Forum
[Ημερησία] Βορίδης: Θέμα χρόνου η απεμπλοκή της χρηματοδότησης για τα μεγάλα έργα - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Forum Corner (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=69)
+--- Forum: Καθημερινότητα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=91)
+--- Thread: [Ημερησία] Βορίδης: Θέμα χρόνου η απεμπλοκή της χρηματοδότησης για τα μεγάλα έργα (/showthread.php?tid=6166)



[Ημερησία] Βορίδης: Θέμα χρόνου η απεμπλοκή της χρηματοδότησης για τα μεγάλα έργα - meganium - 25-04-2012

Ωστόσο, διαπίστωσε ένα σημαντικό πρόβλημα, καθώς οι τράπεζες, λόγω της κρίσης, έχουν αναστείλει τη χρηματοδότηση των έργων, άρα, όπως είπε, το θέμα είναι καθαρά χρηματοπιστωτικό.

Αισιόδοξος ότι το πρόβλημα με τη χρηματοδότηση των μεγάλων έργων στη χώρα μας, θα επιλυθεί, γιατί βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα των υπευθύνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εμφανίστηκε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΜΔ) Μάκης Βορίδης, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο περιθώριο του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Έρευνας των Μεταφορών, το οποίο πραγματοποιείται στο συνεδριακό κέντρο του Μεγάρου Μουσικής.

Ο κ. Βορίδης τόνισε ότι είναι θέμα χρόνου η απεμπλοκή των κοινοτικών κονδυλίων για τα μεγάλα έργα, η χρηματοδότηση των οποίων, όπως είπε, από πλευράς δημοσίου γίνεται κανονικά και εντός των προβλεπόμενων ορίων από τις σχετικές συμφωνίες και συμβάσεις που έχουν υπογραφεί.

Ωστόσο, διαπίστωσε ένα σημαντικό πρόβλημα, καθώς οι τράπεζες, λόγω της κρίσης, έχουν αναστείλει τη χρηματοδότηση των έργων, άρα, όπως είπε, το θέμα είναι καθαρά χρηματοπιστωτικό.

Ο υπουργός έδωσε, εμμέσως πλην σαφώς, απάντηση στην Αριστερά, που προτείνει την έξοδο της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ευρώ, λέγοντας ότι από τα 2,2 δισ. ευρώ που είναι ο προϋπολογισμός του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το 1,95 δισ. ευρώ προέρχεται από κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Ο κ. Βορίδης επέμεινε ότι η προώθηση των μεγάλων έργων θα πρέπει να βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες κάθε κυβέρνησης γιατί εξαρτάται άμεσα με την ανάπτυξη και την αντιμετώπιση της ύφεσης και της ανεργίας.

Ερωτηθείς για το θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο υπουργός ΥΜΔ τόνισε πως η ιδιωτικοποίηση της εταιρίας περιλαμβάνεται μεταξύ των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η Ελλάδα προς τους δανειστές της, αλλά πρώτα πρέπει να γίνει ο διαχωρισμός του κλάδου της συντήρησης από το επιβατικό και εμπορικό έργο. Παράλληλα, χρειάζεται να γίνει πλήρης αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων και να ολοκληρωθούν τα μεγάλα έργα υποδομής, όπως ο εμπορευματικός σταθμός στα Λιόσια, η σύνδεση με το Ικόνιο και άλλα. Διευκρίνισε επίσης ότι οποιαδήποτε αποκρατικοποίηση πρέπει να λαμβάνει υπόψη της και την στρατηγική της εταιρίας, την οποία χαράσσει το Υπουργείο ΥΜΔ, στη συγκεκριμένη περίπτωση, και όχι το Υπουργείο Οικονομικών που είναι υπεύθυνο για τις αποκρατικοποιήσεις. Σε ερώτηση αν υπάρχει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο κ. Βορίδης απάντησε καταφατικά, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερα στοιχεία.

Σε άλλη ερώτηση, σχετικά με το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων που ανακοίνωσε από το Ζάππειο ο πρόεδρος της ΝΔ και αν σε αυτό περιλαμβάνεται η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Βορίδης διευκρίνισε πως ο κ. Σαμαράς μίλησε για συμμάζεμα και όχι για ιδιωτικοποίηση. "Θέμα αποκρατικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών δεν υπάρχει στο πρόγραμμα της ΝΔ", τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βορίδης.