Forum
[Ypodomes.com] Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας: 17,5 χλμ, έως 2/7 εκδήλωση ενδιαφέροντος - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123)
+--- Thread: [Ypodomes.com] Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας: 17,5 χλμ, έως 2/7 εκδήλωση ενδιαφέροντος (/showthread.php?tid=6552)



[Ypodomes.com] Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας: 17,5 χλμ, έως 2/7 εκδήλωση ενδιαφέροντος - Konstantinos - 04-06-2012

Στις 2 Ιουλίου 2012 λήγει τελικά η προθεσμία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το νέο μεγάλο έργο παραχώρησης της υποθαλάσσιας ζεύξης της Σαλαμίνας. Tο έργο θα χρειαστεί τρεις φάσεις για να φτάσουμε στο σημείο της ανάδειξης του αναδόχου που θα αναλάβει την κατασκευή.

Μαζί με την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα- Υλίκη αποτελούν την νέα γενιά έργων παραχώρησης αλλά παραμένει άγνωστο αν θα τραβήξουν τελικά το αναμενόμενο ενδιαφέρον.

ΕΡΓΟ ΜΗΚΟΥΣ 17ΧΛΜ
Το έργο στο σύνολο του αφορά όχι μόνο τη ν κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας που είναι περίπου 1,1χλμ αλλά και τις εκατέρωθεν οδικές προσβάσεις σε Πέραμα και Σαλαμίνα. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι η λύση που προτείνεται είναι η σήραγγα να ξεκινά από τον Σκαραμαγκά, παρακάμπτοντας την πόλη του Περάματος και να καταλήγει στο νησάκι του Αγίου Γεωργίου και από εκεί να ενώνεται με το τοπικό οδικό δίκτυο.

Αναλυτικά:
Το έργο της μόνιμης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαμίνας - Περάματος αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1χλμ με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό μήκος έργου περί τα 3χλμ) από ανισόπεδο (Α/Κ) Περάματος μέχρι τoν Α/Κ Παλουκίων καθώς ενδεχομένως και των οδικών τμημάτων παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας μήκους περίπου 14,5 χλμ.

Mε βάση την "υπηρεσιακή λύση" το έργο συνολικού ενδεικτικού μήκους 17,5 χλμ εκτείνεται από την υπάρχουσα λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά, με την οποία συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο, οδεύει εντός της περιοχής του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου περάματος όπου δημιουργείται κόμβος για την σύνδεσή του με την υφιστάμενη οδό Περάματος-Κερατσινίου-Πειραιά.

Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου κατ επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της νήσου Αγίου Γεωργίου με τον Ναύσταθμο. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δημιουργία Κόμβου για τη σύνδεση με την υπάρχουσα οδό Παλουκίων - Αμπελακίων / Σαλαμίνας καθώς και με το Ναύσταθμο, διατηρουμένης και της σύνδεσης της οδού Αμπελακίων / Σαλαμίνας με τον Ναύσταθμο.

Στη συνέχεια ακολουθεί όδευση Βόρεια του οικισμού των Παλουκίων και δημιουργία δεύτερου Κόμβου εισόδου προς τον Ναύσταθμο. Η Χάραξη ολοκληρώνεται με:

1. Την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου Σαλαμίνας και του συνδετήριου τμήματος με την πόλη μέσω των ισόπεδων κόμβων Ι1 και Ι2 μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η σύνδεση τόσο με την πόλη όσο και με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Αιάντειο που εξυπηρετεί την δυτική και νότια πλευρά της Νήσου,

2. Την κατασκευή Βόρειας Παράκαμψης της πόλης της Σαλαμίνας συνδεόμενης με κόμβο με την Οδό Σαλαμίνα - Φανερωμένη.

Ο ανταγωνιστικός διάλογος (διαβούλευση) θα διεξαχθεί με στόχο, μεταξύ των άλλων, την εξεύρεση της βέλτιστης τεχνικά-οικονομικά και περιβαλλοντικά λύσης ενώ σε αυτόν θα συμμετέχουν για πρώτη φορά (όπως και στην υποθαλάσσια της Λευκάδας) και ο εταιρείες που θα ενδιαφερθούν για το έργο. Προαπαιτούμενη είναι η πείρα σε υποθαλάσσιες σήραγγες σε μήκος τουλάχιστον 200μέτρων (οδικές ή Σιδηροδρομικές).

ΚΟΣΤΟΣ
Το αρχικό κόστος έχει προϋπολογιστεί σε περίπου 350εκ.ευρώ. Οι δαπάνες του έργου παραχώρησης θα βαρύνουν καταρχήν την εταιρεία παραχώρησης που θα συστήσει ο ανάδοχος, όμως δεν αποκλείεται όμως και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση του έργου, εφόσον οι συνθήκες το επιβάλουν.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε τρείς φάσεις: Στην Α΄φάση θα έχουμε την εκδήλωση ενδιαφέροντος ? προεπιλογή με ημερομηνία υποβολής μέχρι τις 2 Ιουλίου 2012,τη Β΄φάση όπου θα διεξαχθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος-διαβούλευση και την τελική Γ΄φάση θα έχουμε την υποβολή δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξη αναδόχου. Το έργο δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν το 2014.