιτικά κίνητρα», υποστήριξε ο δήμαρχος του Μπουένος Άιρες Μαουρίτσιο Μάκρι, ηγετικό στέλεχος της αντιπολίτευσης, σε δηλώσεις του χθες.

Ο δήμος έχει διαθέσει εκτάκτως λεωφορεία για την μετακίνηση ενός μέρους τουλάχιστον των επιβατών των συρμών του υπογείου. Τα κανονικά δρομολόγια των λεωφορείων δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στον τεράστιο αριθμό των επιβατών, ενώ στους δρόμους της πρωτεύουσας ο ασυνήθιστα υψηλός αριθμός ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας για να μετακινούνται προκάλεσε έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Η απεργία αρχικά επρόκειτο να διαρκέσει 48 ώρες, αλλά παρατεινόταν καθημερινά για 24 ώρες λόγω της συνεχιζόμενης αποτυχίας στις διαπραγματεύσεις.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


[Καθημερινή] Έληξε η απεργία των 10 ημερών στο μετρό του Μπουένος Άιρες - Konstantinos - 15-08-2012

Το μετρό του Μπουένος Άιρες άρχισε πάλι να λειτουργεί έπειτα από απεργία 10 ημερών.

Το δίκτυο του υπογείου σιδηροδρόμου του Μπουένος Άιρες ξανάρχισε να λειτουργεί από σήμερα, έπειτα από την πρωτόγνωρη στην ιστορία του 10ήμερη απεργία η οποία προκάλεσε έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα στην πρωτεύουσα της Αργεντινής και έληξε χωρίς ωστόσο να λυθεί το πρόβλημα ποιος είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία του.

Η απεργία ξεκίνησε στις 3 Αυγούστου, με προοπτική να διαρκέσει 48 ώρες, όμως καθημερινά παρατεινόταν λόγω της αδυναμίας να επιτευχθεί μία συμφωνία για το μισθολογικό.

Το πλειοψηφικό εργατικό συνδικάτο AGTS αποδέχθηκε εν τέλει αύξηση 23%, κατώτερη από το 28% της αρχικής του διεκδίκησης. Ο γγ του σωματείου Ροβέρτο Πιανέζι προειδοποίησε ωστόσο πως η συμφωνία είναι «προσωρινή» και «κατ' ελάχιστον».

Περίπου 1 εκατ. άνθρωποι χρησιμοποιούν καθημερινά τον υπόγειο σιδηρόδρομο, ενώ και τα 8 εκατ. που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους βρέθηκαν αντιμέτωποι με την κατακόρυφη αύξηση της οδικής κυκλοφορίας. Κατά τη διάρκεια των ημερών της απεργίας, οι ουρές για τα λεωφορεία ήσαν ατέλειωτες και ο χρόνος των μετακινήσεων αυξήθηκε κατά πολύ περισσότερο από το κανονικό.

Οι διαπραγματεύσεις για το μισθολογικό παρεμποδίστηκαν επίσης από τη διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ των τοπικών αρχών και της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για το ποιος είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία του συστήματος.

Τον Ιανουάριο, η τοπική αυτοδιοίκηση υπέγραψε συμφωνία για να αναλάβει την ευθύνη της λειτουργίας της, όμως αργότερα υπαναχώρησε καθώς δεν έλαβε τις υπεσχημένες ομοσπονδιακές επιδοτήσεις.

Πλέον, ούτε οι αρχές της πόλης, ούτε και η κυβέρνηση, θέλουν να φέρουν την ευθύνη για το μετρό, αφήνοντας τους εργαζομένους και τον ιδιώτη ιδιοκτήτη του χωρίς μεσολαβητή στις διμερείς διαβουλεύσεις τους.

Πηγή: ΑΜΠΕ