Forum
[Ypodomes.com] Προαστιακός Αθήνας: ορφανό παραμένει το τμήμα Πειραιάς- 3 Γέφυρες - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [Ypodomes.com] Προαστιακός Αθήνας: ορφανό παραμένει το τμήμα Πειραιάς- 3 Γέφυρες (/showthread.php?tid=5784)



[Ypodomes.com] Προαστιακός Αθήνας: ορφανό παραμένει το τμήμα Πειραιάς- 3 Γέφυρες - meganium - 14-03-2012

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Αθήνας μας έχει απασχολήσει αρκετά το τελευταίο διάστημα σχετικά με τα έργα τα οποία εκκρεμούν. Για όσους χρησιμοποιούν καθημερινά το τρένο βλέπουν την κατάσταση με τα μόνιμα εργοτάξια να μην αλλάζει, μία κατάσταση η οποία ξεκινά πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας και φαίνεται ότι θα συνεχίσει για αρκετά μεγάλο διάστημα.

Ο κεντρικός σιδηροδρομικός άξονας της Αθήνας ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά, περνά από το κέντρο της πόλης και συνεχίζει με πορεία βόρεια μέχρι την Αττική Οδό όπου συναντά τον υπό κατασκευή σταθμό ΣΚΑ (Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών) και από εκεί διακλαδώνεται προς όλη την Ελλάδα.

Ο κεντρικός σιδηροδρομικός άξονας έχει χωριστεί σε δύο εργολαβίες. Η πρώτη εργολαβία περιλαμβάνει το νότιο τμήμα Πειραιάς-3 Γέφυρες και η δεύτερη εργολαβία περιλαμβάνει το τμήμα 3 Γέφυρες-ΣΚΑ. Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται επίσης και η κατασκευή σταθμών του Προαστιακού Σιδηρόδρομου που δεν έχουν ολοκληρωθεί.

ΤΜΗΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ- 3 ΓΕΦΥΡΕΣ

Το νότιο τμήμα είναι το «προβληματικό» τμήμα καθώς εδώ και 1 χρόνο η εργολαβία που συστήθηκε πριν 8 χρόνια διαλύθηκε χωρίς να έχει ολοκληρώσει τις απαραίτητες εργασίες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η μη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης που ουσιαστικά αφήνει εκτός σύγχρονου δικτύου τους δύο κεντρικούς σταθμούς του Σιδηρόδρομου σε Αθήνα και Πειραιά.

Το ypodomes.com επικοινώνησε με την ΕΡΓΟΣΕ για τις εξελίξεις σε αυτό το τμήμα αλλά φαίνεται πως προς το παρόν το συγκεκριμένο τμήμα δεν αποτελεί βασική προτεραιότητα για επαναδημοπράτηση. Το περίεργο σε αυτό το γεγονός είναι πως η μη ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης αφήνει «κουτσό» το δίκτυο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου αλλά και του ηλεκτρικού υπεραστικού τρένου.

Αν δεν υπάρξει ενεργοποίηση για την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα αυτό τότε ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος θα περιοριστεί στα δρομολόγια επί της «ηλεκτρικής» Αττικής Οδού στερώντας πολύτιμα έσοδα από τα ταμεία του σε μία εποχή που οι μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι και πάλι σε πρώτο πλάνο. Στις εκκρεμότητες του τμήματος Πειραιάς-3 Γέφυρες είναι η κατασκευή του σταθμού ΤΑΥΡΟΣ που δυστυχώς είναι εγκλωβισμένος και στην διαλυμένη εργολαβία.

3 ΓΕΦΥΡΕΣ- ΣΚΑ

Σε αντίθετη μοίρα είναι το τμήμα αυτό καθώς όλα κυλάνε πολύ καλύτερα. Το έργο αφορά στην αποπεράτωση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αττικής στο τμήμα Τρεις Γέφυρες - Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) και περιλαμβάνει την κατασκευή του δεξιού διπλού σιδηροδρομικού ημιδιαδρόμου. Το πλήρες έργο στο τμήμα αυτό αφορά σε τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο, εκ του οποίου ο αριστερός ημιδιάδρομος ολοκληρώθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του στο πλαίσιο του Γ ΚΠΣ και αποδόθηκε σε κυκλοφορία τον Δεκέμβριο του 2009.

Το συνολικό έργο είναι "έργο-γέφυρα" μεταξύ των δύο προγραμματικών περιόδων. Αναλυτικότερα, το αντικείμενο του έργου του ΕΣΠΑ αφορά στην αποπεράτωση της κατασκευής της υποδομής, της επιδομής, των σιδηροδρομικών σταθμών, της σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης της διπλής γραμμής (δεξιός ημιδιάδρομος) στο τμήμα Τρεις Γέφυρες - ΣΚΑ, καθώς και στην ολοκλήρωση των έργων εντός του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), για την πλήρη λειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών.

Το έργο βρίσκεται σε προχωρημένη φάση υλοποίησης και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και λειτουργήσει μέχρι τα μέσα του 2012. Η ηλεκτροκίνηση έχει εγκατασταθεί σε όλο το τμήμα ενώ η αξία των εργασιών που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του βασικού υποέργου κατασκευής στην διάρκεια του ΕΣΠΑ ανήλθε μέχρι και τον Δεκέμβριο του έτους 2011 σε 90,9% επί του αντίστοιχου προϋπολογισμού.

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΧΑΡΝΩΝ

Το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών πρόκειται να γίνει ο κεντρικότερος σταθμός της Αττικής. Βρίσκεται στις Αχαρνές, βόρεια της Αττικής Οδού στο σημείο που τέμνονται οι σιδηροδρομικές γραμμές Πειραιά-Θεσσαλονίκης και Αεροδρομίου-Κιάτου. Αποτελείται από τον κεντρικό σταθμό, ο οποίος βρίσκεται στο κατακόρυφο δίκτυο του σιδηροδρομικού άξονα και διαθέτει πολλαπλές αποβάθρες, και τον πλευρικό σταθμό (αποβάθρα Πελοποννήσου ή ΣΚΑ - Αχαρναί), ο οποίος βρίσκεται στον οριζόντιο άξονα στη νησίδα της Αττικής Οδού και διαθέτει μία αποβάθρα.

Όλες οι αμαξοστοιχίες (προαστιακές, απλές και IC) από Αθήνα προς Χαλκίδα, Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη σταματούν στο ΣΚΑ, προσφέροντας μετεπιβίβαση (από την κάτω αποβάθρα) στη γραμμή του προαστιακού Κιάτο-Αεροδρόμιο. Το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών είναι σε μερική λειτουργία από τις 5 Απριλίου του 2011.