[E-Go.gr] Πολλά νησιά κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122) +--- Thread: [E-Go.gr] Πολλά νησιά κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση (/showthread.php?tid=6004) |
[E-Go.gr] Πολλά νησιά κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση - meganium - 06-04-2012 Οι μεγάλες ζημιές, η πτώση της εγχώριας επιβατικής κίνησης και το άλμα στο κόστος των καυσίμων οδηγούν σε αδιέξοδο την ακτοπλοΐα. Ζητήματα δρομολογήσεων, αναμένεται να τεθούν στη σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στη Νάξο, υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Ναυτιλίας Νικόλαου Λίτινα. Στη συνεδρίαση αναμένεται να κατατεθεί εκ νέου η πρόταση των "Μινωικών" για τη δρομολόγηση του πλοίου "Olympia Palace" στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, έως τις 31/11/2013 την οποία λειτουργεί τα τελευταία χρόνια μόνο η ANEK. Η γνωμοδότηση του ΣΑΣ για το συγκεκριμένο θέμα όπως και για τα υπόλοιπα αιτήματα τροποποίησης δρομολογίων η αλλαγών αναμένεται να είναι έτοιμη σε περίπου 10 ημέρες και θα εξεταστεί από την υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άννα Διαμαντοπούλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση των Μινωϊκών που ζητεί τη δρομολόγηση του πλοίου Olympia Palace είχε ξαναθέσει το ίδιο αίτημα και στη προηγούμενη συνεδρίαση του ΣΑΣ. Πηγές από το υπουργείο, αναφέρουν ότι η εταιρεία είναι εκπρόθεσμη, καθώς θα έπρεπε να είχε υποβληθεί το συγκεκριμένο αίτημα έως τις 31/01 του 2012, κάτι που δεν έγινε. Εξετάζεται το «κυκλικό» μοντέλο Το υπουργείο Ανάπτυξης, συγκεντρώνει όλες τις προτάσεις προκειμένου να προχωρήσει σε αναδιάταξη ολόκληρου του συστήματος των δρομολογίων και την οικοδόμηση ενός νέου τρόπου των μεταφορών με πλοία προς τα νησιά. Δεν αποκλείεται να γίνει εφαρμογή του μοντέλου των κυκλικών δρομολογίων στο οποίο ένα πλοίο θα συνδέει τον Πειραιά με ένα μεγάλο νησί και από εκεί θα ξεκινούν τοπικά δρομολόγια για τα μικρά νησιά των λεγόμενων άγονων γραμμών. Φέτος, η επιδότηση για τις άγονες γραμμές φθάνει στα 93 εκατ.ευρώ ωστόσο πολλές εταιρείες επικαλούμενες το κόστος αύξησης των καυσίμων και τη μείωση της επιβατικής κίνησης αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες, σύμφωνα με ναυτιλιακά στελέχη, αντιμετωπίζουν σοβαρό κίνδυνο μη ομαλής συνέχισης της λειτουργίας τους, αφού οι ζημιές το 2011 έφθασαν τα 210 εκατ. ευρώ λίγο χαμηλότερα από το 2010 που ήταν 215 εκατ. ευρώ. |