Forum
[The best] Αχαϊα: Προχωρά η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+--- Thread: [The best] Αχαϊα: Προχωρά η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής (/showthread.php?tid=5774)



[The best] Αχαϊα: Προχωρά η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής - meganium - 13-03-2012

Δημοπρατείται ένα ακόμη κομμάτι του δικτύου

Με πρόσφατες αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ εγκρίθηκαν οι δημοπρατήσεις έργων και μελετών εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού Δικτύου στη ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδος.

Αναλυτικά:

Αποφασίστηκε η δημοπράτηση ενός ακόμη τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου και πιο συγκεκριμένα το τμήμα από Ροδοδάφνη έως Ψαθόπυργο, συνολικού μήκους 21,5 km, συμπεριλαμβανομένης και της δίδυμης σήραγγας Παναγοπούλας και συγκεκριμένα του έργου : «Κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος από Χ.Θ. 91+500 έως Χ.Θ. 113+000 και Σήραγγας Παναγοπούλας» .

Το έργο αυτό είναι προϋπολογισμού 315.000.000,00 € εκτός αναθεώρησης 20.000.000,00 € και ΦΠΑ 70.050.000,00 €.

Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής, με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, χωρίς ισόπεδες διαβάσεις.

Το τμήμα αυτό, αποτελεί μέρος της γραμμής Ροδοδάφνη – Ρίο και συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Συνοπτικά το αντικείμενο της εργολαβίας είναι :

-η κατασκευή των χωματουργικών έργων της γραμμής και του υποστρώματος επιδομής καθώς και η κατασκευή και αποκατάσταση του τοπικού παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.

- η κατασκευή των απαιτούμενων Υδραυλικών Έργων , η κατασκευή γεφυρών , άνω και κάτω διαβάσεων-πεζοδιαβάσεων, η κατασκευή τοίχων αντιστήριξης, πασσαλότοιχων κλπ.

- η κατασκευή της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Παναγοπούλας η οποία περιλαμβάνει δίδυμη σήραγγα με συνολικό υπόγειο μήκος των δύο κλάδων 8.759,67 μέτρων, με στοά ενδιάμεσης προσβολής/διαφυγής μήκους 550 μέτρων και οκτώ συνδετήριες στοές ανά 500 μέτρα.

Εγκρίθηκε η Προκήρυξη της Μελέτης κανονικοποίησης και αναβάθμισης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Αλφειού –Κυπαρισσίας – Καλαμάτας, προεκτιμώμενης αμοιβής 1.836.768,00 € (πλέον Φ.Π.Α.).

Εγκρίθηκε η Προκήρυξη δύο Μελετών Β Φάσης κανονικοποίησης και αναβάθμισης της υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής Πάτρας- Πύργου- Αλφειού- Ολυμπίας συμπεριλαμβανομένης και της σύνδεσης Πύργου-Κατακόλου συνολικού προϋπολογισμού 5.130.852,00 € (πλέον Φ.Π.Α.).

Έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ωρίμανσης για την δημοπράτηση στο αμέσως προσεχές διάστημα , του υπόλοιπου τμήματος της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής από Ψαθόπυργο μέχρι Ρίο, καθώς και των λοιπών έργων ολοκλήρωσης των έργων υποδομής και επιδομής του συνόλου της γραμμής από Κιάτο μέχρι Ρίο, ενώ έχει ήδη εγκατασταθεί ο Ανάδοχος των έργων της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στην περιοχή Διακοπτού- Ελαιώνα.

Τέλος μετά την γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου "Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Κορίνθου-Πάτρας. Τμήμα από νέο Σ.Σ. Πάτρας- μέχρι τη σύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο (Χ.Θ. 126+750 Έως 132+049)" (Διέλευση Πάτρας με υπογειοποίηση), ολοκληρώνονται ουσιαστικά όλες οι απαιτούμενες προϋποθέσεις για την εξεύρεση των απαιτούμενων πόρων δημοπράτησης και κατασκευής του τεραστίου σε μέγεθος και σημασίας αυτού έργου και της πλήρους αντιμετώπισης των προβλημάτων διέλευσης της Σιδηροδρομικής Γραμμής από την Πόλη της Πάτρας, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και την ταυτόχρονη εξασφάλιση της χρήσης της για την λειτουργία του Προαστιακού.