[Euro2Day] «Ξεκολλάει» το τραμ για Πειραιά & Ανάταξη ηλεκτροκίνησης από την ΕΡΓΟΣΕ - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124) +--- Thread: [Euro2Day] «Ξεκολλάει» το τραμ για Πειραιά & Ανάταξη ηλεκτροκίνησης από την ΕΡΓΟΣΕ (/showthread.php?tid=6627) |
[Euro2Day] «Ξεκολλάει» το τραμ για Πειραιά & Ανάταξη ηλεκτροκίνησης από την ΕΡΓΟΣΕ - AlexNik - 13-06-2012 της Μάρως Τσαντήλα Ελπίδες για την προώθηση του έργου της επέκτασης του έργου του Τραμ από τον σταθμό του ΣΕΦ προς τον Πειραιά δημιουργεί η συμπερίληψη του έργου στο μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψαν χθες η Αττικό Μετρό και ο Δήμος Πειραιά. Μετά από πολλά χρόνια απίστευτης ταλαιπωρίας φαίνεται ότι ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση ενός έργου που θεωρείται ζωτικής σημασίας για το Τραμ συνολικά. Χρόνια καθυστερήσεων Η τουλάχιστον περίεργη εμμονή της διοίκησης της πρώην ΤΡΑΜ Α.Ε. να αναθέσει το έργο στο τέταρτο μειοδότη του διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε το 2009, παρακάμπτοντας τα σχήματα που προηγούνταν, είχε ως αποτέλεσμα το έργο να επιβαρυνθεί με τρία επιπλέον χρόνια αργοπορίας καθώς καθυστερήσεις είχε ήδη προκαλέσει η άρνηση του Δήμου Πειραιά στο παρελθόν να συναινέσει στην υλοποίηση του. Μάλιστα το πρόβλημα δεν είχε επιλυθεί ούτε με την απόφαση των ευρωπαϊκών δικαστηρίων που δικαίωσαν την προσφεύγουσα μειοδότρια εταιρεία. Η σύμπραξη όμως του Δήμου με την Αττικό Μετρό σε συνδυασμό με την, από μηνός, απόφαση του Πρωτοδικείου που δικαίωσε την κατασκευαστική εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε., η οποία ήταν ο μειοδότης του έργου, φαίνεται ότι ανοίγει για τα καλά το δρόμο για την υλοποίησή του. Η σύμβαση του έργου αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι αφού προηγουμένως επιλυθούν προβλήματα διαδικαστικής φύσης που αφορούν αφενός στην αρμοδιότητα της Αττικό Μετρό να υπογράφει συμβάσεις της πρώην ΤΡΑΜ αλλά και την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Μετά την υπογραφή της σύμβασης υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν περίπου δύο χρόνια για την κατασκευή του έργου, μήκους 5,4 χιλιομέτρων που θα συνδέσει τον σημερινό τερματικό σταθμό του ΣΕΦ με το λιμάνι του Πειραιά εξυπηρετώντας καθημερινά περίπου 25.000 επιβάτες. Στάσεις και σχέδια Οι στάσεις της κυκλικής διαδρομής θα είναι οι εξής: Γήπεδο Καραϊσκάκη, Μ. Ασίας, Γ. Λαμπράκη, Ευαγγελίστρια, Πλατεία Δεληγιάννη, Δημαρχείο, Ακτή Ποσειδώνος ενώ κατά την επιστροφή το τραμ θα διέρχεται από τους σταθμούς: Αγία Τριάδα, Πλατεία Ιπποδαμείας, 34ου Συντάγματος, Ανδρούτσου και Ομηρίδου Σκυλίτση. Το έργο της επέκτασης του ΤΡΑΜ στον Πειραιά έχει και Β’ φάση η οποία αφορά στην κατασκευή γραμμής στην περιοχή της Πειραϊκής, όπου θα εξυπηρετούνται Καλλίπολη και Χατζηκυριάκειο, ενώ υπάρχουν και σχέδια για μελλοντική επέκταση του μέσου προς τις περιοχές Κερατσινίου και Περάματος. Προσφορά από την ΤΕΡΝΑ για το έργο ηλεκτροκίνησης Εν τω μεταξύ με την κατάθεση μιας προσφοράς από την εταιρεία Τέρνα Ενεργειακή δημοπρατήθηκε χθες από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από τις Αχαρνές έως την Τιθορέα. Στον διαγωνισμό, προϋπολογισμού 21,815 εκατ. ευρώ (πλην ΦΠΑ), προσφορά κατέθεσε η Τέρνα Ενεργειακή. Στο αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού 21,8 εκατομμυρίων ευρώ, η πλήρης ανάταξη, δοκιμή, θέση σε λειτουργία και εν λειτουργία παράδοση του Συστήματος Ηλεκτροκίνησης και του Συστήματος Τηλεδιοίκησης στο εν λόγω τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ η διάρκεια υλοποίησής του είναι 16 μήνες. Στο έργο της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης αναλυτικά περιλαμβάνεται: α) ο έλεγχος και η επικαιροποίηση της μελέτης, η προμήθεια, προσκόμιση, εγκατάσταση, ρύθμιση, δοκιμή και η εν λειτουργία παράδοση όλου του εξοπλισμού που έχει αφαιρεθεί ή έχει φθαρεί λόγω δολιοφθορών και βλαβών. β) ο λειτουργικός συνδυασμός-προσαρμογή του νέου εξοπλισμού με τον υφιστάμενο γ) η ρύθμιση και δοκιμή του ενιαίου συνόλου του συστήματος της ηλεκτροκίνησης - τηλεδιοίκησης. |