Forum
[Capital.gr] Η χώρα που έβλεπε τα κρουαζιερόπλοια να περνούν - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [Capital.gr] Η χώρα που έβλεπε τα κρουαζιερόπλοια να περνούν (/showthread.php?tid=5986)



[Capital.gr] Η χώρα που έβλεπε τα κρουαζιερόπλοια να περνούν - meganium - 05-04-2012

Το κρουαζιερόπλοιο SilverWind με 300 Αμερικανούς επιβάτες ήταν προγραμματισμένο να πιάσει το λιμάνι της Ρόδου την περασμένη Παρασκευή. Ερχόταν από το Κουσάντασι, με τελικό προορισμό τη Χάιφα και ενδιάμεσο σταθμό στη Ρόδο.

Όμως το πλοίο δεν έδεσε στο λιμάνι, αφού οι ξεναγοί στη Ρόδο βρίσκονταν -και συνεχίζουν ακόμα- σε απεργία. Ο καπετάνιος ενημέρωσε τους επιβάτες του ότι δεν θα μπορούσαν να ξεναγηθούν στα αξιοθέατα του νησιού και η απόφαση ελήφθη. Συνεχίζουμε για Χάιφα.

Χθες, 200 Ισπανοί που επέβαιναν στο κρουαζιερόπλοιο Zenith -το οποίο είχε δέσει στη Μαρμαρίδα της Τουρκίας- ήθελαν να επισκεφθούν με ταχύπλοα τη Ρόδο για ξενάγηση. Ακύρωσαν την επίσκεψη λόγω της απεργίας των ξεναγών.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι:

- Το SilverWind είναι ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο και το επταήμερο ταξίδι κοστίζει 7.000 δολάρια το άτομο. Κάθε επιβάτης στο λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο δαπανά περισσότερα από 400 δολάρια.

- Το κρουαζιερόπλοιο Zenith, μετά τα περσινά «παρατράγουδα» που έγιναν στο λιμάνι του Πειραιά, έβγαλε τη Ρόδο από τη ρότα του, ως λιμάνι προορισμού και προτιμά να δένει στη «φιλική» Τουρκία.

Ο πρόεδρος των πρακτόρων της Ρόδου κ. Κώστας Γεωργιάδης, μίλησε στο Capital.gr και σημειώνει χαρακτηριστικά πως: Η Ρόδος το 2008 υποδέχθηκε 725 κρουαζιερόπλοια που αποβίβασαν 750.000 τουρίστες. Πέρυσι ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν στο νησί μειώθηκε στα 526 με 588.000 επιβάτες. Για φέτος είναι προγραμματισμένες 456 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, με περίπου 450.000 τουρίστες. Και έχει υπολογιστεί ότι ο κάθε επιβάτης αφήνει στο νησί 90 δολάρια (κατά μέσο όρο). Δηλαδή τα έσοδα των 67,5 εκατ. δολαρίων του 2008, θα μειωθούν στα 40,5 εκατ. ευρώ φέτος.

Όπως είναι γνωστό, το πρόβλημα με τα κρουαζιερόπλοια με σημαίες τρίτων χωρών, η κυβέρνηση το λύνει τα τελευταία δύο χρόνια προσπαθώντας να άρει το καμποτάζ, που όπως φαίνεται έχει ρίξει μεγάλη… άγκυρα.

Όμως ο κ. Γεωργιάδης σημειώνει πως υπάρχουν πολλά προβλήματα που κάνουν μη ανταγωνιστικά τα ελληνικά λιμάνια για τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας. Για παράδειγμα, ανάλογα με το μέγεθος ένα κρουαζιερόπλοια θα πληρώσει για ρυμούλκηση και ανεφοδιασμό στο λιμάνι της Ρόδου από 18.000 έως 25.000 ευρώ. Τα ρυμουλκά είναι υποχρεωτικά στο λιμάνι της Ρόδου. Όχι όμως και στη γειτονική Τουρκία.

«Η Ρόδος είναι πολύ ακριβή στις υπηρεσίες προς τα κρουαζιερόπλοια, και σήμερα οι εταιρείες αναζητούν πιο φτηνές λύσεις. Προτιμούν λοιπόν να πιάνουν σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου. Και το χειρότερο είναι ότι πλέον η Ρόδος δεν αποτελεί λιμάνι προορισμού, αλλά ενδιάμεσο σταθμό» προσθέτει ο ίδιος.

Δεν είναι όμως μόνο οι κρουαζιέρες. Προβλήματα πλέον ανακύπτουν και με τα καθημερινά δρομολόγια των πλοίων προς τα νησιά. Ακόμα και στις γραμμές που είχαν τρία και τέσσερα πλοία την ημέρα (όπως ήταν το δρομολόγιο Άνδρος-Τήνος-Μύκονος) φέτος είναι δρομολογημένα λιγότερα συμβατικά πλοία και τα ταχύπλοα δεν έχουν αρχίσει ακόμα τα δρομολόγια.

Η κίνηση ακόμα και σε αυτούς τους προορισμούς είναι μειωμένη φέτος κατά 25% σε σχέση με πέρυσι (παρότι υπάρχουν λιγότερα δρομολόγια), ενώ οι κρατήσεις για το Πάσχα κινδυνεύουν να τιναχτούν στο αέρα, λόγω της απεργίας των ναυτεργατών, αναφέρει στο Capital.gr ο κ. Νίκος Παπαθανασίου (πρακτόρευση πλοίων) από την Τήνο.