[TravelTimes] Χάνει μερίδιο από τις αναδυόμενες αγορές το Heathrow - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Άλλες Ειδήσεις (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=174) +--- Forum: Εξωτερικό (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=120) +--- Thread: [TravelTimes] Χάνει μερίδιο από τις αναδυόμενες αγορές το Heathrow (/showthread.php?tid=6260) |
[TravelTimes] Χάνει μερίδιο από τις αναδυόμενες αγορές το Heathrow - Konstantinos - 06-05-2012 Παρά την αύξηση των κερδών το Heathrow δεν μπορεί να εξυπηρετήσει νέα προσοδοφόρα δρομολόγια Η Αρχή Βρετανικών Αεροδρομίων σημείωσε αύξηση στα κέρδη κατά 15% το πρώτο τρίμηνο του 2012 πιέζοντας για μεγαλύτερη ανάπτυξη το αεροδρόμιο του Heathrow επαναλαμβάνοντας τον ισχυρισμό ότι μπορεί να αυξήσει την πληρότητά του. Συγκεκριμένα, ο ισπανικός όμιλος Ferrovial, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο του Heathrow, είχε κέρδη της τάξεως των 231 εκατ. στερλινών του πρώτους τρεις μήνες του έτους και σημείωσε αύξηση κατά 11,5% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, πράγμα που οφείλεται στην αύξηση των φόρων και στα έσοδα από το λιανεμπόριο. Παράλληλα, από το Heathrow διακινήθηκαν 15,7 εκατ. επιβάτες, κατά 4,4% περισσότεροι σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι και ο οικονομικός διευθυντής της Αρχής Βρετανικών Αεροδρομίων Jose Leo σχολίασε ότι η πληρότητα του αεροδρομίου δεν είναι πεπερασμένη. «Για τους επόμενους πέντε μήνες αναμένουμε σταδιακή αύξηση της κίνησης στο Heathrow, αλλά μετά από αυτό το διάστημα η ανοδική πορεία θα υποχωρήσει σε ρυθμούς», εξήγησε ο Jose Leo. Παρότι, η κυβέρνηση έχει εμποδίσει την κατασκευή του τρίτου αεροδιαδρόμου για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, η Αρχή Βρετανικών Αεροδρομίων βλέπει την κίνηση από τις αναδυόμενες αγορές να έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και εκτιμά ότι το Heathrow υποχωρεί σε επίπεδο επιδόσεων σε σχέση με τα άλλα ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά αεροδρόμια στην μάχη για τα επικερδή δρομολόγια, λόγω των περιορισμών στην ανάπτυξή του. «Δεν έχουμε την δυνατότητα να προσθέσουμε νέα δρομολόγια προς τις αναδυόμενες αγορές, όπως είναι η Κίνα. Το Heathrow δεν μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ανάπτυξής του, όπως συμβαίνει σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όπως του Άμστερνταμ και της Φρανκφούρτης», διευκρίνισε ο Jose Leo. Το άλλο ανταγωνιστικό βρετανικό αεροδρόμιο, Gatwick, έχει σαν στόχο να επωφεληθεί από τους περιορισμούς που έχει το Heathrow και πρόκειται να προσθέσει περισσότερα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων προς τις αναδυόμενες αγορές και σκοπός είναι να αυξηθεί η κυκλοφορία κατά 1/3 την επόμενη δεκαετία. «Το επιχείρημα της Αρχής Βρετανικών Αεροδρομίων για την έλλειψη πληρότητας είναι αδιαμφισβήτητα ορθό, αλλά υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να επιλυθεί το πρόβλημα μεσοπρόθεσμα», δήλωσε ο αναλυτής Howard Wheeldon. «Υποθέτω ότι τελικά το σχέδιο για την κατασκευή του τρίτου αεροδιαδρόμου θα νικήσει, αλλά αυτό μπορεί να πάρει 8-10 χρόνια, αλλά άμεσα η Αρχή Βρετανικών Αεροδρομίων δεν θα καρπωθεί κάποιο όφελος», πρόσθεσε ο Howard Wheeldon. Υπενθυμίζουμε ότι την Δευτέρα (23/4/2012) η Αρχή Βρετανικών Αεροδρομίων ανακοίνωσε την συμφωνία για την πώληση του αεροδρομίου Εδιμβούργου στην Global Infrastructure Partners. Επίσης, η Αρχή έχει ξεκινήσει διαδικασίες για την πώληση του αεροδρομίου του Stansted, του Southampton, της Γλασκώβης και του Aberdeen της Σκωτίας. «Δεν κάνουμε καμία ενέργεια για την πώληση του Stansted, προτού εκδοθεί οριστική απόφαση από το δικαστήριο», εξήγησε ο Jose Leo. Σημειωτέον ότι η κίνηση στο Stansted, που είναι αεροδρόμιο που εξυπηρετεί κυρίως αεροπορικές εταιρείες χαμηλού ναύλου, κατέγραψε μείωση της κίνησης κατά 5,3% και οι επιβάτες που διακινήθηκαν άγγιξαν μόλις τα 3,5 εκατ. και αυτό έπληξε ιδιαίτερα τα οικονομικά του αεροδρομίου. (Πηγή: Reuters – Επιμέλεια: Ηλέκτρα Βισκαδουράκη) |