Forum
[Voria.gr] Ανάβουν τα αίματα για το σταθμό Ανάληψης του Μετρό - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=88)
+--- Thread: [Voria.gr] Ανάβουν τα αίματα για το σταθμό Ανάληψης του Μετρό (/showthread.php?tid=7070)



[Voria.gr] Ανάβουν τα αίματα για το σταθμό Ανάληψης του Μετρό - meganium - 25-07-2012

Μέτρα τώρα για τους επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης που «σκοτώνει το Μετρό» ζήτησε ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης. Είτε θα ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας είτε απομακρύνονται οι λαμαρίνες, τόνισε. Τι λέει η διοίκηση της Αττικό Μετρό

Σε 30 εβδομάδες είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν οι εργασίες στο σταθμό Ανάληψης του Μετρό Θεσσαλονίκης, εφόσον ξεκινήσει να δουλεύει ο εργολάβος που έχει αναλάβει το έργο. Αυτό ανακοίνωσε ο διευθυντής της Αττικό Μετρό Γιώργος Κωνσταντινίδης κατά τη διάρκεια σύσκεψης με εκπροσώπους του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και καταστηματαρχών της περιοχής.

Οι εργασίες στο συγκεκριμένο σταθμό έχουν σταματήσει από την Μ. Εβδομάδα, εξαιτίας χρηματοδοτικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο εργολάβος. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε απόγνωση τους καταστηματάρχες της περιοχής.

Επειγόντως μέτρα για τους επαγγελματίες, που «σκοτώνει το Μετρό» ζήτησε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης, ο οποίος προειδοποίησε ότι είτε θα ικανοποιηθούν τα αιτήματα των καταστηματαρχών (απαλλαγή από τέλη, ειδικοί συντελεστές ΙΚΑ, ΟΑΕΕ) είτε οι επαγγελματίες θα αρχίσουν να ξηλώνουν τις λαμαρίνες. Μάλιστα, ανακοίνωσε ότι θα επιδιώξει συνάντηση με τον γγ δημοσίων έργων Στράτο Σιμόπουλο, σημειώνοντας πως αν δεν βρεθεί λύση τότε θα απομακρύνουν τις λαμαρίνες από την περιοχή.

«Το μετρό είναι ένα έργο πνοής για τη Θεσσαλονίκη, την κατασκευή του οποίου στηρίζουν όλοι οι Θεσσαλονικείς, επαγγελματίες και κάτοικοι. Μόνο που οι συνεχείς και μεγάλες καθυστερήσεις το έχουν καταστήσει εφιάλτη για όσους επαγγελματίες δραστηριοποιούνται στον άξονα κατασκευής του και ιδίως στις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατίας και Δελφών, καθώς κοντά στα εργοτάξια η εμπορική κίνηση έχει σχεδόν μηδενιστεί και περίπου οι μισές επιχειρήσεις έχουν κλείσει» δήλωσε ο κ. Ζορπίδης.

Ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι «παρά τα επανειλημμένα διαβήματα από το 2006 προς κάθε αρμόδιο, παρά της επανειλημμένες συσκέψεις με την Αττικό Μετρό Α.Ε και τους αρμόδιους υπουργούς των προηγούμενων κυβερνήσεων, παρά το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράψαμε οι φορείς της Θεσσαλονίκης και οι υπεύθυνοι του έργου, πολιτική ηγεσία και ανάδοχοι στις 18 Απριλίου 2011, βρίσκουμε ακόμη μπροστά μας άλυτα ζητήματα που θα έπρεπε να έχουν αντιμετωπισθεί πριν καν ξεκινήσει το έργο».

Οι καταστηματάρχες κατά τη συνάντησή τους με τον κ. Κωνσταντινίδη, ζήτησαν μεταξύ άλλων κάποια μορφή αποζημίωσης ή οικονομική ενίσχυση, αίτημα το οποίο απέρριψε η Αττικό Μετρό. Όπως μάλιστα τους ανέφερε ο διευθυντής της Αττικό Μετρό, μπορεί να προωθήσει -αν υπάρχουν- αιτήματα μετεγκατάστασης κάποιων καταστημάτων.

Παράλληλα, τους ανακοίνωσε ότι η εταιρεία από την πλευρά της μπορεί να πραγματοποιήσει μια κυκλοφοριακή μελέτη, για να διευκολυνθεί η κίνηση στην περιοχή, καθώς και να περιοριστεί η εργοταξιακή κατάληψη και να απελευθερωθεί ένα τμήμα από την οδό Μπότσαρη προς οδό Χατζηλαζάρου. Αναφορικά με τα οικονομικά αιτήματα που αφορούν ασφαλιστικά ταμεία, ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ότι η Αττικό Μετρό δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτά.

Ο πρόεδρος του ΕΕΘ, πάντως, προτείνει τα ακόλουθα έξι μέτρα για την ανακούφιση των επαγγελματιών, οι οποίοι χωρίς δική τους ευθύνη έχουν εμπλακεί σε μια πολύ δυσάρεστη κατάσταση:

1) Πλήρης απαλλαγή τους από την καταβολή Δημοτικών τελών.
2) Θέσπιση ειδικών χαμηλών φορολογικών συντελεστών για την φορολόγηση των συγκεκριμένων επιχειρήσεων, για όσο διάστημα καθυστερεί το έργο.
3) Υπαγωγή σε ειδικό καθεστώς για τις ασφαλιστικές εισφορές των ταμείων ΙΚΑ και ΟΑΕΕ
4) Εφαρμογή ευνοϊκών ρυθμίσεων για την καταβολή τόσο των φορολογικών όσο και των ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
5) Βελτίωση των συνθηκών διέλευσης στους χώρους γύρω από τα εργοτάξια με πρώτες προτεραιότητες την καθαριότητα, τον ευπρεπισμό, την ασφάλεια και τον φωτισμό.
6) Αστυνόμευση των χώρων των εργοταξίων, που ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες γίνονται θύλακες παραβατικότητας.