[NewsIt.gr] Το φτωχότερο Πάσχα της 10ετίας για τους Έλληνες - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Forum Corner (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=69) +--- Forum: Καθημερινότητα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=91) +--- Thread: [NewsIt.gr] Το φτωχότερο Πάσχα της 10ετίας για τους Έλληνες (/showthread.php?tid=6067) |
[NewsIt.gr] Το φτωχότερο Πάσχα της 10ετίας για τους Έλληνες - Konstantinos - 13-04-2012 Το φτωχότερο Πάσχα της τελευταίας δεκαετίας, θα περάσουν φέτος οι Έλληνες, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και κυρίως λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ). Η ΕΣΕΕ, σημειώνει ότι η μεγάλη έλλειψη ρευστότητας αποτυπώνεται ξεκάθαρα με την πτώση του συνολικού Κύκλου Εργασιών του Λιανικού Εμπορίου κατά 15%, αλλά και του τζίρου του Λιανικού Εμπορίου των Τροφίμων και των Ποτών κατά περίπου 10% τις δυο πρώτες εβδομάδες του Απριλίου. Οι πρώτες εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ ακολουθώντας την πορεία της εφετινής πασχαλινής αγοράς σε όλη την Ελλάδα δείχνουν, ότι τόσο ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, όσο και ο Δείκτης Όγκου στο λιανικό εμπόριο, σημείωσε μείωση σε σύγκριση με πέρυσι κατά περίπου 15%. Αναλυτικότερα, ανά κλάδο έχουμε μείωση στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων κατά 4-7%, στα μικρά καταστήματα τροφίμων και ποτών 9-12%, στα πολυκαταστήματα 11-13%, στα καταστήματα καλλυντικών 15-17%, στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης 18-21%, στα καταστήματα εποχιακών δώρων 12-15%. Ο συνολικός τζίρος της πασχαλινής αγοράς κυμαίνεται ετησίως στα περίπου 5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 600 εκατ. ευρώ αφορούν στο λιανικό εμπόριο τροφίμων. Ο φετινός τζίρος της πασχαλινής αγοράς υπολογίζεται ότι περιορίστηκε στα 4,5 δισ ευρώ και ο τζίρος των τροφίμων μειώθηκε σε λιγότερο από 570 εκατ. ευρώ. Ο πρόεδρος της συνομοσπονδίας κ. Β. Κορκίδης αναφορικά με την πασχαλινή αγορά υποσχέθηκε ότι η ΕΣΕΕ θα συνεχίσει την προσπάθεια εξορθολογισμού των τιμών στην αγορά τροφίμων, ώστε να εξισορροπήσει τα χαμηλά εισοδήματα και την εσωτερική υποτίμηση της ζωής μας. «Οι μικρομεσαίοι, τόσο ως έμποροι αλλά και ως καταναλωτές, γνωρίζουμε πολύ καλά, ότι δεν επιλέγουμε πλέον, μεταξύ ακριβού και φθηνού, αλλά μεταξύ φθηνού και φθηνότερου και αυτό οφείλουμε να προσφέρουμε για να αναστήσουμε την ελληνική αγορά» σημείωσε. |