[Χρόνος] Ανατροπές στα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας του Δήμου Κομοτηνής - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123) +--- Thread: [Χρόνος] Ανατροπές στα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας του Δήμου Κομοτηνής (/showthread.php?tid=5673) |
[Χρόνος] Ανατροπές στα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας του Δήμου Κομοτηνής - meganium - 02-03-2012 Νέες συμβάσεις μειώνουν σχεδόν στο μισό το κόστος λειτουργίας για τον Δήμο Αλλαγές στα δρομολόγια, τα οποία σε άλλες γραμμές αυξάνονται και σε άλλες μειώνονται Σε συμφωνία με το Αστικό ΚΤΕΛ κατέληξε ο Δήμος Κομοτηνής για τη δημοτική συγκοινωνία, γεγονός που θα επιφέρει όμως αλλαγές στα δρομολόγια, αλλά και στις τιμές των εισιτηρίων. Με δύο νέες συμβάσεις που, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα τεθούν σε ισχύ από τον επόμενο μήνα, η δημοτική αρχή επιδίωξε να μειώσει το κόστος που επωμιζόταν για τη λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας, αλλά και ταυτόχρονα να μη την στερήσει από τους πολίτες. Η συνέχιση της συγκοινωνίας στην πόλη της Κομοτηνής τέθηκε προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, που συνεδρίασε το βράδυ της Τετάρτης, με τη μορφή τριών θεμάτων: «Έγκριση ή μη επέκτασης της παραταθείσας σύμβασης παροχής υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου των τριών γραμμών της Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας και έγκριση ή μη επέκτασης της παραταθείσας σύμβασης παροχής υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου των mini bus του προγράμματος URBAN», «Έγκριση ή μη σχεδίου σύμβασης παροχής υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου των mini bus του προγράμματος URBAN» και «Έγκριση ή μη σχεδίου σύμβασης παροχής υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου των τριών γραμμών της Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας». 400.000 ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΚΟΠΗΚΑΝ ΤΟ 2011 Η δημοτική αστική συγκοινωνία ξεκίνησε το 2003 στην Κομοτηνή επί δημαρχίας Τάσου Βαβατσικλή με αφορμή την υλοποίηση του προγράμματος Urban με δωρεάν δρομολόγια για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και εμπλουτίστηκε με επιπλέον δρομολόγια, με την καταβολή όμως αντιτίμου εκ μέρους των χρηστών. Συνεχίστηκε όταν στην διοίκηση βρέθηκε ο Δημήτρης Κοτσάκης, ο οποίος όμως προχώρησε σε δύο τροποποιήσεις της αρχικής σύμβασης. Η πρώτη τροποποίηση έγινε όταν προέκυψε η δυνατότητα χρηματοδότησης της συγκοινωνίας από το πρόγραμμα «ΣΥΝ-Κοινωνία». Η δεύτερη τροποποίηση έγινε όταν έληξε το χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Η σύμβαση αυτή έληξε στις 31 – 12 – 2011, οπότε η σημερινή δημοτική αρχή επέλεξε να προχωρήσει όχι στην ανανέωσή της, αλλά στη σύναψη μίας νέας σύμβασης με το Αστικό ΚΤΕΛ, υπό το πρίσμα δύο πολύ σημαντικών δεδομένων, όπως χαρακτηριστικά είπε ο δήμαρχος Γιώργος Πετρίδης. «Οφείλαμε σαν Δήμος να δούμε τη σύμβαση υπό το πρίσμα της οικονομικής δυσπραγίας και με δεδομένα το χρέος του 1 κ. ευρώ που είχε ο Δήμος προς το Αστικό ΚΤΕΛ όταν εμείς παραλάβαμε τη διοίκηση. Μία ακόμα παράμετρος που λάβαμε υπόψη ήταν η αναγκαιότητα να υπάρχει δημοτική συγκοινωνία στην πόλη μας. Θα ήταν παρά πολύ εύκολο να πούμε ότι έχουμε ένα χρέος και με βάση την τρέχουσα δύσκολη οικονομική κατάσταση δεν μπορούμε να το αποπληρώσουμε, οπότε σταματάμε τη δημοτική συγκοινωνία. Αν και καλύψαμε τους περισσότερους μήνες του 2011, το παλιό χρέος παραμένει. Άλλωστε και οι εισηγήσεις που δεχτήκαμε από τις υπηρεσίες ήταν προς την κατεύθυνση της διακοπής της δημοτικής συγκοινωνίας. Επικράτησε όμως η αναγκαιότητα να υπάρχει αστική συγκοινωνία, καθώς διαπιστώσαμε ότι μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας χρησιμοποιεί τις γραμμές αυτές, κυρίως νέοι, ηλικιωμένοι, αλλά και άνθρωποι με χαμηλή οικονομική κατάσταση. Η χρήση των λεωφορείων έχει θετικά αποτέλεσμα και για την πόλη, αφού κυκλοφορούν λιγότερα αυτοκίνητα και είναι μειωμένη η κίνηση». Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2011 κόπηκαν 400.000 εισιτήρια. ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΟ ΜΙΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ «Να εξορθολογήσουμε τα δρομολόγια και την οικονομική σχέση μεταξύ Δήμου Κομοτηνής και Αστικού ΚΤΕΛ, ήταν οι στόχοι που θελήσαμε να εκπληρώσουμε μέσα τα από δύο νέα σχέδια συμβάσεων και τους πετύχαμε και τους δύο», ανέφερε ο δήμαρχος κ. Πετρίδης και έκανε γνωστές στο σώμα τις αλλαγές που θα επέλθουν στην αστική συγκοινωνία με την εφαρμογή των δύο νέων συμβάσεων, αλλά και τι κόστος θα επωμίζεται ο Δήμος. Η σύμβαση παροχής υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου των τριών γραμμών της δημοτικής αστικής συγκοινωνίας θα έχει διάρκεια 12 μηνών και το ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 332.000 ευρώ έναντι 640.000 ευρώ που πλήρωνε ετησίως ο Δήμος τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον ο Δήμος δεν θα επωμίζεται το κόστος αποσβέσεων που ανέρχονταν σε 80.000 ευρώ ετησίως, ενώ οι λοιπές πάγιες δαπάνες διοίκησης και διαχείρισης ανέρχονται στο 10% της συνολικής δαπάνης έναντι 25% παλαιότερα. Παράλληλα η ημερήσια ρήτρα για καθυστέρηση πληρωμής από το Δήμο προς το Αστικό ΚΤΕΛ μειώνεται από τα 100 στα 50 ευρώ. Με τη νέα σύμβαση το Αστικό ΚΤΕΛ επωμίζεται την ευθύνη φύλαξης και συντήρησης των οχημάτων, ενώ πλέον ο Δήμος θα ρυθμίζει την τιμολογιακή πολιτική, δηλαδή το ύψος του εισιτηρίου. Η ρύθμιση αυτή προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση επί Τάσου Βαβατσικλή, αλλά απαλείφθηκε όταν στη δημοτική αρχή βρέθηκε ο Δημήτρης Κοτσάκης. Όσον αφορά τέλος στο κόστος οδηγών, αυτό θα καθορίζεται από τις μισθολογικές καταστάσεις που θα προσκομίζει στο Δήμο το Αστικό ΚΤΕΛ. Υπολογίζεται σε 25.000 ευρώ ετησίως, αλλά αν ισχύσουν μειώσεις στους μισθούς των εργαζομένων, όπως αυτές επιβάλλονται από το μνημόνιο, τότε αυτό το κόστος θα είναι μειωμένο. ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΔΡΟΜΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ 1 – 2 – 3 Η εφαρμογή της νέας σύμβασης για τις γραμμές αστικής συγκοινωνίας, θα επιφέρει φυσικά αλλαγές και στα δρομολόγια, τα οποία αλλού αυξάνονται και αλλού μειώνονται. Οι αλλαγές έγιναν με βάση τη ζήτηση στα δρομολόγια, υποστήριξε ο δήμαρχος Γιώργος Πετρίδης και έκανε γνωστό ότι η μεγάλη πλειοψηφία πολιτών κάνει χρήση της γραμμής 1. «Η επιλογή του εξορθολογισμού των δρομολογίων δεν έγινε τυχαία, αλλά με βάση τον κυκλοφοριακό φόρτο, όπως προκύπτει από τις ακυρώσεις εισιτηρίων σε συγκεκριμένες ώρες και συγκεκριμένα δρομολόγια. Στη γραμμή 1 όπου αυξάνονται τα δρομολόγια έχουν εντοπιστεί οι ώρες αιχμής, ώστε να μειωθεί ο χρόνος αναμονής», τόνισε ο κ. Πετρίδης. Έτσι με τη νέα σύμβαση προκύπτουν οι εξής αλλαγές: Γραμμή 1: Εργατικά υποσταθμού ΔΕΗ – Εργατικά Κικιδίου Στη γραμμή 1, εργατικά υποσταθμού ΔΕΗ – εργατικά Κικιδίου, ο άξονας ουσιαστικά Ανατολική – Δυτική Κομοτηνή, όπου διαπιστώθηκε η μεγαλύτερη ζήτηση εκ μέρους των πολιτών, τα εβδομαδιαία δρομολόγια από 127 αυξάνονται σε 132. Έτσι ενώ εκτελούνταν ανά 40 λεπτά τις καθημερινές και το Σάββατο, πλέον θα γίνονται ανά 30 λεπτά τις καθημερινές και τις ώρες αιχμής και ανά 40 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες και το Σάββατο. Γραμμή 2: Νέα Μοσυνούπολη (Εκτενεπόλ) - Κολυμβητήριο Στη γραμμή 2: Νέα Μοσυνούπολη (Εκτενεπόλ) – Κολυμβητήριο τα εβδομαδιαία δρομολόγια από 242 μειώνονται σε 144 και ενώ εκτελούνταν κάθε 20 λεπτά τις καθημερινές και το Σάββατο, πλέον θα εκτελούνται ανά 30 λεπτά τις καθημερινές και 20 λεπτά το Σάββατο. Γραμμή 3: Στρατώνες – Δημοτικά κοιμητήρια Στη γραμμή 3: Στρατώνες – Δημοτικά κοιμητήρια τα εβδομαδιαία δρομολόγια μειώνονται από 242 σε 128 και ενώ εκτελούνταν κάθε 20 λεπτά τις καθημερινές και το Σάββατο, πλέον θα εκτελούνται ανά 40 λεπτά τις καθημερινές και 20 λεπτά το Σάββατο. Γραμμή mini bus του προγράμματος Urban Η δεύτερη σύμβαση που θα υπογράψει ο Δήμος Κομοτηνής με το Αστικό ΚΤΕΛ αφορά στην παροχή υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου των mini bus του προγράμματος Urban». Το ετήσιο κόστος για το Δήμο μειώνεται περίπου στο μισό και με αυτή τη σύμβαση αφού θα ανέρχεται σε 200.000 ευρώ έναντι 126.000 ευρώ με την παλαιότερη σύμβαση. Το Αστικό ΚΤΕΛ αναλαμβάνει πλέον τη συντήρηση και φύλαξη των οχημάτων, όπως και κόστος καυσίμων. Η ρήτρα εις βάρους του Δήμου για μη πραγματοποίηση δρομολογίων απαλείφεται και τα δρομολόγια θα εξυπηρετούνται με δύο οχήματα. Ετησίως τα δρομολόγια θα ανέρχονται σε 4.600, έναντι 4.590 που έγιναν το 2009 και 2010. Τα δύο σχέδια συμβάσεων εγκρίθηκαν ομόφωνα από το δημοτικό συμβούλιο Κομοτηνής. Παράλληλα η υπάρχουσα σύμβαση Δήμου Κομοτηνής και Αστικού ΚΤΕΛ έλαβε παράταση ενός μήνα, ώστε να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και να τεθούν σε εφαρμογή τα νέα σχέδια και κατά συνέπειες οι αλλαγές στα δρομολόγια της δημοτικής αστικής συγκοινωνίας. |